سیاسیون حاضر و غایب در نماز جمعه تاریخی دی 98

نماز جمعه امروز تهران بعد از هشت سال به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد و حضور و غیبت برخی چهره‌ها در این صحنه تاریخی، به چشم می‌آمد.

سیاسیون حاضر و غایب در نماز جمعه تاریخی دی 98

به گزارش خبر فوری ، در نماز جمعه امروز بسیاری از چهره‌های سیاسی حضور داشتند، در صف اول می توان به حضور روسای قوا اشاره کرد. علی لاریجانی و حسن روحانی در هشت سال گذشته در نمازجمعه‌ها حاضر نبودند و امروز هم خروج زودهنگام رئیس جمهور و چهره درهم کشیده اش در طول خطبه‌ها حاشیه‌ساز شد.

سردار قاآنی، علی شمخانی، علی اکبر ولایتی، امیر موسوی، علی اکبر ناطق نوری، حسام الدین آشنا، محمود دعایی، محمدرضا باهنر، سردار باقری، آیت الله محمد یزدی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی، اسدالله بادامچیان، مرتضی بختیاری، علی مطهری و محمد محمدی ری شهری امروز در نماز جمعه نبودند

چهره های حاضر برای شنیدن این خطبه‌های سیاسی فراوان بودند؛ آیت الله جنتی، سردار سلامی، آیت الله آملی لاریجانی، سردار عزیز جعفری، محسن رضایی سردار اشتری، سردار نقدی، سردار رحیم صفوی، غلامعلی حداد عادل، عبدالعلی علی عسگری، مصطفی میرسلیم، محسن هاشمی حسین فدایی، سردار فدوی، سردار وحیدی، حسین شریعتمداری ، پیروز حناچی، محسنی اژه ای و بسیاری دیگر.

در این بین بازگشت عبدالله جاسبی در قاب تصاویر جالب بود، چراکه شایعه شده بود رئیس سابق دانشگاه آزاد ایران را ترک کرده است.

همچنین حضور محمود احمدی نژاد حائز اهمیت است. به ویژه آنکه در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر اخراج او از مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و البته تکذیب شد.او در جایی نشسته بود که تلویزیون قابی روی او نبست.

حضور کم رونق و پراکنده دولتی‌ها

در این نماز جمعه جای خالی بسیاری از وزرا دیده می شد. در ردیف های اول از میان هیات دولت می توان به جهانگیری، نوبخت، رحمانی فضلی ، حاتمی، دژپسند، سورنا ستاری، علی اکبر صالحی و همتی اشاره کرد. علوی هم دریکی از تصاویر دیده می شد اما در جایی دورتر. اما تصویری از شهیدی، ابتکار، جنیدی، سلطانی فر، صالحی، رحمانی، اردکانی، اسلامی، محمد شریعتمداری، نهاوندیان، غلامی، حسینعلی امیری، ربیعی، واعظی، زنگنه و مونسان به چشم نخورد.

البته محمد جواد ظریف هم در نمازجمعه شرکت نکرد اما او برای شرکت در اجلاسی در هند به سر می برد.

در این بین وزیر جوان توانست با ابتکاری توجه دوربین ها را به خود جلب کند. او به همراه همسر و فرزندش در بیرون از مصلی روی چمن نشسته بود.

هیات رئیسه مجلس؛ مصری و عباسی

از اعضای هیات رئیسه مجلس به جز رئیس قوه مقننه، تنها عبدالرضا مصری، نایب رئیس دوم و اسدالله عباسی سخنگو در ردیف های ابتدایی دیده می شدند. محمدعلی وکیلی هم در جایی دورتر و در میانه جمعیت بود.

باید توجه کرد که مسعود پزشکیان نایب رئیس اول به احتمال قوی در حوزه انتخابیه خود یعنی تبریز حضور دارد و برخی دیگر از اعضای هیات رئیسه نیز شرایط مشابهی دارند اما رحیمی و نعمتی دو نماینده تهران هستند که تصویری از آنها منتشر نشد.

چهره هایی که نیامدند

حضور در این نمازجمعه تاریخی برای چهره های سیاسی که هنوز بازیگردانی می کنند اهمیت ویژه ای دارد اما برخی نتوانستند در آن حضور یابند. از مهمترین این چهره ها می توان به سردار قاآنی، علی شمخانی، علی اکبر ولایتی، امیر موسوی، علی اکبر ناطق نوری، حسام الدین آشنا، محمود دعایی، محمدرضا باهنر، سردار باقری، آیت الله محمد یزدی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی، اسدالله بادامچیان، علی اصغر حجازی، مرتضی بختیاری، عزت الله ضرغامی، حسن فیروزآبادی، علی مطهری ، محمد محمدی ری شهری و مصطفی پورمحمدی اشاره کرد.

سعید جلیلی، بیرون مراسم

سعید جلیلی در قاب دوربینهای رسانه‌ها دیده نشد. او بیرون مصلی و در حال گفت‌وگو با مردم بود و عکس حضورش را هوادارانش منتشر کردند.

قالیباف و فتاح، جایی دور

محمدباقر قالیباف و پرویز فتاح نیز دور از حلقه مسئولان نظام نشسته، جایی که عکاسان و فیلمبرداران نیز آنها را پیدا نکردند. قالیباف ساعتها پس از مراسم تصویری از خود را در اینستاگرامش منتشر کرد.

همکاران پرویز فتاح در بنیاد مستضعفان نیز این عکس را در اختیار خبر فوری قرار دادند و تاکید کردند که او حضور داشته اما در میان مردم و نه مسئولان.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • صالح
    0

    الله اکبر پاینده رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه اگر سپاه نبود کشور هم نبود

    نظرات شما -
    • فرشاد
      0

      سلام اگه میشه شماره آقایان سیدپرویزفتاح وسیدمرتضی بختیاری بهم بدید باتشکر

  • احسان
    0

    سلام ، آقای جلیلی بودند ، منتها بیرون دربین مردم بودند .

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      علیک سلام

    • عقاب تیزپرواز
      0

      ریاکاره داداش مثل قضیه پراید

  • رنجبر فردویی
    0

    نمازجمعه امروز بارهبریعنی عشق امام حسین علیه السلام درس عاشقی الطاف الهی خلاصه بصیرت حاج قاسم

  • فاطمه رستاخیز
    0

    مرگ بر ضد ولایت فقیه. ما پشت رهبر و سپاه استادیم

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      ما کنارش وایسیم اشکال داره؟

    • ......با دوستان مروت با دشمنان مدارا
      0

      یعنی میخوای بگی طرفداران ولابت همه خودخواه و متکبر و بی ادب و دشمن تراش و ....هستند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

  • فقط حاشیه سازی میکنید متأسفم و برنامتون رو حذف میکنم ، خداکنه قصدتون اونچه که فکر میکنم نباشه
    0

    فقط حاشیه سازی میکنید متأسفم و برنامتون رو حذف میکنم ، خداکنه قصدتون اونچه که فکر میکنم نباشه

    نظرات شما -
    • وجدان راحت
      0

      حتما حذف کن شما نباید در رسانه آزادی چون خبرفوری نظر بدی. حتما حذف کن برنامه حسین شریعتمداری خشک مغز رو نصب کن.

    • یه نفر
      0

      آزادی بیان فقط برای شماست بقیه هرچی بگن میشن ضد انقلاب؟؟؟ برو کیهان یا صدا و سیما اونجا نظر بده خیلی هم برات به به چه چه میزنند!!!

  • محمدجواد محمدصادق
    0

    سلام .اشتباه گفتید من به طور زنده داشتم از تلویزیون میدیدم و اقای ری شهری رو نشان داد روی صندلی ها نشسته بودند .

  • جواد احمدی
    0

    من فتاح رو در بین مردم درب ۲۰ رسالت دیدم

    نظرات شما -
    • وجدان راحت
      0

      فتاح منظورت موشکه یا ابالفضل نکنه می خواستند مصلی رو بزنه سپاه بندازه گردن آمریکا؟

    • ایرانا
      0

      در پاسخ ب وجدان راحت / مردم وطن پرست ما ، قدر شناسن ... قدر شناس سپاهی ک جون ش کف دستش بوده همیشه ..... ما هم عزاداریم بابت جوانان وطن ولی بی انصاف و نمک ب حروم نیستیم و موضوعات رو با هم قاطی نمی کنیم ... طوری صحبت کنید ک فردای قیامت هم وجدان تون راحت باشه...

  • محمد
    0

    علی اکبر صالحی که هست در تصویر ‌.پس چرا نوشته اید نیامده نماز !

  • حسن عاملی
    0

    ان شاالله که مسئولان باهم خوب ومهربان باشند اگر تفرقه بینشان بیفتد مردم ضرر میکنند همانطور که درخانواده اگه بچه ها به مادر جواب سربالا بدهند روزی اینکار را بر سر پدر هم انجام میدهند.

  • محیا
    0

    لبیک یاخامنه ای

  • کرار۱۱۰
    0

    علی مطهری هم اومده بود

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      فدای سرم اومده بود

  • درود بر ایران.
    0

    باسلام وخسته نباشید ازمدیران رسانه.ایام خانم فاطمه زهرا,س,رابه همه,شما ملت غیور شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض مینمایم. رهبر عزیز فرزانه ما همیشه گوش به فرمان شما هستیم.خدا,دشمنانتان نابود کنند.اشالله.اقای دکتر احمدی,نژاد ماهمیشه دعاگویی شما هستیم خواهیم بود.چون شماهمیشه به فکر قشر کم درآمد جامعه بودید هستید.خدا حفظتان کنند.

  • علی بهاری
    0

    به کوری چشم دشمن نماز جمعه امروز کم نظیرترین نماز جمعه در طول تاریخ انقلاب بود و مردم بی شماری به عشق رهبر آمده بودند این خار در چشم دشمنان است حال برخی نیامده اند مهم نیست .مهم حضور توفنده ،سیل آسا و عاشقانه مردم بود .که چشم دشمنان را کور کرد و وحدت وانسجام را باردیگر به نمایش گذاشت و دشمن را مایوس کرد.

    نظرات شما -
    • وجدان راحت
      0

      باید هم باشه مترو رایگان بسیج فعال مساجدتبلیغ

    • محمد حسین رحیمی
      0

      در جواب وجدان راحت من نمی دونم چی رو می خواین ثابت کنید مردم با این همه اوضاع بد جامعه تو این سرما حضوری میلیونی داشتن به خاطر رهبرشون بعد تو می یای می گی مترو رایگان!!!! اصلا فکر می کنی چی داری می گی یعنی هر وقت مترو رو رایگان کنن مردم یه جا جمع میشن تو رو خدا یه خورده فکر کنید

    • یه ایرانی
      0

      برای زلزله زده ها هم به این سرعت همه چی فراهم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رشید
    0

    کفشای وزیر جوان چرم اصله ....ما که دمپایه هم نداریم...

  • ahmad
    0

    در دید مردم بودن اصل نیست گرچه شرکت در نماز جمعه یک حسن است ولی دردی از درد مردم کم نمیکند .خدمت به مردم و مردمی بودن اصل است که هیچ کدام از مسئولین فعلی کشور مفتخر به در یافت این اصل نشده اند

  • سلام
    0

    اون نریمانی منافق با حرفاش دل روحانی رو لرزوند خدا تنشو بلرزونه منافقین از کفار بدترند

  • بهاری
    0

    خبر فوری چرا پیام دیروز مرا منتشر نکردی؟ مطلب توهین آمیز که نبود!دنبال چه می گشتی ؟! مثلاً بگی نماز جمعه کمرنگ بود آره ؟!! مرد مومن چرا حضور پور شورمیلیونی ، سیل آسا ،عاشقانه و عارفانه مردم ولایتمدار وانقلابی در نماز جمعه تاریخی را که در تاریخ انقلاب کم نظیر وشاید بی نظیر بود بر نتابیدی ؟!، آن وقت دنبال بهانه رفتی تا به خیال خامت بگی همه نیامده بود ،واقعاً که متاسفم براتون که چشم دیدن اینهمه مهربانی ، صفا و صمیمت ، عزت وعظمت حضور یکپارچه مردم و مسئولین نداشتی مثل این که خورشید را در روز روشن به خاطر وجود چند تکه ابر در آسمان انکار بکنی زهی خیال باطل، همه آمده بود دیروز نمایش قدرت، وحدت ، انسجام ومحبت مردم ومسئولین به یکدیگر و بقاء انقلاب و رهبری بود اگه بی طرفی منتشر کن

  • بچه خوب
    0

    چرا اینقدر تامید داری که آمده که نیامده مگر واحب شرعی است و کمی تامل کن تاریخ را نگاه کن ببین این رفتار شما در‌جه حکو مت های رواج داشته گاهی تاریخ تکرار می شود

  • علی
    0

    در نماز هم علی مطهری بود. هم اقای ری شهری بود

  • معتمد
    0

    شهید همت : اگر جایی مسیر رو گم کردید ، نگاه کنید ببینید دشمن داره کدوم سمت رو می کوبه ، همون سمت ، خودی ها هستن ..... ( نقل ب مضمون) مردم پشت رهبر و فرمانده و سپاه شون ایستادن ... محکم هم ایستادن .... دیگه بقیه ش مهم نیست بنظرم

    نظرات شما -
    • عقاب تیزپرواز
      0

      به خدا اگر شهید همت امروز بود شاخ در می آورد با این همه تناقض گویی!

    • یه ایرانی
      0

      حرفهای چاپلوسانه و افکار ریاکارنه خودتونو به شهدا نسبت ندید!!!

    • ایرانی واقعی
      0

      شهدا ک خون پاک شونو برای این سرزمین دادن ... شما ک ریاکار و متناقض گو نیستی و جان بر کفی بگو چی کار کردی برای مردم ت ؟! آقا فرمودن : مردم ما همون جمعیت میلیونی حاضر در تششیع پیکر حاج قاسم سلیمانی و حاضر در نماز جمعه ست ، نه یه تعداد فرد موج سوار مثل ..........

    • صادق
      0

      ( یه ایرانی ! ) چاپلوس و ریاکار ؟؟؟؟؟؟ مردم ایران ، با حضور میلیونی شون اینو ثابت کردن ک اهل عمل ن ...... ولی شما خودتونو کجا ثابت کردید ؟ انشاالله ک زیر پرچم یزید سینه نزنیم !!!!

  • محمود
    0

    درود بر پایگاه خبری خبرفوری درود به شرافتتان رسانه ملی یعنی همین یعنی تضارب آرا حسین شریعتمداری یاد بگیر

  • سعید اسدی
    0

    عشق ما سید علی

  • امیر کبیر
    0

    غایب بزرگ این نماز جمله با شکوه ؛ حاج قاسم سلیمانی بود ...... جای ایشون بود ک ب شدت خالی بود ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها