کنایه عباس عبدی به کدخدایی:  پروژه ضد ملی، یعنی هر پروژه‌ای که ملت و مردم را منشعب و حذف کند

در حالی که سخنگوی شورای نگهبان، رئیس‌جمهوری را به خاطر انتقاد از ردصلاحیت‌های گسترده، متهم به «پیشگامی در پروژه ضد ملی» کرده، یک تحلیلگر معتقد است، پروژه ضد ملی، یعنی هر پروژه‌ای که ملت و مردم را منشعب و حذف کند.

کنایه عباس عبدی به کدخدایی:  پروژه ضد ملی، یعنی هر پروژه‌ای که ملت و مردم را منشعب و حذف کند

در حالی که سخنگوی شورای نگهبان، رئیس‌جمهوری را به خاطر انتقاد از ردصلاحیت‌های گسترده و یکسویه متهم به «پیشگامی در پروژه ضد ملی» کرده، یک تحلیلگر معتقد است، پروژه ضد ملی، یعنی هر پروژه‌ای که ملت و مردم را منشعب و حذف کند و مقصود از «مردم» یعنی بدون استثناء هشتاد میلیون ایرانی.

عباس عبدی، روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد اصلاح‌طلب در همین خصوص به پرسشها پاسخ داده است.

مهم‌ترین چیزی که امروز امنیت و بقای کشور را نشانه گرفته، تجزیه مردم است

عبدی در خصوص حدود و ثغور و ویژگی‌های پروژه ضد ملی گفت: «پروژه ضد ملی، یعنی هر پروژه‌ای که ملت و مردم را منشعب و حذف کند. مقصود از «مردم» یعنی بدون استثناء هشتاد میلیون ایرانی. این، تعریفِ پروژه ضد ملی است، حال در هر حوزه‌ای که باشد. بنابراین پروژه ملی شامل منافع و حضور هشتاد میلیون انسان در قالب یک کشوری به نام ایران می‌شود. با همین تعریف ببینید چه کسانی دارند مردم را منشعب و حذف می‌کنند. این افراد و این نهادها به همان نسبت در راستای پروژه ضد ملی گام برمی‌دارند».

وی در خصوص تبعات و آسیب‌های آنچه در خصوص حذف نیروها به نام منافع ملی انجام می‌شود گفت: «آسیب‌ها زیاد است، ولی مهم‌ترین چیزی که امروز امنیت، بقا و ثبات کشور را نشانه گرفته، همین تجزیه مردم است. اصل و ریشه این امر هم در کسانی است که نمی‌خواهند دیگران را به رسمیت بشناسند و سعی می‌کنند به هر طریق ممکن، یک گروه را بر دیگران برتری بخشند».

وی افزود: «برای جلوگیری از این وضعیت هم هیچ راه‌حلی نداریم جز بازگشت به وحدت ملی. وحدت ملی هم به معنای حاکمیت قانون است. حاکمیت قانون را هم آزادی رسانه و استقلال نهاد قضایی و حق حاکمیت مردم تامین می‌کند. بدون این‌ها امکان ندارد وضعیت کشور بهبود پیدا کند».

هر چه بساط محدودیت‌ها بیشتر شده، ناکارآمدی و فساد افزایش یافته

عبدی ادامه داد: «خیلی هم نیاز نیست تاثیر این رفتارها را بصورت انتزاعی بررسی کنیم. چون نتایج واضح است. طی سال‌های گذشته هر چه بساط محدودیت‌ها بیشتر شده به‌طور طبیعی ناکارآمدی و فساد نیز افزایش پیدا کرده است. چرا که وقتی فیلتر قرار می‌دهید، اساسا عده زیادی حاضر نمی‌شوند خود را در معرض آزمون عبور از این فیلتر قرار دهند. چون فیلترکنندگان و صاحبان فیلتر را صاحب صلاحیت نمی‌دانند. برخی از کسانی هم که می‌خواهند از این فیلتر رد شوند، خود را به رنگ صاحبان فیلتر در می‌آورند و حاضر خواهند بود برای عبور از فیلترها به هر امری تن دهند».

وی در پایان گفت: «بنابراین خروجی هر فیلترینگی جز ناکارآمدی و فساد چیز دیگری نیست و هر کشوری که با این وضعیت مواجه شود دچار این عوارض خاص خود خواهد بود».

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • یک دوست
    0

    جناب عبدی، همه اینها حرف ها و نگرانی های شما نه برای مردم بلکه برای جناح متبوع شماست، تا حالا کی به فکر منافع مردم بوده اید، مگر شماها نبودید که از نماینده گان لیستی حمایت کردید؟؟ مگر شماها نبودید که به پیروزی سی بر صفر افتخار می کردید؟؟ مگر شماها نبودید که پس از ناکارآمدی آشکار دولت از دولت به عنوان رحم اجاره ای یاد کردید؟؟ مگر شماها و به ویژه شخص شما نبود که پیشگام استعفای روحانی شدید؟؟ مگر شماها نبودید که علم عبور از روحانی را ساز کردید؟؟ چه شده که حالا برای مردم و به اسم مردم حرف می زنید؟؟؟ ای کاش شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت نماینده گان رد صلاحیت شده را هم اعلام کند تا ببینیم دیگر این جماعت اصلاحاتچی باز هم به دنبال شانتاژ و شارلانزیم رسانه ای می گردند؟؟

  • یک دوست
    0

    جناب عبدی، ارتشاء، سو استفاده از موقعیت، فساد اقتصادی، فساد سیاسی، فساد اخلاقی و حتی یک مورد عجیب و غریب چاقو کشی دلایل رد صلاحیت نماینده گان اعلام شده!!! به دلایل خوب توجه کنید. خوب خوب!!! بعد از این بیائید و به عنوان کارشناس صحبت کنید، ای کاش می شد دلایل رد صلاحیت نماینده گان و به اسم هر نماینده برای مردم گفته بشه!!! شما مدعیان دروغین اصلاحاتچی چون دولتتان ناکارآمد است و مملکت را شش سال به بدبختی کشانده، چون برجامتون نیز با هدیه قشنگ اروپایی ها و تحول پرونده به شورای امنیت سازمان ملل به هوا رفته، چون مجلس ناکارآمدی را به مردم نشان دادید و چون اعتباری در میان مردم ندارید به هر بهانه ای به دنبال ایجاد فضای ملتهب و اعتراضی در کشور هستید!!! چون آینده ای برای خود متصور نیستید هر مسأله ای بهانه ای هست تا بر آن موج سواری کنید، از تخطئه شهادت شهید سلیمانی تا تخطئه حضور میلیونی مردم در تشیع شهید سلیمانی تا کاهش سرمایه اجتماعی نظام در پی سقوط هواپیمای اوکراینی که به هر روی دلیل قطعی آن در آینده ای نه چندان دور افشا می شود تا رسوایی نماینده گان رد صلاحیت شده و...

  • علی
    0

    آقا تورو خدا اگه شما دسترسی به مسوولین نظام دارین بگین که این رد صلاحیت ها دامن بسیاری از افراد پاک دست و مفید برای حفظ خود نظام رو گرفته و اکثر طرفداران خودی رو هم ناراحت کرده است.

  • حمید
    0

    آقای کدخدایی سپاس. کارت درسته.

  • مریم
    0

    یعنی اگر به این اصلاح طلب ها و احزاب وابسته شون بگیم ام الفتنه؛ بیراه نگفتیم.

  • کشور
    0

    هرچه محدودیت بیشتر باشد .فساد هم بیشتر است ..تریاک را قاچاق کردند .همه مردم را معتاد کردند

  • حسین خانی
    0

    شما که در مجلس هم یار دولت بودید بگوئید چرا قیمت اجناس افسار گسیخته است ؟بگوئید چرا حقوق بگیران برده سرمایه داران شده اند با این حقوق انداک وافزایشسرسام آور قیمتها ؟بگوئید با این همه دلار 4200 مردم ،فساد دولتان چه کرد و صدها سوال دیگر ؟

  • رحمانی
    0

    اقای عبدی مردم دیگر رای نمی دهند اگر هم مجبور بشن رای سفید است .ودر نتیجه سی به صفر این دوره بر عکس است به نفع حزب اللهی ها

  • عدالت
    0

    اصلاح طلب وطن فروش ...تعطیل

  • محمد فکری
    0

    شورای نگهبان خوب نگهبانی میکند خداوند به ایشان خیر دهد انشاالله که اگر مراقبتشان نبود همه چیزمان به باد میرفت . در مورد رد صلاحیت کردن این افراد جا دارد تشکر کنیم از شورای نگهبان . این اقایون هم به جای ملتهب کردن وگمراه کردن اذهان جامعه بهتر است به قانون احترام بگذارند وتمکین کنند. به جز مجلس شورای اسلامی خیلی جاهای دیگری هست که این عزیزان میتوانند خدمت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها