ابهام در برگزاری مسابقات بوکس سهمیه المپیک در چین

برگزاری مسابقات بوکس سهمیه المپیک توکیو 2020، به دلیل شیوع بیماری ویروسی در شهر ووهان چین در هاله ای ابهام قرار دارد.

ابهام در برگزاری مسابقات بوکس سهمیه المپیک در چین

مسابقات بوکس کسب سهمیه المپیک، 14 بهمن ماه با حضور کشورهای قاره های آسیا و اقیانوسیه و در 8 وزن، در شهر ووهان به میزبانی چین برگزار خواهد شد.

در این رقابت‌ها 39 سهمیه المپیک توزیع خواهد شد که تیم ملی بوکس ایران با 8 بوکسور در 8 وزن راهی چین می شود. در 3 وزن اول 6 نفر نخست، در 3 وزن دوم 5 نفر اول و در 2 وزن آخر 4 نفر اول سهمیه المپیک را کسب می‌کنند.

طبق آخرین خبرها، با توجه به شیوع بیماری ویروسی در شهر ووهان احتمال لغو مسابقات به میزبانی چین وجود دارد. در همین راستا، فیلیپین درخواست میزبانی مسابقات کسب سهمیه المپیک آسیا و اقیانوسیه را مطرح کرده است.

با توجه به اینکه این بیماری قابل انتشار و انتقال از انسان به انسان است، سازمان جهانی سلامت روز گذشته اعلام کرده که برگزاری این مسابقات در چین خطرناک خواهد بود. اخیرا، یک زن تایلندی دچار این بیماری شده و به همین دلیل سازمان‌های بین المللی به این موضوع ورود کرده‌‌اند و به دلیل انتقال این بیماری، شرایط را خطرناک اعلام کرده‌اند.

گسترش اخیر این ویروس و اخبار منتشر شده در راستای این بیماری باعث شده تا مسئولان IOC به این موضوع ورود کنند و به همین دلیل احتمالا محل برگزاری مسابقات تغییر کند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که IOC با کمیته ملی المپیک چین در تماس است در صورت عدم فراهم شدن شرایط، محل برگزاری مسابقات را تغییر دهد. ضمن اینکه در همین تاریخ، مسابقات فوتبال بانوان قرار است در چین برگزار شود و احتمال لغو این رویداد هم وجود دارد.

مسابقات بوکس سهمیه المپیک قرار است از 14 بهمن‌ماه به میزبانی چین برگزار شود.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها