یخبندان و آب‌گرفتگی معابر تا آخر هفته در نقاط مختلف کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه تا آخر این هفته شاهد یخبندان، مه گرفتگی، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای و در مناطق جنوبی آبگرفتگی معابر خواهیم بود، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

یخبندان و آب‌گرفتگی معابر تا آخر هفته در نقاط مختلف کشور

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود اما در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، یزد و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران ، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی اظهارداشت: مناطق جنوب شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق خواهند داشت، مناطقی از شرق تهران و استان‌های اصفهان و قم نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. این سامانه بارشی از اواسط وقت فردا از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود و از روز سه شنبه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود که مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل خزر و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: با نفوذ این سامانه بارش‌ها در این مناطق به شکل برف و باران خواهد بود و گاهی نیز وزش باد خواهند داشت، روز چهارشنبه ضمن اینکه تقویت این سامانه بارشی را خواهیم داشت گستره بارش‌ها به مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب و مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه های جنوبی البرز هم کشیده خواهد شد. در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

رفیعی گفت: روز چهارشنبه بیشترین بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس، مناطق جنوبی و غرب اصفهان رخ خواهد داد. روز پنجشنبه بیشتر مناطق کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد اما به تدریج از اواخر وقت جمعه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود اما دوباره همین روز از سمت شمال غرب و غرب سامانه بارشی دیگری وارد می‌شود.

به گفته وی از امروز تا پایان هفته با نفوذ هوای سرد بر روی نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد و کاهش دما داریم، دریای خزر امروز مواج است و خلیج فارس نیز از امروز تا روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

احتمال بارش پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی است و احتمال بارش پراکنده نیز وجود دارد، کمینه دمای امروز تهران صفر درجه شد که پیش بینی می‌شود فردا به ۱ درجه زیر صفر برسد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۴ درجه بالای صفر خواهد شد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر، اصفهان و اردبیل به ترتیب ۶ و ۵ درجه زیر صفر و بندرعباس و اهواز به ترتیب با دمای ۲۵ و ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها