ماجرای قتل کریم توسط ۳ معتاد

صبح امروز جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل مرد میانسال در مرتضی‌گرد تهران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.

ماجرای قتل کریم توسط ۳ معتاد

در ابتدای جلسه دادگاه وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این پرونده عنوان کرد: بر اساس اظهارات بستگان سهیل، متاسفانه سهیل توسط باندی چهار نفره متشکل از کامران، سینا، بهرام و نوید که در منطقه مرتضی گرد در تهران در زمینه مواد مخدر فعالیت داشتند گرفتار می‌شود.

وی ادامه داد: برادر سهیل که در دادگاه حضور دارد برای نجات برادر خود به منطقه مرتضی گرد مراجعه می‌کند و قصد داشت تا سهیل را از آلودگی به مواد مخدر نجات دهد، اما متاسفانه با ممانعت کامران، سینا، بهرام و نوید مواجه می‌شود که مسلح به سلاح گرم و سرد بودند.

وکیل اولیای دم خاطرنشان کرد: در ادامه ماجرا، کریم (مقتول) دخالت می‌کند و کامران با وی درگیر می‌شود و سینا نیز به دفاع از برادر خود در درگیری دخالت می‌کند.

وی افزود: حسب اظهار نظر پزشکی قانونی مندرج در قرار نهایی هفت ضربه جسم نوک تیز توسط آقایان کامران و سینا به کریم وارد می‌شود که چهار ضربه توسط کامران و سه ضربه توسط سینا وارد شده است و با توجه به نظر پزشکی قانونی ضربه شماره چهار موثرترین ضربه در قتل مقتول بوده است که توسط سینا وارد می‌شود.

وکیل اولیای دم با اشاره به برخی از دلایل انتساب اتهام به متهمان پرونده عنوان کرد: با توجه به محتویات پرونده و کیفرخواست صادره تقاضای رسیدگی و صدور حکم قصاص در مورد کامران و سینا را دارم.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی کشکولی از برادر سهیل خواست تا در جایگاه قرار گیرد و توضیحات خود را ارائه دهد.

برادر سهیل ضمن قرارگیری در جایگاه عنوان کرد: سینا به سمت من شلیک کرد و من از او شکایت دارم و دیه می‌خواهم، من یک برادر معتاد دارم و نمی‌دانم که درگیری آن‌ها بر سر چه موضوعی بوده است، اما به خاطر دارم که آن شب کامران، سینا، بهرام از خودرو پیاده شدند و در دست سینا یک کلت دیدم و دو نفر دیگر نیز با خود شمشیر همراه داشتند، من نمی‌دانم که این‌ها با کریم اختلافی داشتند یا نه.

وی گفت: در درگیری کامران، سینا و بهرام کریم را دوره کردند و با قمه او را زدند.

در ادامه با یکی از بستگانمان تماس گرفتم که آمد و مرا به بیمارستان رساند و بعد از نیم ساعت پسرعمویم کریم را با ماشین به بیمارستان آورد و بعد از چند ثانیه جان خود را از دست داد. سینا به سمت من پنج یا شش گلوله شلیک کرد، اما دو گلوله به من برخورد کرد.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی کشکولی از سینا خواست تا ضمن قرارگیری در جایگاه خود را معرفی کند.

رئیس دادگاه ضمن تفهیم اتهام به سینا بیان کرد: با توجه به شکایت اولیای دم و گزارش کلانتری خانی آباد نو مبنی بر وقوع درگیری و نزاع و قتل کریم اتهام شما دایر بر مباشرت در قتل عمدی کریم با قمه و شرکت در نزاع منجر به قتل و ضرب و جرح عمدی و ایراد ضرب و جرح عمدی با کلت نسبت به برادر سهیل و نگهداری غیرمجاز اسلحه کلت کمری و مباشرت در ایراد صدمات بدنی عمدی غیر موثر در فوت نسبت به کریم است؛ آیا اتهامات را قبول دارید؟

لطفا دفاعیات خود را شرح دهید.

سینا ضمن رد اتهامات وارده عنوان کرد: من برادر سهیل را ندیدم و نه اسلحه داشتم و نه او را زدم، من زمانی رسیدم که دعوا رو به پایان بود.

وی بیان کرد: من با تماس کامران در محل درگیری حاضر شدم و زمانی که به آنجا رسیدم هوا تاریک شده بود، در ادامه چند سنگ به سمت افراد حاضر در درگیری پرتاب کردم که گفتند مامور آمد و رفتم، من اصلا کریم را ندیدم.

قاضی کشکولی در ادامه از کامران خواست تا ضمن قرارگیری در جایگاه خود را معرفی کند.

رئیس دادگاه پس از تفهیم اتهام به وی از کامران خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

کامران ضمن رد اتهامات وارده عنوان کرد: ما با مقتول از بچگی با هم بودیم و این افراد از قبل با هم دیگر درگیری داشتند، آن شب فردی با من تماس گرفت و به من گفت تا به محل درگیری بروم، من خصومتی با مقتول نداشتم و دو روز قبل با هم در قهوه خانه قلیان می‌کشیدیم.

وی افزود: دو سه روز بعد از درگیری فهمیدم که کریم فوت کرده است.

قاضی کشکولی در ادامه ضمن تفهیم اتهام به نوید از او خواست تا در جایگاه قرار گیرد و دفاعیات خود را شرح دهد.

نوید ضمن قرارگیری در جایگاه بیان کرد: من این اتهام را قبول ندارم، در زمان درگیری من در کرمانشاه و خانه دایی خود بودم و بعد از سه چهار ماه دستگیر شدم.

قاضی کشکولی در ادامه از وکلای متهمان خواست تا دفاعیات خود را شرح دهند و پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان برای تصمیم گیری در خصوص این پرونده ختم جلسه را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری میزان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها