روحانی و داستان بلد نیستم/ آیا رئیس جمهور قرار است باب مذاکرات جدیدی را باز کند؟

در این شرایط روحانی با دو راه حل مواجه است: یا باید خود را از تحولات کشور و به خصوص سیاست خارجی کنار بکشد یا باید تیم، سیاست و روش کاری خود را تغییر دهد و اصولا یک روحانی جدید به جامعه معرفی نماید.

روحانی و داستان بلد نیستم/ آیا رئیس جمهور قرار است باب مذاکرات جدیدی را باز کند؟

به گزارش خبر فوری ، اظهارات اخیر رئیس جمهور حسن روحانی درباره مسائل اقتصادی جنجال‌های بسیاری آفریده است. حسن روحانی اخیرا در یک نشست گفت: من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم. روحانی در این نشست تاکید کرد که اگر اقتصاددانی بلد است تمام روابط خارجی خراب باشد، اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید.

رئیس جمهور دو بار در هفته های اخیر این اظهار نظر را کرده است. بسیاری معتقدند که روحانی در اوج فشار خارجی و تنشها در حال چرخش از سیاستهای کلی است. این در حالی است که سیاستهای هسته ای ایران که شاه کلید و مرکز فعالیتهای دولت روحانی بوده ، تغییر کرده است. گزارش اخیر اندیشکده واشنگتن به خوبی این مطلب را نشان می‌دهد که ممکن است ایران به شرایط هسته ای پیش از برجام بازگردد.

در تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای، که مستند به دوره زمانی بین 19 اگوست و 3 نوامبر 2019 است، میزان غنی سازی اورانیوم ایران حدود 52 کیلوگرم ماهانه، افزایش داشته و برای رسیدن به میزان ذکرشده روحانی، این میانگین باید سه برابر شده باشد.

این اعداد به خوبی نشان می‌دهد که برجام با سقوط فاصله چندانی ندارد. این یعنی بزرگترین دستاورد دولت روحانی که به آن می‌بالید و اقتصاد و سیاست خارجی خود را بر آن بنا نموده بود، در حال نابودی است. در این شرایط است که رئیس جمهور حرف از نابلدی اقتصاد داخلی بدون ارتباط با خارج سخن می‌گوید.

پیش از این نوشته بودیم که بعد از افزایش تنشهای ایران و آمریکا و گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای، حسن روحانی وارد دوران جدیدی از ریاست جمهوری‌اش می‌شود؛ دورانی که دیگر نه از برجام خبری است و نه بر ارتباط با اروپا(گزارش خبر فوری در این رابطه را اینجا بخوانید). در این شرایط روحانی با دو راه حل مواجه است: یا باید خود را از تحولات کشور و به خصوص سیاست خارجی کنار بکشد یا باید تیم، سیاست و روش کاری خود را تغییر دهد و اصولا یک روحانی جدید به جامعه معرفی نماید.

به نظر می‌رسد که رئیس جمهور راه حل اول را بیشتر می‌پسندد. اظهارات اخیر او در مورد اقتصاد کشور به خوبی این امر را نشان می‌دهد. روحانی در یکی از سخنرانی‌هایش در هفته اخیر گفت: " آن‌ها{مخالفان مذاکره} می‌گفتند که این‌ها ساده‌لوح هستند ما می‌گفتیم آن‌ها به همه پیچ و خم‌های دنیای امروز آشنا نیستند. منتها چاره‌ای نبود و باید وارد عمل می‌شدیم. ما رفتیم و در عمل ثابت کردیم که می‌توان با دنیا تعامل کرد. ما تمام پرونده هسته‌ای را که برخی از دوستانمان می‌گفتند که تا ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود حل کردیم و تمام کردیم و PMD را بستیم. ...البته با دنیا کار کردن مشکل است. می‌گویند طرف شما افرادی هستند که نباید به آن‌ها اعتماد کنید. البته درست است. اتفاقا اگر طرف مقابل ما، قابل اعتماد بود که کار خیلی ساده و آسان بود. وقتی طرف قابل اعتماد نیست، کار سخت می‌شود. راحت‌ترین راه حل این است که رها کنیم.‌"

روحانی در یکی از نشستهایش تاکید کرد: "می‌روی در جایی می‌نشینی و دیگران از ما تعریف می‌کنند و می‌گویند این فرد خیلی شجاع بود و به اعتنا نکرد، به دنیا اخم کرد و پشت کرد به دنیا. ولی کار مردم حل نمی‌شود گره زندگی مردم باز نمی‌شود."

این ها همه نشان می‌دهد که رئیس جمهور ترجیح می‎‌دهد که در مقابل شرایط جدید به وجود آمده بایستد.

حالا باید صبر کرد و دید که در آینده این تناقض به چه سمتی می‌رود. آیا روحانی در مقابل این تغییر کلان ایستادگی می‌کند یا مانند این دوسال، سعی می‌کند سر بزنگاهها بیش از پیش از معرض عموم دور بماند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 123
  • رها
    0

    تنها راه نجات کشور مذاکره است و گرنه روز به روز وضعیت از اینهم بدتر میشه

    نظرات شما -
    • مهلا
      0

      حیا کن مذاکره کنه با کی؟؟؟ با آمریکای جنایتکار؟؟ هرچی میکشیم از فساد داخلیه فکر نکن مذاکره کنن آمریکا روی سرت دلار و طلا می ریزه

    • مرتضی اراسته
      0

      میشه بگین مذاکره برای چی؟منظور جناب روحانی از مذاکره با دنیا فقط امریکا و سه کشور اروپایی است ولی دنیا ۲۰۰کشور داره جناب روحانی و کسی به ایشون نگفته مذاکره نکن رهبری گفتن فقط با امریکا مذاکره نمیکنیم اونم تا وقتی که دوباره بیاد داخل توافق هسته‌ایی.بعدشم امریکا قبلا هسته‌ایی رو گرفته حالا با چی میخاین مذاکره کنین؟؟مگر موشکی و چیزای دیگه! تازه اونم باز دوباره میزنه زیرش بعدش چیرو میخاین بدین؟به امید تفکر..

    • مریم
      0

      نه خانم رها تنها راه نه!!!!!! یکی از راههای توسعه رابطه با دیگر کشورهاست. پس ذکاوت و صداقت مسئولین کجا به درد میخورد. مطلق صحبت نکنید.

    • شادمهر
      0

      اینا همش حرف بدون کمک خارجی هم مملکت اداره میشه ی کم عرضه میخواد که روحانی نداره

    • بهروز
      0

      کامنتهای زیر این مطلب رو هر بار که میخونم اینگار سوار تاکسی شدم ...ماشالاه همه یک پا سیاستمدار و راننده تاکسی تشریف دارید...فقط ادعای بلد بودن دارید همین فردا شما هم به جایی برسید پدر ملت رو در میارید...پس اگه شما اینقدر خوبید چرا مملکت در بعضی از موارد که ربطی به دولت نداره به این حال و روز افتاده؟؟

    • حامد
      0

      آقا بهروز همه امورات به رییس جمهور ربط داره و زیر دستور ایشونه. یه خورده قانون بخونی بد نمیشه. دست کسی دیگه بود گه برجام اصلا انجام نمیشد. اما چون رییس قوه مجریه دستور داد انجام. پس نتیجه میگیریم شما یه پا سیاستمدار هستید. خانم رها پس چرا کشور با مذاکره تو این چند سال نجات پیدا نکرد که هیچ اوضاش بدتر هم شد. (بوسه بر پنجه گرگ)

  • عدالت
    0

    جناب روحانی بس است کم مردم وکشورو داغون کن

  • حسین
    0

    از اولش هم هیچی بلد نبودی فقط اومده بودی خودت واقوامتو سیر کنی

  • علی
    0

    رابطه خارجی پیش کش شما حتی توان مدیریت یک افزایش قیمت بنزین و بدتر از اون پرداخت عادلانه یارانه معیشت مردمو ندارید این موارد و بسیاری دیگه ربطی به مسایل خارجی نداره همش حرف و بهانه همش فرافکنی و مغلطه

  • بینام
    0

    اقای روحانی توکه بلدنیستی درامدزایی رادرداخل کشوراداره کنی وچشم به کشورهای خارجی بسته ایی پس برو کناریک نفردیگربیایدکشوررااداره کند

  • محمد
    0

    بلد نیست کنار بکشه تا آنهایی که بلد هستند دولت را اداره کنند

    نظرات شما -
    • ش. معلم.
      0

      مگه از سی سال پیش تا حالا کم رییس جمهور داشتیم. مرحوم رفسنجانی سردار سازندگی. جناب خاتمی سردار قلم و بانی گفتگوی تمدنها . معجزه قرن جناب پرزیدنت احمدی نژاد وان دقیقه. کدام خوب بودند؟ خوب معلومه. هیچکدام. پس هر فردی از هر گرایشی رییس جمهور مردم شود فرقی ندارد. نهاد اصلی تصمیم گیری جای دگر است. کشتیبان را سیاستی دیگر آمد. معلومه رییس جمهور در این نظام به بن بست میخورد. چرا؟ خوب . اندکی بصیرت .

    • با نام
      0

      آقای معلم از شما بعیده آقای رفسجانی و خاتمی و روحانی که همه افکار و راهشون یکی بود!!!!! بیست و چهار سال میشه.

  • فرزاد
    0

    در کشور ما رییس جمهور کاره ای نیست باید از بالا دستور بگیره وسلام.بلاخره دیر یا زود مذاکره انجام میشه مطمئن باشید ولی هرچه زودتر بهتر چون عده ای امثال بابک زنجانیها از تحریم سود میبرن.سرتونو مثل کبک نکید تو برف جار بزنید مذاکره نمیکنیم لابد به نفعتون ........

    نظرات شما -
    • ش. معلم.
      0

      با نظر فرزاد صد در صد موافقم. رییس جمهور تو این مملکت واقعا هیچکاره اس. چرا نباید رفراندومی واقعی با تمام گرایشات برگزار نشود. و از هر نوع اسم و پیشنهاد رفراندوم ترس وافر وجود داشته باشد. یک ماه دو نظر موافق و مخالف در تلویزیون مناظره داشته باشند. در مورد موارد بسیار مهمی مثل رابطه با آمریکای کدخدا. در مورد نظارت استصوابی. در مورد اعزام نیرو به دیگر کشورها و دیگر مباحث مهم. بعد از یک ماه مناظره مردم آزادانه رای دهند. به این میگویند دموکراسی. مطمین باشید این سیاست کنونی کشور ما رو به هیچستان و نابودی ملت و منابع انسانی خواهد بود. اگر تغییرات واقعی روی ندهد.

    • یه آدم
      0

      دوست عزیز سر مثل کبک زیر برف نیست باید واقع بین بود نه احساسی ، وضع داخلی مملکت مشکل داره ، این وضع داغون مستقیما زیر نظر رییس جمهوره ، لاقل تو بحث داخل کشور قطعا مقصر ایشون هستن، کسی که از اول تو نظام بوده نمیدونسته که رییس جمهور بی اختیاره بعد اومده رییس جمهور شده ؟؟ با عقل جور میاد، مگه مترسکه یا عقل نداره ؟؟ مذاکره کردن بد نیست ولی شما اول باید داخل درستی داشته باشی که بتونی مذاکره کنی ، مثل همون هسته ای که تا ۲۰ رفتن ولی بهش نیاز نداشتن گفتن باشه کم می کنیم در برابر رفع تحریم، شما دستت یچیزی باشه که مذاکره کنی همینجوری بری که همین نداشته رو هم باید بدی یه چیزیم روش ...

    • عدالت
      0

      موقع رای دادن خودتونومیکشتین که ریس جمهور همه کاره است مملکتو درست میکنه حالا که به گل نشسته ............واقعا شما هم مثل روحانی فراموشی دارید

    • رها
      0

      صدر درصد با آقا فرزاد موافقم اون کسی هم که میگه مشکلات داخلی است باید خدمتشان عرض کنم اقتصاد ما به سیاست خارجی ما گره خورده تا وقتی با دنیا تعامل نکنیم و پای میز مذاکره نشینیم وضعیت روز به روز بدتر میشه .شما یک کشور رو می تونید نام ببرید که بدون تعامل با دنیا پیشرفت کرده باشد البته که در سیاست خارجی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کاره ای نیستند دستورات از جای دیگر میرسد

    • مریم
      0

      جناب فرزاد ، رها و ش.معلم و دیگر دوستانی که با مذاکره موافقند، ذکر چند نکته ضروری می نماید؛ اولا ؛ هیچ کس چه ایرانی و غیر، از رشد و توسعه و رفاه بدش نمیاد. ثانیا؛ درست است برای رشد یک کشور و حداقل رشد اقتصادی روابط بین الملل با کشورهای دیگر و بخصوص کشورهای توسعه یافته مفید به نظر می رسد . چراکه ورود به دروازه ی توسعه جهانی مبادله همه جانبه با دیگر کشورهاست. اما نکته ی اصلی طرف مذاکره ، نوع مذاکره و موضوع مذاکره ست. مذاکره ای که باعث زیر سوال بردن کرامت انسانی شود و یا درهای استعمار و استثمار رو به کشور و ملت باز کند و یا کشور را از حالت تولیدی به مصرفی تبدیل کند آیا صحیح به نظر می رسد. این رو مطمئن باشید که رهبران ایران چه قبل و چه فعل، مسئولان قوا و ارشد کشور و ملت ایران از رشد و توسعه نه تنها بدشون نمیاد بلکه از آن استقبال می کنند . ولی نه به هر قیمتی که همه ی عزتمون رو زیر سوال ببریم. مثل برجام. واقعا من ترامپ رو دعا کردم که برجام رو نقض کرد. چراکه یه قرارداد برد- برد نبود. ایران خیلی امتیاز داده بود و کمی امتیاز گرفته بود. با برجام ایران برای نسل های بعدی هم تکلیف مشخص کرده بود که به واقع کرامت ملت ایران و عزت کشور ایران تضعیف می شد. نقض برجام باعث شد تعداد زیادی از افراد،من جمله خود بنده اعتمادی به آمریکا و اروپا نداشته باشم.

    • با نام
      0

      بابا تو رو خدا ملت کم بخندونید. رییس جمهور هیچ کاره هستش! کی گفته غیب گفتی. اگه دستور از جای دیگه می اومد که نباید برجام امضا می شد. نباید بنزین با این شکل گران می شد. نباید اینقدر جوان بیکار داشته باشیم. شهید همت حرف قشنگی گفته: هر وقت تو جبهه خودی رو گم می کردند نگاه می کردند ببین دشمن کجا رو میزنه. سنگرهای خودی رو پیدا می کردند.

  • م
    0

    نابود کردید مملکت را با سر کاری مذاکره اگر بلد نبودید کار کنید از ملت صادقانه کمک می خواستید نه اینکه متقلبانه ملت و کشور را با وعده های دروغین گرفتار نمایید..

  • دولت
    0

    در داخل نو اصولگران نمگذارند چرخ مملکت بگردد..در خارج هم با داخلی ها هستند چوب لای چرخ می گذارند

    نظرات شما -
    • عدالت
      0

      دروغ باحالی بود چقدر از دولت گرفتی به نفعشون حرف بزنی

    • زهرا
      0

      خاین دیگه به کسی این حرفونزن یاازخودافسادطلبایی یاخیلی ابله تشریف داری درهرصورت ابله

    • سینا
      0

      دید همه جمع شدن خواست یه غلطی کرده باشه. نظرت هم به اسمت میخوره. نادان

  • حسین خانی
    0

    مذاکره با دشمنی که انواع ادوات جنگی در اختیار صدام حسین گذاشت تا 300000هزار شهید و شهرهای مان را تخریب کردن و داعش وطالبان و آل سعود تربیت کردن فایده ندارد .باید همت وتلاش مضاعف نمود وآنهایی را که ما خود قادر هستیم تولید کنیم سنگ اندازی نکنید وبگذارید تولید شود وآنهایی را که از این تریمها سود می برند به اشد مجازات تنبیه شوند .نمونه هایش زیاد است مثل کاغذ -خودرو -ملک -وسایل خانه چرا قیمتها سه برابر شد ولی حقوق ها 40درصد در طول دوسال بالا رفت

    نظرات شما -
    • خاشاک
      0

      الان دشمنی که صلاح فروخته به دشمنمون باید مد نظرمون باشه.ودشمنی کشوری که هشت سال جوانها کشت فراموش کنیم و باید بریم خدمت هم کنیم بهشون و جونمون هم براشون فدا کنیم نمک نشناسیشون هم بیخیال بشیم که بعد از اینهمه خدمت میخوان بیرونمون کنن. یاداوری کنم سوریه و یمن و لبنان و اردن هم از صدام حمایت کردندولی داریم برای نجاتشون جون میدیم

  • علی
    0

    تعاملات سیاسی واجب است

  • فریدخاکباز
    0

    نظر بدیم نظر چی هست؟ مگه مردم نظرشون مهمه این غذای نذری فقط بوی زعفرونش مال ماست بخورید وبیاشامید ولی بدونید بالاخره یه روزی پس میدید. اگرمنافع شما درتحریم نبود ماهم تحریم نبودیم. حتما هم نظر منو درج میکنید حتما

  • هادی
    0

    روحانی حدود 7 سال پیش قسم جلاله خورد و گفت اگه بلد نبودم و نمی توانستم مشکلات کشور رو حل کنم وارد این میدان نمیشدم. خب ! چی شد آقای روحانی ؟؟؟ شما که میگفتید ما زبان دنیا رو بلدیم و می تونیم با دنیا مذاکره کنیم چی شد پس ؟ نتیجه ی مذاکره رو هم دیدیم. هسته ای رو که دقیقا به فنا دادید و رفت و در ازاش هیچی نگرفتید، سردار سلیمانی رو هم که ... . الان دیگه میخواید درباره چی مذاکره کنید ؟ موشک ها ؟ منطقه ؟ آیا برای این باج دادن ها و خسارت ها پایانی هم هست ؟؟؟ آقای روحانی !!! شما کلا بلد نیستید که رئیس جمهور باشید ...

  • ایرانی
    0

    یارو خودش و زنش کارمندن، پول بسیار زیاد هم از بیت المال میگیرن، خونه دومیلیاردی دارن معیشتی دادن. به ما با حقوق مجموع که بدون کسورات پنج تومنه، پفک هم نمیتونیم بخریم، ندادن، با وقاحت مدل پرایدمونو هم برامون فرستادن خوب کسی نیست بگه آقای رحیم جمهور، عوامل داخلی شما فرق پولدار و بی پولو نمیدونن، خارجو میخای چکار؟ معیشتی رو دادی به هرچی دارندست. اگه حقوق بالاست میندازن، اگه اصلا بیکار باشی، مورد داشتیم و هنوز زنده است، گفتن گردش مالیت زیاد بوده. بابا یارو سمندش چپ کرده بود بیمه پولشو داد اونوقت گفتن پول تو حسابته. این داخلو درست کن

  • محمد شهریاری
    0

    تو خاک کف پای مردم و رهبر هم نیستی ، با کسانی که رو در روت وایمیستن و میگن ما حاج قاسم رو شهید کردیم هنوز چهلمش نشده دوباره شروع کردی به چرت و پرت گفتن

  • علی فاتح
    0

    مادرشرایطی هستیم که کشوربیش ازگذشته به وحدت ویک دلی نیازمند است البنه این مهم به برکت خون خون فرمانده شجاع وبااخلاص ویارانش بوجود آمده واجب است ازآن پاسداری کنیم.درحل مسئله اقتصادی نیزتمام قواباید به مسئولیتهای خود بطورانقلابی وحاج قاسم وارعمل کنند .توانگران بابضاعت به سایرین کمک کنند .البته وظیفه دولت دراین میان خیلی بیشتراست.ایکاش وضعیت قیمت بنزین به این شکل نمی شد.زیرا معیشت خانواده ها بامشکل جدی مواجه است .مورد دیگری که باید باآن مبارزه جدی جهت ریشه کن نمودن فوری مبارزه کرد.اختلاس ورانت ودزدی است .وهیچ اغماضی وفرجه ای نباید به گروهی داد.بعد ازآن مبارزه بافساد رانباید حزبی کردومبارزه باید همه جانبه باشد.درهمه حال باید وحدت حفظ شود

  • ح ک
    0

    ما فعلا نون خالی میخوریم

  • محمدزاده
    0

    باسلام ببینید بیش از چهل سال انقلاب می گذرد واگر نسبت به شرق وغرب عالم شناخت پیدا نکرده باشیم مگر طی این مدت نعامل نبود پس چرا با ما خوب نیستند وآنها خیلی زرنگ هستند برخی مسئولین وجوانان ما را گرین کارتی کردند که آبروی خودمان بدست خومان برود وهمه را درگیر ونفاق ایجاد کنند پس باید ما هوشیار باشیم

  • شهران
    0

    برو بیای بن علوی مشکوکه . نظام مقدس دوباره میخواد یه نرمش خیلی قهرمانانه دیگه بکنه. چون کفگیر خورده ته دیگ و ترامپ مثل حسین اوبامای کثافت ‌ خائن نیست که روی خون سربازانش توافق بنویسه. این سری سمبه پر زوره . در واقع خیلی پر زور . تاب تحمل ندارن ایران خواران . امیدوارم توافقی بسته نشه تا ببینم چه غلطی میخان بکنن با بودجه آبکی. البته مسلما طبق معمول دست تو جیب ملت و دزدی پشت دزدی

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      وضع فعلی بی شباهت به بن بست نیست. 8 سال با دولت اوباما با کارشکنی و تعلل و شعار اوباما هم مثل بقیه روسای جمهوره و تلف کردن زمان از طرف تند رو ها گذشت. اگر برجام در دوره اول اوباما نتیجه داده بود و با ذکاوت طرف ایرانی و اصرار بر اینکه این قرارداد مهم را در کنگره و سنای آمریکا تبدیل به قانون بشود مثل خودمان آنگاه بیشتر از 4 سال فرصت استفاده از برجام به خصوص مهیا کردن زمینه برای کار شرکت های آمریکایی بزرگ در اقتصاد کشور داشتیم و با قرار داد های بزرگ صنعتی و به خصوص نفتی باعث می‌شدیم رئیس جمهور های بعدی نتوانند به راحتی برجام را زیر پا بگزارند به خصوص ترامپ که اهل حساب و کتاب و سود و زیان است و از طرفی سد کنگره هم وجود واشت. برجام در انتهای دولت اوباما منعقد شد و کار توام با عجله انجام شد حتی زمانی که در تبلیغات نامزد های ترامپ وعده پاره کردن برجام را می‌داد ما چه کردیم دست روی دست گذاشتیم و گفتیم ما هم برجام را پاره میکنیم.

  • آزاد
    0

    سلام روحانی کلا بلد نیست کشور را اداره کنه چه با مذاکره چه بی مذاکره الان ایشون این امکان را دارد با کل دنیا غیر از امریکا و اسراییل مذاکره کند و مانعی هم جلوی ایشان نیست اتفاقا توی دولتهای بعد از انقلاب فقط دولت ایشون بود که این امتیاز را داشت که خودش مستقیم با رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کند و ظریف مستقیم با کری مذاکره کنه ولی حاصل این همه امتیاز و ادعا تبدیل شد به یک کلمه که من بلد نیستم

  • سینا مهدویان
    0

    آقای روحانی در چهار سال اول همه ی مشکلات رو گردن دولت قبل انداخت و در چهار سال دوم هم هر روز گردن یکی اما خودشان سال ۹۲ اعلام کردند که والله ( قسم جلاله) اگر راه حل مشکلات رو نمی‌دانستم ورود نمی کردم الان اما وقتی کشتی شون به گل نشسته جز فرافکنی کاری دیگه نکردند

    نظرات شما -
    • رها
      0

      راه حل مشکلات معلوم است یک بچه ده ساله هم میفهمه اون رو .....تعامل با دنیا ....برای اینکار دستور باید از جای دیگر برسد

    • با نام
      0

      رها سرت اینهمه زیر برف نگه میداری مریض میشیا!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ملت میگن نر تو هی بگو بدوش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • سعادت حسینی
    0

    یا شیخ مملکت را نابود کردی حالا میگی نمیتونم

  • امید
    0

    مذاکره کار بز دلان است انسانهای باغیرت با توان خود به استقلال میرسند

    نظرات شما -
    • نگین
      0

      می دانید اشکال کار کجاست تخم نفرت کینه و توهم مدیریت جهانی راه قدس از روز اول از کربلا باید گذشت شعار شد ژاپن بمباران شد اما با دنیا تعامل دارد با جنگ افروزی هر روز مردم را بد بختر و گرفتار تر و ناراضی تر می کند از کدام غیرت حذف می زنید فقر وقتی از یک در وارد می شود ایمان از در دیگر خارج می شود این گفته پیغمبرتونه رییس جمهور ها هیچ کاره اند برادر پوتین در حال تصاحب کشور و مردم را مشغول می کند و به دست اندازی و باج گرفتن ادامه می دهد بس است التماس کمی خرد رییس جمهورها هم هیچ کاره اند از روز اول می خواستند حکومت اسلامی باشد رییس جمهور به پوسته هست روزی باید رگ غیر تان بیرون بزند برای متجاوز برادر پوتین که اهسته و پیوسته مملکت را غرق می کند

    • امیدوار
      0

      نگین نگی اینا رو جایی بهت میخندن

    • نگین
      0

      وقتی برادر پوتین تان اهسته و پیوسته نابودتان کرد ان موقع است که باید به حال خودتان گریه کنید در زمان شاه عراق تحت سلطه روسیه بود عربستان امریکا لیبی فرانسه ایران انگلیس مکار بود الان روسیه ایران و عراق و همین طور سوریه رخنه کرده شمال کشور را تقدیمش کرده اید بدون این که بفهمید اسراییل هم کشورهای زیادی از حمایت بر خوردار است این فکر را از سر باید بیرون کرد برای محو این چهل سال تهدید کردید که چه بشود هر کسی باید برگردد به مرز خودش و برای ابادانی کشورس تلاش کند بهتر است ایرانگردی کنید و فجایع را از نزدیک ببینید بچه های محروم کشورت مردم زلزله زده ها نابسامانی‌ها از روی معده حرف زدن کار ادمهای جاهل است الان هم اصلا فکر نکن توان دارید سوار شدن بر گرده مردم بی غیرتیست

    • بهروز
      0

      بر آتش جنگ دمیدن کارِ مجاهدین منافق خلق و رانده شده‌ی اردوگاه منحل شده‌ی اشرف هست که جز دشمنی با ایران و ایرانی هدف دیگه‌ای نداره..جنگ برای هیج کشوری ارمغان خوشبختی نیاورده

    • سینا
      0

      نگین، امیدوار راست میگه جایی نگو . بهت میخندند که هیچ میگن خل شده. رییس جمهور هیچ کارس خخخخخخخخخخخخخ مگه داریم. پس برجام کی امضا کرد. دیگه نگو

  • مهران محمدی
    0

    اقای روحانی ادم عاقل دو بار از یک مار گزیده نمیشه اگه نمیتوانید با این شرایط ادامه بدین مثل این چند روز که نیستی بکش کنار ترور حاج قاسم سلیمانی نتیجه سیاستهای جنابعالی

  • ...
    0

    فقط 2 کلمه میگم بهت و هر جایی رسیدی اعم از وزارت ورزش بگیر تااا اتاق هر جایی که هستی... هر جا رسیدی از خودت بپرس: واقعا چرا ؟! مثالم میزنم که راهنما باشه واست واقعا چرا این مدیر رو انتخاب کردم ؟! واقعا چرا اون وزیر رو اوردم سر کار ؟! واقعا چرا .....؟! و واقعا چرا مردم سر زمینم دوباره بهت اعتماد کردن

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      بیشتر عزل و نصب‌ها بخصوص در این دولت باج دادن به هم حزبی‌ها بوده وگرنه متاسفانه هیج تخصصی در انتخاب و گزینش وزرا و مسئولین نقشی نداشته..مثلا وزیر بی‌عرضه و فاقد دانش فنی رو نمایندگان استیضاح و عزل میکنند و روحانی مجبوره اونو معاون خودش و یا سخنگوی دولتش بزاره..‌همینطور در دولت احمدی‌نژاد که هر بی عرضه‌ای رو عزل میکردند اون سریع یک مقام بالاتر در دولت بهش میداد..بهش میگن باج..

  • زهرا
    0

    مناطق ازادروببین چه وضعیه ؟؟؟؟ازوقتی ریسجمهورشدی انزلی مادیگه انزلی نیست شده واردات خونه فکرمیکردیم سودی برای محلیهاداشته باشه امادریغ که مکانی شده برای واردات اقازاده ها

  • غریبه...
    0

    وﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ: ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺘﺶ 25 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ. ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰﺗﻤﯿﺰﺷﺪ. ﺣﺎﻻﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ. ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ... "شهيد حسين خرازى" شرمشان باد، کسانی، که با اختلاس، دزدی و رانت خواری به خون و راه شهیدان خیانت کردند و میکنند. اقای روحانی هیچی ندارم بگم بهت...

    نظرات شما -
    • جونزده
      0

      خب که چی؟!! این چه ربطی به روحانی داره؟! چرا داری از شهید خرازی خرج میکنی؟! ازخودت بگو! بگو خودت چی کردی؟! چه گلی به سر این مملکت زدی؟! شهید خرازی و اون دانش آموز و ساده دلی مردم اون دوره زمونه نتیجه ش شد وضعی که الان داریم. این رو نباید تقصیر روحانی و دیگران انداخت. همین نگاه و قضاوت بسته شما (البته به نظر من) یکی از عوامل اصلی بدبختی این مملکته. متاسفانه

    • حامد
      0

      جونزده فعلا که گل ها رو رییس جمهورت داره به سر مملکت میزنه. غریبه... با شما موافقم.

  • یه آدم
    0

    بعضی می گن دولت کاره ای نیست ،چه طور کاره ای نیست؟؟؟ اصلا حق با شما برای مذاکره باید اجازه بگیره دیگه اقتصاد و مدیریت داخل کشور دستشه این که دیگه نمود عینی داره ، همه چیز بی سر و سامانه داخل کشور ، از بنزین گرفته تا توزیع مواد اولیه ای که ساخت داخل کشوره نه وارداتی ، اینا هم دست دولت نیست ؟؟؟ اگه نیست چرا این همه وعده ، خوب نمیومد ینی نمیدونست دست دولت نیست؟؟ پس برای چه چیزی اومد ؟؟ خودشون که سالهاست تو نظامن ، نمود بارز عدم توجه دولت به ملت شرکت های خودرو سازی

    نظرات شما -
    • رها
      0

      اقتصاد هر کشور به سیاست خارجی گره خورده نمیشود درهای کشور رو بست و با هیچ کس تعامل نداشت و بعد توقع رونق اقتصادی هم داشت در سیاست خارجی هم که رئیس جمهور کاره ای نیست

    • اسماعیل
      0

      اگه روحانی کاره ای نیست . پس برجام را که تصویب کرد پس اون که شش سال دنبال کدخدا دوید و مذاکره کرد که بودتو قلب رآکتور آب سنگین که بتون ریخت مدفوع کی ار ترکیه وارد کرد سنگ پا را کی وارد کرد20 درصد غنی سازی راکه کرد 3 درصد مسکن مهر و12000 بنگاه تولیدی را که تعطیل کرد

  • سید حسین میر نجاتی
    0

    بنام خدا من نظری ندارم ولی بعنوان یک ایرانی یک سوال دارم رییس جمهور اسلامی ایران این همه دورغ وضد نقض حرف میزد به سراهت می گوید غرب گرا هستم جملگی ملت را به اسلام وانقلاب بد بین نموده چه نهاد وارگانی بایستی حداقل ترمز ش را بکشد تا ایران وانقلاب را به اعماق دره پرتاب نکند والسلان

    نظرات شما -
    • رها
      0

      اولا صراحت درسته نه سراحت دوما تنها راه نجات کشور چه این دولت باشد چه هر دولت و نظام دیگری مذاکره و تعامل با دنیاست اقتصاد ما به سیاست خارجی ما گره خورده در سیاست خارجی هم رئیس جمهوری کاره ای نیست دستور از جای دیگر می رسه پس چه این رئیس جمهور چه رئیس جمهوری دیگری فرقی در این زمینه ندارند کس دیگری باید بخواهد که مملکت از این وضع خارج شود

    • کاربر
      0

      منظورت از کسی دیگه کیه؟؟؟؟

    • محمد حسین رحیمی
      0

      در پاسخ به رها: مگه مذاکره نکردیم ؟ مگه هر کاری که اونا خواستن انجام ندادیم ؟ یه سریال هست به نام سریال 24ساخت آمریکاست یه سکانس تو این فیلم هست که در باره مذاکره با ایران داره صحبت می شه (اسم ریس جمهور ایران حسن و و زیر خارجه جواده تو این دیالوگ تعداد سانتریفوژ و...که ایران در برجام پذیرفت یکی هست ) حالا این سریال و این دیالوگ ها چرا مهمه چون این سریال و این قسمت چند سال قبل از ریاست جمهوری فریدون ساخته شده ما حتی مذاکره نکردیم ما عین کارهایی که از ما خواستند رو انجام دادیم با این حال با وقاحت تمام باز ما رو تحریم کردند و.. پس چرا دوباره مذاکره کنیم مگر اینکه دوست داشته باشیم لیبی بشیم چرا فکر می کنی بدون تعامل با خارج نمی شه اقتصاد درست کرد خدا رو شکر کشوری داریم چهار فصل از تمام محبتهای الهی همه چیز تو این خاک هست با این اوصاف شما فکر کن ایران یه جهان کوچک است که هر چی بخواهد تولید کند پتانسیل رو داره بعدشم تو تاپ باش اونا خودشون می یان دنبالت(ملت ما باید تو همه چیز قوی شه) التماس اندکی تفکر به دور از لجاجت به امید ظهور امام زمان

    • وحید
      0

      در پاسخ به رحیمی:: آدم نا حسابی شما که کارشناسی میکنی همون فیلم ۲۴که میگی از کجا قبل ریاست جمهوری روحانی میدونستن حسن روحانی رئیس جمهور میشه و ظریف وزیرش که فیلمشو بسازن چرا چرند پرند تحویل مردم میدی بعضی آدمای ساده زود باور میکنن اگه هم حرف تو درست باشه که جز سران اصلی مملکت کس دیگه نیست که از اینکه کی رئیس جمهور میشه خبر داشته باشه خلاصه حرف مفت نزن تعامل با دنیا جنگ نیست؛

  • غریبه
    0

    سلام روحانی کمر به فروپاشی انقلاب اسلامی بسته ...ولی خدا با حمایتهایش نمی خواهد...کمک های غیبی میفرستد ...اما روحانی حالیش نیست ..چون خودش را زده به من خبر نداشتم ..و منیت کاذب.دودوره مردم را از همه نظر عصبی کرده ..الان هم که با شهادت سردار آسمانی نود درصد مردم از او متنفر شدن ..حتی رای دهندگانی که براش تو خیابان رقصیدن ..الان به بن بست خورده ..کدخدا ان نیست که او فکر میکرد ..برجام باید باطل بشه تمام ...روحانی شیوه مدیریتی ات عوض کن و کدخدا و عمالش را رها کن ...برجام باید سقوط کند ..

  • نازنین فرجام
    0

    فقر و فحشا و اعتیاد مملکت رو گرفته خدایااا کمک کن ای کاااش مسئولین ی کم وجدان داشتند روز قیامتی هم هست یادمان باشد

  • علی
    0

    کاش هرکسی درحد توانش به این کشور خدمت میکرد و عذرو بهانه نمیاورد

  • مریم
    0

    یکی نیست به این بنده ی خدا بگه: مسلمون اگه بلد نبودی پس چرا 6 ساله مردم رو سر کار گذاشتی. کلا نمی یومدی. والااااااا

  • شهروند
    0

    اونایی میگند مذاکره، مذاکره با کی؟ مذاکره سر چی؟ مذاکره گرگ و میش؟ مذاکره سر توانایی دفاعی؟ مذاکره با قلدر دوره دبیرستان به قول آقای ظریف؟ مذاکره خوبه ولی نه موقعی که طرف بمب هسته ای داره ولی از تو میخواد توانایی دفاع از خودتم نداشته باشی

  • ا ح
    0

    بلد نیستی برو ماست تو بنوش

  • REZA
    0

    ازاول انقلاب انواع فساد، خصوصا فساد حاصل از چندنرخی ورانت بوده وخواهد بود همه دولتها درتوسعه فساد نقش داشته اند اما دراین دولت گسترده تر شده واین نشان دهنده این است که درهیچ دولتی عزم واراده ایی برای مبارزه با فساد نبوده ونخواهد بود مگر مقطعی ونمایشی،

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      دلیلش ساده‌ست...چون همه‌ی دولتها برای ماندگاری در دور بعدی انتخابات مجبور به پرداخت رشوه بطور رانت به هم حزبی‌ها و اعتلافی‌ها میشن و وقتی که میخوان رانت رو تعطیل کنند حزب مخالف و طرفدارهای رانتهای اقتصادی هر روز یک وزیر رو استیضاح میکنند و رئیس جمهور که فرد اول دولت هست رو مجبور به باج دادن میکنند..و این چرخه‌ی باطل همینطور ادامه داره

  • زهرا
    0

    ماسیاستمدارنیستیم وبایدکاررابه کاردان سپرد. ولی فقط می دانم شعارمااستقلال ،آ زادی،جمهوری اسلامی بود. اقتصادکشورما به خاطروابستگی به کشورهای دیگرفلج شد. جوانان مابیکارشدند.کارخانه ها تعطیل شدند.بیکاری ودر آمدهای پایین درخانواده ها موجب ازهم پاشیدگی خانواده ها شد.دولتها می آ یند ومی روند.تاببینیم آ یندگان دولتهاراچگونه قضاوت خواهندکرد؟ اگرجوانان شغل داشته باشنددنبال فساد نمی روند . ازدواج صورت می گیرد.ای کاش درسیاست خارجه مثل آقای رفسنجانی عمل میشد.در حل مشکلات مردم مثل شهید رجایی عمل میشد.دراجرای عدالت مثل حضرت علی (ع) . اون موقع ایران گلستان می شد.

  • آرش
    0

    روحانی ننگت باد

  • شادمهر
    0

    روحانی بعد ۷سال میگه

  • تنها تنها تنها
    0

    حسن روحانی بی خاصیت بودن خودشو میندازه گردن رهبری . هرکی میگه باید مذاکره کرد ترسو هست .غیرت نداره .لیبی ام اول مذاکره نکرد تازه تهدیدم کرد اروپا و آمریکارو. بعدش مجبورشد مذاکره کنه و تمام تسلیحات نظامی دوستی تقدیم آمریکا کنه . بعد مذاکره به لبیبی حمله کردن. الانم افتاده زیر دست ترکیه داعشی هارو فرستاد لیبی. چرا نمیخواید قبول کنید که اگه رو پای خودمون وایسیم پیروز میشیم در غیر این صورت به ما حمله نظامی میکنن و مردم میکشن خاک مون نابود میکنن. ناخدا یکم غیرت داشته باشین

    نظرات شما -
    • درکنار هم
      0

      دقیقا حق با شماست .. اونایی که میگن مذاکره و سیاست خارجی نمیدونن که آمریکا پشت مرز های این کشور مث کفتار منتظره حمله هستش . سیاست خارجی وقتی خوبه که نخوان بزننت زمین ... ما باید قوی باشیم .متاسفانه یه عده حسابی پول خونع مال جم کردن حالا سخته بگذرن و میگن مذاکره مذاکره نمیدونن در اخر اونا رو از دست میدن ولی اینطوری عزتشونو حفظ میکنن

    • حسنی
      0

      اگه کوتاه بیایم مثل لیبی و سوریه میشویم. زمان جنگ ویتنام آمریکا ۲نیم میلیون تن بمب ریخت رو سر مردم ویتنام . نتیجه بمب های شیمیایی دارین میبینن تو ظاهر بچه های ویتنامی و همین طور ژاپنی .. آمریکا عاشق چشم ابرو ما نیست برای به تاراج بردن نفت و گاز ما میاد .ترامپ به قدمت ایران توهین میکنه به مردم ما توهین میکنه به مدافع کشور ما توهین کرد . بیاین باهم متحد باشیم مث نیاکانمون و مردونه وایسیم جلو این استعمارگر کلاش ..

    • مریم نوروزی
      0

      من در عجبم از مردم ایران این همه برکت هست تو این کشور مردم یمن ببینین با دست خالی و شکم گرسنه میجنگن مردم غزه باسنگ میجنگن بعد این همه سال با وجود این همه کشته . ی سوال اگه یه مزاحم بیاد و بخواد خونتونو از دستتون در بیاره باهاش مذاکره میکنید یا تا اونجا که جا داره کتک میزنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • عباس
    0

    بخدا کشور ما هیچی کم نداره حتی اگه تموم مرزهامونو به روی دنیا ببندیم کم نمیاریم معدن نفت گاز زمین حاصلخیز و..... مشکل ما بی عدالتی و نداشتن دلسوزه مدیریت اشتباه و اینکه هرکسی روی کار میاد میخاد این چندسال بنفع خودش فقط بهره برداری کنه

  • mm
    0

    وظیفه حکومت ها رفاه . آسایش و امنیت برای ملت و کشور است . این هم جذابیت دارد و هم میتواند الگوی جهانی شود . زیرا منابع و ثروت مالی و هم انسانی را داریم.

  • مهدی پارسا
    0

    این ادم، تنها چیزی که بلده، دروغگویی است. ایشان سنبل ناکارآمدی و بی تدبیری است.

  • علی
    0

    باسلام خدمت همشریان عزیز ماکشور دوست نداریم مثل روسیه که اگرتاریخ رابخوانید خیانتهای که روسیه کرده هیچ کشور همسایه ای نکرده .ای کاش ازاول با امریکا بهم نمیزدیم چون امریکا به خاطر روسیه وانگلیس هم که شده بود البته به خاطرمنافه خودش ظاهرا ازایران حمایت میکرد .البته الان بعدچهل سال که باامریکا درجنگ هستیم دیگر به امریکا هم اعتمادکردن خودکشی است بهترین راهش اینه که فقط روپای خودمون وایسیم ودوم اینکه اگرواقعاوطن پرستیم وبه اخرت اعتقاد داریم اگرتونزدیکان خودکسی رادیدیم که اختلاص میکنه .مثال تواداره است پارتی بازی میکنه رشوه میگیره خودمون به خطرخداهم که شده لوش بدیم .ایران گلستان میشه.ولی متاسفانه طوری شده که خدارادرنظرنمیگیریم تازه خوشحال هم میشیم که توکاردولتی یک پارتی داریم.می تونم قسم بخورم همه ای این مفسدین راکه گرفتن نزدیکانشون مثل فامیل وهمسایه ماه های اول باخبر شدن .ولی لوش ندادن .کسیکه اول کاردولتی یاشخصی یک موتورسیکت نداشته بعدچندسال یاچندماه زندگیش ازاین رو به اون رومیشه نزدیکاش باید بدونند خبریه .خلاصه تواون دنیا هممون بایدپاسخگوباشیم

  • منصور
    0

    روحانی همه کاره بود اختیارات تام داشت اینهمه با هزینه های سرسام آور در هتلهای مجلل ولوکس اروپائی بدنبال کدخدا دوید برجام را تصویب کرد 6سال دنبال کدخدا دوید وخودش را خوار وخفیف کرد6سال مذاکره کردآمریکا زد زیر تمام مذاکرات ....ولی روحانی نادان بازهم به انگلیس شیطان صفت وفرانسه وآلمان امیدواربود.پس از دوسال به اندازه یک شکلات هم کسی به حسن کمکی نکرد به اندازه ی یک شکلات اودر چشم اروپائها ارزش نداشت...دوره حسن سرتاسر مذاکره بود دولت مذاکره بود ودرهرمذاکره خسارتهای سنگین وجبران ناپذیری به کشور وارد کرد

  • رها
    0

    کسانی که مذاکره با آمریکا رو بد میدونن اولا دنیا درسته بیش از ۲۰۰ کشور داره ولی هیچ کشور پیشروی صنعتی و اقتصادی بدون اجازه آمریکا جرات معامله یک دلار با کشور تحت تحریم های آمریکا رو ندارد چین دومین اقتصاد دنیاست ولی بدون اجازه آمریکا یک بشکه نفت از ایران نمیخرند الان صادرات نفت ما به زیر ۲۰۰۰۰۰ بشکه رسیده اونهم بازار سیاه می فروشیم ...عده ای میگن آمریکا خیانتکار ،جنایتکار و .....اینهم اضافه کنید آمریکا ابر قدرت دنیاست من نه طرفدار آمریکا و ترامپ هستم نه سیاست های آمریکا رو کاملا به نفع بقیه ملت ها میدونن دولت آمریکا هم مثل هر دولت سالم دیگه ای ابتدا و انتهای به فکر منافع ملت خود است ولی ما به جای درگیری با این غول بی شاخ و دم بهتره باهاش کنار بیایم از پتانسیل هاش استفاده کنیم تا در عرصه جنگ اقتصادی رقیب آمریکا باشیم همینطور که ژاپن اینکار رو کرد جنایتی که آمریکا به سر مردم ژاپن داد صد ها برای بیش از سایر ملت هاست تو یک روز هزاران نفر از اونها رو کشت ولی ژاپن به جای اینکه ایدئولوژی آمریکا ستیزی در پیش بگیرد با کمک آمریکا تونست اقتصاد خود را اینقدر بالا بکشد که یکی از رقیبان آمریکا شده است من به عنوان یک ایرانی برای آبادی وطن و شادی ملتم حاضرم هر روز کفش های دشمنم رو هم واکس بزنم

    نظرات شما -
    • واقعا خنده داره
      0

      شما که حاضری کفش های دشمنتو واکس بزنی واسه وطنت.. اینو بدون آمریکا زمان شاه پول هواپیما گرفت به ما هواپیما نداد.. حتی شاه بعد از فرار از ایران به آمریکا راه نداد .. اون که باهاشون خوب بود ۸ سال با صدام جنگیدیم با دست خالی همون آمریکا به صدام کمک میکرد حتی آلمان به صدام شیمیایی داد .صدام که دوست آمریکا بود ، آمریکا کله پاش کرد کشورشو به خاک خون کشید.. در ضمن ژاپنی ها حتی نمیتونستن در مقابل یاکوزا ها وایسن چه برسه به آمریکا

    • مریم
      0

      اگه حرف شما درست باشه پس چرا بقیه نوکرای آمریکا به اون پیشرفت اقتصادی که میگید نرسیدن ؛ در ضمن شما به درد همون می خوری که تو سری خور باشی

    • رها
      0

      پاسخ به مریم ... مغز متحجر اسم تعامل رو میگذارد تو سری خواری ولی سواد سیاسی اون رو دیپلماسی تعریف میکند شما سرانه در آمد کشورهای متحد آمریکا را با دشمنان آمریکا مقایسه کن کره جنوبی با کره شمالی ..ایران با امارات ....کانادا با کوبا .....وقتی مقایسه کردی خودت می فهمی چرا تعامل و هم پیمانی با آمریکا اینقدر مهم است

    • مریم
      0

      متحجر شمایی که همه چی رو با هم قاطی کردی ما از دانش و نوآوری همه کشورها استفاده میکنیم چه امریکا باشه چه کشور دیگه ای مسئله ما با امریکا چیز دیگریست ما زیر باز ذلت و خواری امریکا یا هر کشوری که زورگو باشه نمی ریم دیپلماسی هم برای کشورهایی ازش استفاده میشه که نخوان ما رو زیر سلطه خودشون ببرن و باید منافع دو طرف در نظرگرفته بشه نه امریکا که فقط می خواهد سلطه گر باشه

    • بهروز
      0

      جواب مریم...متاسفم که تعامل با دنیا رو توسری خوردن محسوب میکنید..متاسفم که اینقدر این مجادلات سیاسی و دشمنی با غرب براتون سود و منفعت داشته که کلا با سیاست مدارا با جهان مخالف هستید؟ واقعا هدف شما از زندگی در این دنیا چیه؟ تو چطور میتونی به یکی که دهه‌ی پنجاه به دنیا اومده و از ابتدای دهه‌ی شصت عمرش رو توی صف ارزاق عمومی گذاشته و برادرش کشته شده و پدرش بخاطر تحریم دارو فوت کرده و مادرش از داغ برادرش دق کرده و الانم طرف داره بابت فشار اقتصادی زجر میکشه و هر روز از زمین و زمان تو سری میخوره و بخاطر شرایط بد اقتصادی نتونسته داماد بشه و بخاطر استرس اقتصادی و حرص و جوش و آینده‌ی اطرافیانش ناراحتی قلبی گرفته بگی که ما چون رابطه با دنیا رو قطع کردیم خوشبختیم و باید چند صباح آخر عمرت رو هم تحمل کنی تا ما تو سری خور نباشیم...خانوم محترم جنگ خاله بازی نیست که شما اینطور دور برمیداری..احتمالا خارج از کشور هستی وگرنه ما شهیدامون هم راضی به کشته شدن هم‌وطن‌هاشون نیستند در جایی که بشه باسیاست و گفتگو از جنگ جلوگیری کرد

  • بصیر باشیم
    0

    دوست دارم اونایی ک شعار تا ۱۴۰۰ با ..... رو سر می دادن رو ببینم و بپرسم واقعا همونی شد ک می خواستید ؟ واقعا راضی اید ؟ یا شما هم متوجه عملکرد های درست و غلط آقایون میشید و مجبور ب صبر هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • رها
      0

      هر کس دیگه هم آمده بود همین میشد شاید هم بدتر....شما هنوز نفهمیدی تو این مملکت رئیس جمهور کاره ای نیست تصمیمات مهم را شخص دیگه ای میگیرد

    • با نام
      0

      رها خداییش از این بدتر نمی شد.

  • سعادت مند
    0

    آقای حسن روحانی ماام میدونیم شما بلد نیستین.البته هیچ کاری بلد نیستین فقط لطفا به اروپا و آمریکایی های گرا ندین که اوضاع مون خرابه هیچی نداریم ما راضی هستیم تا ۱۴۰۰ همین جور بمونی و هیچ کاری نکنی به شرطی که شما و آقای ظریف جنتلمن کت شلوار پوشه اتو کشیده گرا ندین

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      سعادتمند راست میگه. هی تو حرفات داری گرا میدی. جای تعجب داره.

  • بیطرف
    0

    آقای جنتی گفته کشورنیازبه آرامش وافزایش امید دارد خوب چه کسی آرامش کشور رابه هم میزند یکی نیست به این آدم ماقبل تاریخ بکوبد آنکس که آرامش کشور رابه هم میزندشمایید با این نظارت وکنترل های احمقانه وشیرین کاری هایتان من به سهم خودم تاعمر دارم دیگر درهیچ انتخابات فرمایشی شرکت نخواهم کرد وشناسنامه ام را با مهرانتخابات فرمایشی کثیف نمیکنم؟

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      تو اصلا رای دادی؟ بعدشم تو که رای ندادی حق اعتراض هم نداری.

  • رضوان
    0

    کسی که سی سال پستهای کلیدی داشته نباید حالا بگوید که نمیتوانم کشور را اداره کنم چون گروهی چرخ لای چوبم میزارند از اول صارقانه باید بامردم مطرح میکرد واما واقعیت اینه که بدون مذاکره با دنیا نمیشود کشور را اداره کرد کسانی که نظرشان خلاف این است همین یک قلم نفت را که ما روزانه توان بالای ده میلیون بشکه تولید را داریم بدون مذاکره با دنیا صادر کنند ما هم به حرفشان ایمان بیاوریم نه اینکه هی به جیب ملت فشار بیاورند وهمه چی را چندبرابر قیمت جهانی به مردم بفروشند وخودشان در رفاه باشند و بعد بگویند بدون مذاکره هم میشود کشور را اداره کرد

  • اطمینان
    0

    آقای روحانی شما چی بلد هستین؟ متاسفانه ما مردم بدی داریم راحت طلب هستن و حاضر آماده خور مردم کره شمالی نگاه کنین .به عنوان مثال تاحالا بستنی نخوردن اگه یکی بگه بستنی میگن بستنی چیه برای بقا کشورشون پا همه چی واستادن. ولی مردم ایران مزه خیلی چیزا رفته زیر زبونشون اگه این کشور تو شرایط سخت قرار بگیره فک میکنین حاضرن به خاطر عزت کشورشون نادیده بگیرن و سختی ها رو تحمل کنن یا دو دستی کشورشونو تقویم تجاوز گرا میکنن ؟؟؟!!! من یکی که حاضرم سنگ ببندم به شکمم سختی بکشم حتی آب برای شست و شوی نداشته باشم ولی پای دشمنم کوتاه کنم از خاکم چون اعتقاد به اون دنیا دارم و جوابی که باید به خدای خودم پس بدم

  • واقعا خنده داره
    0

    مدیر سایت شما اون قسمت از حرفمو پاک کردی که گفتم ما مسلمانیم . انقد تلخ بود که یکی بگه ما مسلمانیم ..‌مسلمان زیر با حرف زور نمی ره.. با خدا میخوای بجنگی از گفتن مسلمان بودن از ذهن یه آدم دیگه هم تنفر داری مرگ به ما نزدیکه رو تفکراتت کار کن

  • فرنوش بزرگوار
    0

    جواب من به رها .....که دائما در حال کامنت گذاشتنه شما و بقیه که دم از مذاکره میزنید به خون شهدای هستع ای ام فکر کردین شهید های هسته ای مارو ترور کردن .. ما واسه این که تا به اینجا برسیم خیلی سختی کشیدیم خون دادیم خائن داشتیم مسئول ناکارمد و تنبل تحمل کردیم ...بیماریهای زیادی به خاطر نبود و تحریم دارو مردند ..و هزار چیز دیگه حالا که رسیدیم به دمش بریم مذاکره کنیم پس جواب خون شهدای هسته ای چطوری بدیم .. برای این که ما قدرت مند نشیم جوان های دسته گل مارو ترور کردند ... ما میجنگیم مثل مرد میجنگیم تا آخرین نفس ولی کوتاه نمیایم.

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      جناب بزرگوار عزیز...شاید این نظر شخصی شما هست و عاشق و دلباخته‌ی جنگ هستید..تکلیف دیگرانی که نمیخوان دوباره کشورشون درگیر جنگ خانمان‌سوز بشه چیه؟ بهتر نیست به نظرات دیگران هم احترام بگذاریم؟والا نودونه درصد کشورها بدون جنگ دارن زندگی و رفاه عمومی مردم‌شون رو به حد اعلا میرسونن...چرا هنوز به فکر جنگ هستید!؟ آیا هنور منفعت شما جنگ طلبان برآورده نشده؟ اگه شما خیلی بفکر جان و جوانان بودید و مدعی وطن پرستی و دین و ایمان ..بجای راه‌پیمایی و شعار مرگ بر آمریکا میرفتین و جلوی دو کارخانه‌ی بزرگ خودروساز تجمع میکردین که از هر خائن به مملکت خائن‌تر هستند و هر ساله بیست‌هزار جوان و کودک ما ملت رو بخاطر خیانت در ساخت و عدم کیفیت از بین می‌برند..‌اونم فقط به بهانه‌ی تحریم...مگه کشورهایی که مثل کره‌ی جنوبی با آمریکا مراودات دارند مردمش بدبخت شدند؟ چرا میخواین مملکت ما رو مثل کره‌ی شمالی کنین و تا حد علف خوردن به مردم فشار بیارید؟بس کنید....اگه جنگ برای شما نان و آب داره برای مابقی ملت به جز از بین رفتن جوانان و متلاشی شدن خانواده‌ها ، سوغات دیگری بهمراه نداره

    • م
      0

      اشتباها منفی دادم

    • فرنوش بزرگوار
      0

      جواب من به بهروز . ما عاشق دلباخته جنگ نیستیم ماام از جنگ بیزاریم ولی غیرتم داریم . برو ببین ۸ سال جنگ چه بلایی سر ما اوردن .ولی با غیرت واستادیم و وجبی از خاکمونو نفروختیم به خاطر امکانات امریکا و اروپا مارو تحریم کردن اونا از امثال من شما متنفرن. ترامپ کودن برگشت به ما گفت تروریست مدافع کشورمونو ترور کرد بازم بگم .. کشور کره جنوبی به سرباز های امریکایی امکانات میده زنا و دختران کره جنوبی برده جنسی سرباز های امریکایی هستند .تو خودت راضی میشی به هوای مراوده با آمریکا ناموست به اونا سرویس بده...

  • علی رمضانی
    0

    رها نکنه از طرف آقای روحانی اومده داره کامنت میزاره .اخه تفکراتش مث حسن روحانی هست

  • بهروز
    0

    به دوستان طرفدار جنگ و مخالف تعامل با دنیا هشدار میدم اینایی که در زیر پستها مطلب جنگ طلبی و خون‌خواهی میزارن یا ساده‌لوح وطنی هستند که جو میگرشون و یا در آلبانی و در گروه سایبری منافقین هستند که منتظرند با جنگ شدن میان ایران و آمریکا از این درگیری نمدی برای خودشون ببافند و گرنه هیج عقل سلیمی از جنگ اون هم با یک ابرقدرت طرفداری نمیکنه...جنگ با آمریکا که عضو ناتو هست یعنی جنگ با کل جهان...آیا واقعا ما میتوانیم بر کل جهان پیروز شویم؟شاید آمریکا نتونه ایران رو بگیره اما مطمعن باشید تمام زیرساختهای کشور رو مثل سوریه و عراق نابود میکنه و بسیاری از جوانان ما رو شهید میکنه...کسانی که بر آتش جنگ می‌دمند در مطالب‌شون از نام پاک شهدا استفاده میکنند تا خود رو انقلابی و طرفدار دولت و رهبری نشون بدهند..مراقب باشید و در جو روانی این منافقین قرار نگیرید...خوشبختانه مملکت ما رهبری فرزانه و دولتی میانه‌رو داره که گول این جنگ افروزی‌ها رو نمیخورند...یک لحظه فکر کنید که جنگ با آمریکا چقدر باعث خوشحالی وطن‌فروشان در تبعید و خائنین منافق میشه ..اونایی که زندگی سگی و رقت‌باری رو در کشور آلبانی دارند منافقینی که اسم پاک مجاهدین خلق رو بر روی خودشون گذاشتن و هر روز با آدرسهای اشتباه و دروغهای بزرگ مانند داشتن بمب اتمی ، سعی در جنگ افروزی در ایران هستند تا با این جنگ و هرج و مرج پس از جنگ شاید بتونند در ایران نفوذ کنند اما زهی خیال باطل...یا حق

    نظرات شما -
    • ترانه بختیاری
      0

      پس اونایی که جلو آقا در نماز جمعه گفتن نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا همشون منافق تشریف دارن .. چه طرز فکر جالبی داری .. چی میزنی تو امریکا فرانسه کره جنوبی ژاپن همه ناو فرستادن سمت ما میخوان بجنگن بعد ما بگیم ن ما نمیخوایم بجنگیم .. ما نمیخوایم بجنگیم درسته ولی ن زمانی که اونا همچین چیزی میخوان . همه رو کرد منافق

    • یاعلی
      0

      خوشحالیااااا بهروز خان .. مارو از خرابی زیر ساخت ها میترسونی. یا جنگ با ابرقدرت ن داداش .. ما فقط از خدا می ترسیم خیالت راحت آمریکا یک اسم هست که آدم هایی مث تو گندش کردن. حالا خواهی دید پیروزی و قدرت به ایمان ادم ها ربط نداره ن به ابزار و ماشین الان جنگی پفکی که تو عین الاسد به عین الجسد تبدیل شد

    • محمد
      0

      حرف همون حرفیه که رهبر زد جنـــــــــــــــــگ نخواهد شد مــــــــــــــــذاکره نخواهیم کرد

  • محمد
    0

    در جواب ب رها باید بگم شمایی دست ب مقایسه تون بین کشورهایی ک در مقابل آمریکا کوتاه اومدن و کشور هایی ک ایستادگی کردن خوبه چرا پاکستانی که چسبیده بهمون رو مثال نمیزنی اون ک تو نوکری برای آمریکا چیزی کم نذاشته الان چ وضعی داره فقط چند تا بمب هسته ای داره ک اونم اختیارش دست آمریکاست....بابا اونا رسما دارن دشمنی شون با ما جار میرنن کافی نقشه new middle east و تو گوگل سرچ کنی تا ببینی ک اونا ایران و خاورمیانه رو چ طوری می خوان اونوقت ی عده جوون ما اینجا دارن سنگ اونا رو ی سینه می زنن ! بابا بخدا هسته ای وfatf و... بهونه است .ما از اساس با هم دشمنیم ترو خدا بفهمید

    نظرات شما -
    • سمانه
      0

      آفرین دورود به شرفت .. اینا میخوان شیعه و مسلمان ها رو کلا از رو کره زمین حذف کنن. الهی که آقا امام زمان خودش میاد و میریم به جنگ اهریمن و شیطان بزرگ‌آمریکا

  • منافق ها در سایت
    0

    بچه ها رها و بهروز هر دوتاشون یک نفرن. فک میکنن با این کارها میتونن مارو گول بزنن. دروغ گو وطن فروش ترس تو دل مردم ننداز. از خدا بترس خداروشکر به قول امام خامنه ای خواستن ترسو هارو بترسونه که موفق شدن ما فقط از خدا می ترسیم و بس

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      با شما موافقم من الله توفیق

    • ایستاده ایم
      0

      احسنت. با شما موافقم.

    • منافق ها در سایت
      0

      سلامت باشین . این کشور به پای خونه های شهدا ش همیشه برقرار می مونه.. منافق ها قبلا هم بودن هیچ وقت هیچ کاری نمیتونن بکنن.. به امید خدا بر غلبه بر مشکلات پیروز میدان ماییم برای ظهور آقا دعا کنید

    • مریم
      0

      و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا به فرموده رهبرمون اندکیم اما پیروزیم ان شاءالله

  • آرش
    0

    طرفم بهروز خان. شما که حرف از مذاکره می زنید تو این چند سال چه گلی به سر مردم زدید که دنبال مذاکره هستید. حالا خوبه انرژی هسته ای هم تو دولت احمدی نژاد شکوفا شد. با همین مذاکره ها آمریکا گستاخ شد و سردارمون رو ترور کرد. بعدشم ما با دشمنان مذاکره نمی کنیم. چرا چسبیدید به اونا دنیا همین 5 - 6 تا کشورن که همش می خواهید با اونا مذاکره کنید. ما ملت جنگ طلب نیستیم. جنگجو هستیم اونهم از خودمان دفاع می کنیم. شما بهتره واقع بین باشی یه کشور زورگو مثل آمریکا اینور دنیا چه غلطی داره میکنه؟ تا همین جاشم تو برجام فقط طرف مقابل برد کرد اگه ماهم بردی داشتیم بگید تا بدونیم با توضیح کامل.

    نظرات شما -
    • یا علی
      0

      دقیقا درسته ما جنگ طلب نیستیم جنگ جو هستیم و از خودمون دفاع میکنیم مثل بزرگان دینمون

  • سینا
    0

    نظرات خوندم . بابا این بهروز و رها کلا رد دادن. باید برن دکتر جراحی مغز خودشون نشون بدن.

  • سامی
    0

    در جواب بهروز مشکل اینه که کار رو به کاردان نسپردند وگرنه این حال و رو مملکت نبود

  • مریم
    0

    مدعیان مذاکره # نه مرسی

  • اکبر
    0

    حسن ابوموسی

  • ملت
    0

    آقایون بسیجی و سینه چاک به جای گرفتن امریکا لطفا دزدهای داخلی با یقه های بسته رو بگیرید اگه بویی از شرافت و انسانیت بردین که فکر کنم نبردین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟