آغاز بهمن با برف و باران و کاهش محسوس دما / فیلم

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بهمن ماه در حالی آغاز شد که شاهد برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط کشور هستیم به ویژه در پایان این هفته کاهش دما در نقاط مختلف کشور رخ خواهد داد.

آغاز بهمن با برف و باران و کاهش محسوس دما / فیلم

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کرمانشاه، مرکزی، ایلام و لرستان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود و امروز سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده دارند.

وی اظهار داشت: برای مناطقی از شمال فرب، جنوب غرب و مرکز بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود، فردا در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور نیز بارش پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهیگلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس به شکل برف و باران و شمال بوشهر به صورت رگبار و رعد و برق با شدت خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا در برخی مناطق در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده آغاز می‌شود و در برخی مناطق شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، پنجشنبه این سامانه در جنوب و نیمه شرقی کشور فعال است و شدت بارش‌ها در این روز در جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که در نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی به شکل برف و باران پیش‌بینی شده است.

نقشینه افزود: پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس، نوار غربی و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده آغاز می‌شود و جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز بارش همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت که تدریج با خروج این سامانه بارش‌ها در جمعه از شرق ، سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد می‌شود که موجب کاهش دما و آغاز بارش‌ها به شکل برف در شمال غرب می‌شود که شدت برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود.

وی گفت: با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر کاهش دما و بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود، شنبه علاوه بر فعالیت این سامانه بارشی در غرب و حنوب غرب تداوم بارش‌ها در سواحل شمالی کشور خواهیم داشت که در شرق بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

وی اظهار داشت: از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج است، فردا و پس فردا تنگه هرمز و جمعه دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود.

هوای تهران ناسالم می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران در برخی ساعات غبار محلی خواهیم داشت که موجب ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس می‌شود، کمینه دمای امروز مهرآباد ۲ درجه زیر صفر و شمیرانات ۳ درجه زیر بود و بیشینه دمای مهرآباد و شمیرانات به ترتیب ۵ و ۴ درجه بالای صفر می‌شود ،اما چهارشنبه شب بارش در تهران آغاز می‌شود و پنجشنبه با برف و باران همراه خواهد بود.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها