راه‌حل تهیه‌کننده «وارش» برای پخش «سرزمین کهن»

تهیه‌کننده سریال «وارش» درباره حاشیه‌های مشابه این سریال و «سرزمین کهن» معتقد است اگر توجیه کامل درباره «سرزمین کهن» انجام شود از همین فردا می‌تواند روی آنتن برود.

راه‌حل تهیه‌کننده «وارش» برای پخش «سرزمین کهن»

به گزارش خبر فوری، محمودرضا تخشید تهیه‌کننده سریال «وارش» در مقایسه میان حاشیه‌های اولیه و گذرای این سریال در برابر حواشی «سرزمین کهن» که با یک سوءتفاهم قومیتی جلوی پخش آن گرفته شد، به خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم در سهم سازنده و مخاطب نسبت به تحمل پروژه‌ها نوعی تقسیم‌بندی داشته باشیم، باید ۲۰ درصد را به سازندگان اختصاص دهیم و بگوییم پروژه‌ها باید با حواس جمع‌تر و دقت بیشتر به تولید برسند اما ۸۰ درصد هم به فرهنگسازی برمی‌گردد که مردم و مخطبان هم باید تحمل خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: این تحمل وجود ندارد که مردم ببینند در قومیت و یا حتی حرفه و صنف آنها یک کاراکتر منفی تصویر شده است، مثلا زمانی که بهروز افخمی فیلم «شوکران» را ساخت، به خاطر یک پرستار حاشیه‌ها و سر و صدای زیادی به پا شد.

تخشید با اشاره به «وارش» عنوان کرد: در این سریال یک کاراکتر جنوبی به شمال کشور آمده بود و برخی می‌گفتند چرا یک نفر از جنوب کشور قهرمان سریال شده است درحالی که او در قسمت پنجم کشته شد، پس نمی‌توان گفت قهرمان سریال بوده است. ما حتی از آن خطه یک شخصیتی به نام ملنگ را هم وارد کردیم که او هم منفی بود اما کسی به او توجه نکرد و یا در شمال کشور در کنار تراب که منفی بود کاراکترهای بسیاری، مثبت بودند اما در ابتدای سریال که حاشیه‌ها بوجود آمد کسی به آنها توجه نکرد.

ستون «سرزمین کهن» روی بختیاری‌ها استوار است

تخشید که در زمان پخش «سرزمین کهن» مدیرکل امور نمایش سیما بود، درباره اینکه چرا حاشیه‌های «سرزمین کهن» مثل «وارش» به گونه‌ای هدایت نشد که این سریال هم به پخش برسد، بیان کرد: ما در آن زمان هم این تلاش را انجام دادیم، نه تنها در مصاحبه‌هایی، نکاتی را توضیح دادیم بلکه حتی بخشی از داستان را هم لو دادیم و گفتیم شخصیتی که نقش او را شهاب حسینی بازی می‌کند خودش با بختیاری‌ها نسبت دارد و اصلا ستون سریال روی قوم بختیار استوار شده است.

وی اضافه کرد: به نظرم نبود برخی از صبوری‌ها محدودیت ایجاد می‌کند، یک تهیه‌کننده یا کارگردان انواع محدودیت را دارد و حالا اگر قرار باشد محدودیت‌های قومی و یا شغلی هم اضافه شود دیگر نمی‌توانند کار کنند و آثارشان خنثی خواهد شد.

مدیران حمایت نمی‌کردند، «وارش» هم متوقف می‌شد

تخشید در ادامه درباره نقش مدیران در هدایت این دست حواشی نیز عنوان کرد: نقش مدیران بسیار اهمیت دارد. درباره همین سریال «وارش» اگر مدیران حمایت نمی‌کردند، ممکن بود سریال متوقف شود و ایستادگی مدیران صد در صد تاثیرگذار بود.

وی در پایان درباره پخش «سرزمین کهن» تصریح کرد: اگر توجیه کامل درباره سریال صورت بگیرد و مدیرت هم پای آن بایستند، از همین فردا می‌توان آن را پخش کرد. ما مقداری با مسامحه‌کاری و محافظه‌کاری پیش می‌رویم و اگر اینها را کنار بگذاریم می‌توان «سرزمین کهن» را پخش کرد. «سرزمین کهن» هم مثل «وارش» بود و اگر چند قسمت ابتدایی آن به پخش می‌رسید، مخاطب می‌فهمید که قومیتی که نگران او بود، خودش قهرمان سریال می‌شود، قهرمان «سرزمین کهن» یک شخصیت لر بود و متاسفانه به‌دلیل حواشی پخش آن متوقف شد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها