جزئیاتی از جلسه محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا در سنا / تکرار سناریوی استیضاح بیل کلینتون برای ترامپ

جلسه محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور رسما آغاز شد.

جزئیاتی از جلسه محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا در سنا / تکرار سناریوی استیضاح بیل کلینتون برای ترامپ

به گزارش خبر فوری و به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جلسه محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور رسما آغاز شد.

رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در این جلسه اعلام کرد: اصلاحاتی که رهبر دموکرات‌ها درباره ضوابط محاکمه ترامپ خواهان اجرای آن شده بررسی خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز ۱۹ دسامبر به استیضاح ترامپ بر سر "سوء استفاده از قدرت" و "ایجاد مانع در اقدامات کنگره" رای مثبت داد. این اقدام پس از تحقیقات رسمی استیضاح علیه این رییس جمهور صورت گرفت که شکایت افشاگری را درباره تماس تلفنی ترامپ و همتای اوکراینی‌اش مورد بررسی قرار داد. این افشاگر در شکایت خود ادعا کرد که ترامپ به دنبال به راه انداختن تحقیقاتی قضایی علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات و پس او بوده است.

ترامپ هرگونه خطا را تکذیب و بارها تحقیقات استیضاح علیه خود را "پیگیری موهومات" توصیف کرده است.

در ابتدای این نشست رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا به تشریح طرح خود در مورد قواعد برگزاری محاکمه پرداخت و گفت: این طرح بر اساس محاکمه‌ای که پیش از این در سال ۱۹۹۸ برای «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام شد، تدوین شده است.

در قوانین آمریکا، چارچوب مدونی برای تعیین نحوه برگزاری محاکمه رئیس‌جمهور مشخص نشده و وظیفه این امر بر عهده رهبر اکثریت سنا است.

بر اساس این طرح روند محاکمه در ۴ روز برگزار می‌شود که در دو روز نخست، ۱۲ ساعت به تیم رؤسای محاکمه و ۱۲ ساعت به وکلای ترامپ وقت اختصاص داده می‌شود. سناتورها حق همراه داشتن تلفن همراه را نخواهند داشت و شهادت شهود هم پشت درهای بسته ادا می‌شود. در این طرح، بندی پیش‌بینی شده که این امکان را به رئیس جلسه می‌دهد تا هر زمان که لازم دید، طرح تبرئه رئیس‌جمهور را به رأی بگذارد.

ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، استیضاح شده و حالا به سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا بدل شده که با چشم‌انداز برکناری از طریق محاکمه در سنا روبرو است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    ننگت باد خرس قطبی الفرار راهته برو پیش برده هایت رسیدگی کن افسوس که خون سگ حرامه موش موشی گربه به دنبالته

  • محمد
    0

    خیلی خوب

  • کاربر ناشناس
    0

    لعنت بر فرعون روزگارما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها