لبخند پس از سرقت طلایی

زن خدمتکاری که پس از دستبرد طلایی به خانه زن سالخورده، تصویر لبخند را با ماتیک روی آِیینه نقاشی کرده بود، بازداشت شد.

لبخند پس از سرقت طلایی

۲۲ تیرماه امسال مردی به مأموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ خبر داد که از خانه مادرش مقداری طلا و ارز به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان سرقت شده‌است.

بعد از حضور مأموران پلیس در محل و انجام تحقیقات اولیه، پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه ۱۵ تهران در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. بعد از آن بود که تحقیقات بیشتری در این‌باره انجام شد.

در اولین گام شاکی در توضیح بیشتر ماجرا گفت: مادرم روز حادثه برای انجام کاری از خانه خارج شد.

ساعتی بعد هم وقتی برگشت متوجه شد که طلا‌ها و ارز‌هایی که در خانه داشت، سرقت شده‌است. بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که سارق یا سارقان با در دست داشتن کلید به راحتی وارد شده و بعد از انجام سرقت با رژ لب تصویر یک لبخند را روی آینه خانه نقاشی کرده و سپس خانه را ترک کرده‌اند.

شاکی گفت که به زنی جوان که مدتی قبل به عنوان خدمتکار استخدام شده‌بود، مظنون است.

او گفت: برای انجام کار‌های خانه مادرم از یکی از شرکت‌های خدماتی درخواست خدمتکار کردم.

شرکت هم زنی ۳۵ ساله به نام انسیه را فرستاد. بعد از اینکه کار‌های خانه را انجام داد، متوجه شدیم که کلیدخانه‌مان گم شده‌است.

حالا هم که از خانه سرقت شده احتمال می‌دهیم که انسیه در جریان سرقت نقش داشته‌است.

بعد از آن بود که انسیه به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت.

بررسی سوابق انسیه نشان داد که او از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام سرقت از خانه‌های مردم به همین شیوه بازداشت و به زندان افتاده‌است.

همچنین مشخص شد که او هر بار پس از آزادی از زندان خود را با هویتی تازه به شرکت‌ها معرفی و بعد هم سریال سرقت‌هایش را شروع کرده‌است.

تحقیقات نشان داد که او با اوراق هویتی که از خانه‌های مردم سرقت می‌کرد، در شرکت‌های تازه مشغول کار می‌شد یا حتی برای خودش حساب بانکی هم باز می‌کرد.

در تحقیقات بعدی هویت واقعی او به نام آزاده شناسایی شد.

همچنین مشخص شد که او به همین شیوه از چند خانه در شهرستان‌های پرند، رباط کریم و اسلامشهر سرقت کرده‌است.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد که آزاده با هویت زنی به نام نوشین در یک شرکت خدماتی مشغول کار شده‌است که مخفیگاه وی شناسایی و بازداشت شد.

متهم بعد از دستگیری خود را به نام دیگری معرفی کرد، اما سرانجام به جرائم خود اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم بعد از کامل‌شدن تحقیقات به دستور بازپرس راهی زندان شد.

منبع: روزنامه جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها