گوچی-زووله؛ پایان همکاری نزدیک است؟

بعد از آغازی توفانی، رضا قوچان‌نژاد حالا روزهای تلخی را در زووله سپری می‌کند.

گوچی-زووله؛ پایان همکاری نزدیک است؟

،مهاجم سابق تیم ملی که گل صعود ایران به جام جهانی 2014 را به ثمر رساند، بعد از مدتی حضور ناموفق در قبرس و استرالیا که فقط سود مالی برای او به همراه داشت، اوایل فصل تصمیم گرفت به هلند برگردد و پیراهن زووله را بپوشد. همان کشوری که قوچان‌نژاد فوتبال را آنجا آغاز کرد و پله‌های ترقی را یکی یکی پیمود. گوچی در نخستین حضورش در ترکیب زووله موفق شد چهار گل وارد دروازه والوژیک کند تا به بازیکن محبوب هواداران زووله تبدیل شود. تعریف و تمجید از او، بعد از این بازی آغاز شد تا همه از قوچان‌نژاد و پوکری بگویند که او در زووله به ثبت رسانده.


قوچان‌نژاد از آن به بعد دو بار هم موفق شد دروازه دن‌هاخ و توئنته را باز کند تا نشان بدهد مسیر بازگشت به روزهای اوج را آغاز کرده است. گوچی اما در روزهایی که به اوج برگشته بود، هفته چهاردهم اردی‌ویژه و بازی مقابل فورتانا سیتارد در دقیقه 57 از زمین اخراج شد تا در بازی هفته پانزدهم برابر فاینورد محروم باشد. اتفاقی که زووله را با مشکلی به نام گلزنی در خط حمله و مقابل یکی از غول‌های فوتبال هلند مواجه کرد. در نهایت هم زووله با نتیجه چهار بر یک مغلوب فاینورد شد تا غیبت قوچان‌نژاد بیشتر از همیشه به چشم بیاید.


هفته شانزدهم و در روزی که زووله با نتیجه سه بر صفر مقابل آلکمار شکست خورد، باز هم فرصت بازی به گوچی نرسید و این مهاجم روی نیمکت نشست. برای هفته هفدهم و بازی برابر ونلو که با پیروزی دو بر یک زووله به پایان رسید، باز هم استگمن از قوچان‌نژاد استفاده نکرد و این مهاجم 90 دقیقه روی نیمکت نشست. هفته هجدهم و دیدار برابر پی‌اس‌وی آیندهوون باز هم رضا قوچان‌نژاد فرصت عرض اندام در ترکیب زووله را پیدا نکرد و مجبور شد فقط شکست چهار بر یک تیمش را نظاره کند.

هفته نوزدهم، زووله به مصاف اوترخت رفت و مقابل این تیم به تساوی سه - سه رسید. نوار نیمکت‌نشینی رضا قوچان‌نژاد قطع نشد و باز هم به این مهاجم 32 ساله بازی نرسید. با این نیمکت‌نشینی، رضا قوچان‌نژاد حدود دو ماه است که در لیگ هلند برای زووله به میدان نرفته و این اتفاق تلخی است که برای گوچی رقم خورده. از آخرین گل رضا قوچان‌نژاد برای زووله هم حدود 70 روز می‌گذرد و این مهاجم موفق نشده عملکرد روزهای ویژه ابتدای فصل را تکرار کند.

رضا قوچان‌نژاد از وقتی پیراهن زووله را پوشیده، 9 بار در ترکیب این تیم قرار گرفته، 631 دقیقه در زمین حضور داشته و 6 گل به ثمر رسانده است. یعنی به طور میانگین هر 105 دقیقه یک گل که آمار ویژه و جذابی است اما اینکه چرا سرمربی زووله اعتقاد خود به گوچی را از دست داده، پرسشی است که مهاجم سابق تیم ملی هم پاسخ آن را نمی‌داند. آن‌هم در روزهایی که زووله نتایج درخشانی کسب نمی‌کند و با اندوخته 17 امتیازی از 19 بازی در منطقه سقوط و رده پانزدهم جدول لیگ هلند قرار دارد.

با توجه به شرایط موجود، گویا استگمن اعتقادی به استفاده از رضا قوچان‌نژاد ندارد و او را فقط برای پر کردن نیمکت می‌خواهد. موضوعی که شاید واکنش گوچی را به همراه داشته باشد و این بازیکن ساز جدایی کوک کند. برای قوچان‌نژاد که در سال‌های پایانی فوتبال خود قرار دارد و مشخص است که از اوج فاصله گرفته، شاید بهتر بود به لیگ ایران بیاید و در تیمی داخلی بازی کند. در آن صورت او می‌توانست امیدوار به حضور دوباره در اردوی تیم ملی باشد. اتفاقی که بعد از اوج‌گیری او در ابتدای حضور در زووله در حال وقوع بود اما هم این مهاجم افت کرد و هم مارک ویلموتس از تیم ملی رفت که علاقه‌مند به سبک بازی این مهاجم بود.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها