وزیر بهداشت:

 مردم با خیال راحت لبنیات مصرف کنند/ مشکلی در توزیع انسولین نداریم

 وزیر بهداشت گفت: در نمونه‌برداری‌هایی که از صنعت شیر و لبنیات داریم، آفلاتوکسین در همه موارد کمتر از حد زیان‌آور و به میزان مجاز است و هیچ خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند.

 مردم با خیال راحت لبنیات مصرف کنند/ مشکلی در توزیع انسولین نداریم

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها در حال فراهم شدن استف اظهار داشت: طبق زمان بندی انجام شده، این اقدام در داروخانه‌ها تا آخر سال تکمیل می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح از مصرف بی رویه دارو جلو گیری می‌شود و خوشبختانه با تمام فشارها و تحریم‌ها میزان کمبود دارو نسبت به سال قبل یک سوم است و تمام مواد اولیه داروها و خود داروها تا تیر و مرداد سال آینده تامین شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با شیرهای آلوده اظهار داشت: در راستای زمین زدن صنعت مواد غذایی کشور در این شرایط جنگ اقتصادی، فردی با تاسف حرف نادرستی را در صدا و سیما مطرح کرد که بلافاصله همکاران ما در وزارت بهداشت موضوع را پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند.

وی افزود: خوشبختانه در نمونه‌برداری‌هایی که از صنعت شیر و لبنیات داریم، آفلاتوکسین در همه موارد کمتر از حد زیان‌آور و به میزان مجاز بوده است و هیچ خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند و می‌توانند با خیال راحت انواع لبنیات را مصرف کنند.

نمکی یادآور شد: امروز در عرصه لبنیات یکی از پیشتازهای منطقه هستیم و صادرات به همه کشورهای همجوار داریم و حتی برخی کشورهای غربی از جمله در اروپا مشتری مواد لبنی برخی کارخانه های معتبر ما هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشکل انسولین در کشور وجود ندارد و 30 درصد انسولین بیش از سال قبل وارد شده است، اظهار کرد: مشکل انسولین در کشور رفع شده و در حال حاضر مشکلی برای توزیع آن نداریم، خوشبختانه انواع انسولین در کشور موجود است اما یک نوع آن که انسولین پن بود با کمبودهایی مواجه شد.

نمکی اظهار داشت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به عنوان طرح های جدید و موفق در راستای جامعه محور و نظام سلامت راه‌اندازی شده است.

در این مسیر برنامه اصلی وزارت بهداشت اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» است که دوره آزمایشی آن در کاشان ، سمنان و قزوین شروع شده و سال آینده با مشارکت ۲۰ میلیون نفر در کل کشور اجرا می شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نتم
    0

    با قلبی ارام با ضمیری مطمئن راهی شوید البته پیش حکیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها