کارشناس مسائل بین الملل:

پرونده ایران به شورای امنیت برود تعهد به NPT مفهومی ندارد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود، دیگر ماندن در برجام و تعهد به NPT مفهومی ندارد.

پرونده ایران به شورای امنیت برود تعهد به NPT مفهومی ندارد

هادی سید افقهی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نقش روسیه و چین در حفظ برجام گفت: کشور چین و روسیه شریک ما هستند، آنها برجام را امضا کردند و تاکنون به تعهدات خودشان عمل کردند.

او ادامه داد: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، چین و روسیه حق را به ما دادند و آمریکا را مقصر دانستند، البته آمریکا فقط به خروج از برجام اکتفا نکرد، بلکه تحریم‌های شدیدی را علیه کشورمان اعمال و شیطنت‌های جدیدی را شروع کرد؛ مقصر و علت اصلی این حوادث و خروج از برجام، شخص ترامپ است.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: پس از ترور شهید سلیمانی و همرزمانش هم چین و روسیه در کنار ایران بودند.

سیدافقهی تاکید کرد: در ارتباط با چارچوب کاهش عمل به بندهای توافقنامه برجام هم چین و روسیه حق را به ایران دادند، زیرا آمریکا از برجام خارج شد و در ادامه کشورهای اروپایی هم به تعهدات خود عمل نکردند. همچنین در بخش تهدید کشورهای اروپایی به فعال سازی مکانیسم ماشه، دوباره دو کشور چین و روسیه از کشورمان حمایت کردند.

او تصریح کرد: چین و روسیه ما را تشویق می‌کنند و می‌گویند تا که ایران از برجام خارج نشود، این توصیه تا جایی برای ما محترم است که منجر به حفظ دستاوردها و منافع ملی ما در ارتباط با برجام باشد، اما اگر ببینیم آنها می خواهند پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت ببرند، دیگر ماندن در برجام و تعهد به NPT مفهومی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها