نظرسنجی «سی‌ان‌ان»:

تمام نامزدهای دموکرات ترامپ را شکست می‌دهند

نتیجه یکی نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور امروز برگزار شود، هر ۶ نامزد پیشتاز دموکرات‌ها، در صورت رویارویی مستقیم با ترامپ، او را شکست می‌دهند.

تمام نامزدهای دموکرات ترامپ را شکست می‌دهند

به گزارش خبر فوری ، نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد هر شش نامزد پیشتاز حزب دموکرات این قابلیت را دارند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست دهند.

در این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط شبکه «سی‌ان‌ان» و مؤسسه «اس‌اس‌آراس» انجام شده، «جو بایدن»، «مایکل بلومبرگ»، «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «پیت بوته‌جج» و «ایمی کلوباچار» هریک به صورت جداگانه در برابر ترامپ قرار گرفته‌اند و از شرکت‌کنندگان سؤال شده است که اگر انتخابات امروز برگزار شود، بین هریک از این نامزدها و ترامپ، به کدام رأی می‌دهند.

بر اساس این نظرسنجی، در مقایسه بین بایدن و ترامپ، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا نظر ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان را جلب کرده و در مقابل ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که به ترامپ رأی می‌دهند. در مقایسه میان بلومبرگ و ترامپ هم، شهردار نیویورک با ۵۲ درصد در برابر رأی ۴۳ درصدی ترامپ، بر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیروز شده است.

این نسبت برای سندرز ۵۲ به ۴۵ درصد، برای وارن ۵۰ به ۴۵ درصد، برای بوته‌جج ۴۹ به ۴۵ درصد و برای کلوباچار ۴۸ به ۴۵ درصد بوده است.

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۵۱ رأی‌دهنده بالقوه و در روزهای ۱۶ تا ۱۹ ژانویه (۲۶ تا ۲۹ دی) انجام شده است. ضریب خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۳.۶ درصد اعلام شده است.

نتیجه این نظرسنجی در حالی ترامپ را از پیش بازنده نشان می‌دهد که در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم مراکز بزرگ افکارسنجی آمریکا حتی تا ساعاتی بعد از آغاز انتخابات، با قاطعیت «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها را پیروز احتمالی معرفی کرده و هیچ شانسی برای ترامپ قائل نبودند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها