شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد

تمام سامانه‌های حمل و نقل شهر ووهان کانون شیوع ویروس ناشناخته معلق شده است و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد

بیماری کرونا در اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن پدید می‌آید و در مواردی به تنگی نفس و سینه پهلو منجر می شود.

دولت چین هرچند تلاش کرده اقدامات بهداشتی و پزشکی را برای این ویروس افزایش دهد، اما گزارش‌ها حاکی از کمبود دسترسی به ماسک برای شهروندان این کشور است.

نگرانی‌ها در خصوص این بیماری زمانی افزایش یافت که ژونگ نانشان، کارشناس دولت چین، اواخر دوشنبه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که این ویروس می‌تواند از یک شخص به فرد دیگر سرایت کند.

تارنمای یی سی ان چین امروز پنجشنبه گزارش کرد که از ساعت ۱۰ قبل از ظهر به وقت محلی تمام سامانه‌های حمل و نقل شهر ووهان کانون شیوع ویروس ناشناخته معلق شده است و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

همه قطارها و پروازها متوقف شده و خطوط مترو شهر، اتوبوس‌ها و کشتی‌ها نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شده اند و حق انتقال و جابجایی مسافر ندارند.

در اثر اتمام غذا به دلیل تعطیل شدن حمل‌ونقل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در فروشگاه‌های مواد غذایی در کرونا درگیری صورت می‌گیرد:

ویروس کرونا تا کنون در ٢٥ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است گزارش‌ها حاکی است تاکنون پنج هزار و ۸۹۷ نفر که به ابتلا به این بیماری مشکوک بوده‌اند تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته‌اند.

شهر ووهان در استان هوبئی چین مرکز اصلی کشف ویروس تازه است که به‌مانند ویروس‌های مرگبار «سارس» و «مرس» نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌است.

‏‌در حالی که شمار قربانیان ویروس تازه کشف‌شده بنام کرونا در چین افزایش یافته، نخستین مورد از ابتلا به آن در ایالات متحده نیز رؤیت شد.

‏شایعاتی مبنی بر پیداشدن منبع انتشار ویروس از سوپ خفاش شنيده شده است!

«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»، از سازمان‌های فدرال ایالات متحده، در واپسین روز دی اعلام کرد که شهروند ساکن واشنگتن مبتلا به همان کروناویروسی‌ست که در ووهان کشف شده‌است.
این نخستین مورد کشف‌شده از ابتلا به ویروس در خارج از قاره آسیا است.

همزمان شمار قربانیان در چین در روز دوم بهمن به ۹ نفر و شمار مبتلایانی که ویروس در آن‌ها رویت‌شده به دست‌کم ۴۴۰ نفر رسیده است.

شمار جان‌باختگان ناشی از ذات‌الریه و پیامدهای ویروس طی ۲۴ ساعت دو برابر شده و شمار مبتلایان نیز افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

ویروس در کره جنوبی، تایلند و ژاپن نیز رؤیت شده‌است.

کشورهایی که این ویروس به آنها سرایت کرده است ‎

نحوه انتقال مبتلایان به ویروس جدید در چین تحت شرایط بسیار کنترل شده صورت می‌گیرد:

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران
    0

    آخه خوردن سوپ خفاش چه لذتی داره این همه نعمهای خدا تمیزو لذبذ ول می کنن سوسک جیرجیرک غورباغه و خیلی چیزهای چندش آور دیگه می خورن ما همین خوردن های چندش آوره قربون فرهنگ خودمون برم که همه چیزش خوبه حالا دلهره تو مردم دنیا انداختن بقول قدیمیا نون نون گندم گوشت گوشت بره دین دین محمد برای شادی روحشون صلوات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها