حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: سردار سلیمانی دغدغه صبر جمعی را داشت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هنر سردار سلیمانی در سه دهه گذشته تلاش برای خلق صبر جمعی بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: سردار سلیمانی دغدغه صبر جمعی را داشت

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در آغاز خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: میعادگاه نماز جمعه، نماد وحدت، شور،شعور و صبر همچنین ایستادگی و عزت و اقتدار ملت ایران شد.

او ادامه داد: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور به یادماندنی در این میعادگاه پیوند استوار و مستحکمش را با رهبیر معظم انقلاب آرمان‌های بلند امام و شهدا را فریاد کردند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: با دل‌هایی لبریز از شوق و نشاط و قدرت با خلق دو یوم الله اقتدار آفرین و دیدگانی اشکبار در سوگ شهدا و جان باختگان سانحه هوایی و برادران و خواهرانی که در حضور مردم شریف کرمان ملا اعلی پرواز کردند.

او ادامه داد:رهبر انقلاب در آن جمعه ملت ایران و ملل لمقاوم دنیای اسلام را با دو خصیصه صبار وشکور یاد کردند. همچنین این دستاورد ایمان و معرفت و صبر با شکوه و عزت آفرین در کنار این ارزش‌ها و همچنین دستاورد فهم نعم و شکر و سپاس آن نعمت‌هاست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد:شما امت اسلام اهل ایمان برای حضور در سه ساحت کلیدی و اقتدار آفرین دعوت شده اید.

او ادامه داد:گواه روشنی بر شناخت راه است، اما یبا شناخت راه و گام برداشستن در مسیر هیچ ملتی به پیروزی نمی‌رست مگر با صبر و استقامت در راه خدا.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: بدون استقامت و صبر و پایداری، انسان نمی‌تواند قله‌های موفقیت برسد. استقامت و پایداری یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم و استقامت کنیم. در برابر سختی‌ها بایستیم. تجربه ایرانیان پیروزی در پرتو ایمان و صب است. خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بر این مصائب صبر و ایستادگی کردند و توفیق داشتند خدمت بعضی از خانواده‌های محترمی که بستگان و فرزندانشان در سانحه هوایی شهید شدند رسم و دنیایی از صبر دیدم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها