سردار سلیمانی با بالگرد به کدام شهر تحت محاصره رفت و محاصره را شکست؟!

یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در نماز جمعه فرمودند و هیچ رسانه‌ای هم به آن نپرداخت، ذکر یکی از کارهای بسیار شجاعانه و متهورانه سردار سلیمانی بود.

سردار سلیمانی با بالگرد به کدام شهر تحت محاصره رفت و محاصره را شکست؟!

یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران فرمودند و هیچ رسانه‌ای هم به آن نپرداخت، ذکر یکی از کار‌های بسیار شجاعانه و متهورانه سردار سلیمانی بود.

رهبری فرمودند چه کسی هست که بتواند با بالگرد وارد شهری که در محاصره‌ی ۳۶۰ درجه دشمن است بشود (یعنی محاصره کامل و بدون راه فرار) و با سازماندهی جوانان آن شهر، محاصره را بشکند؟ این حرف رهبری اشاره به کاری بود که سردار سلیمانی در زمان محاصره شهر «آمرلی» توسط داعش در عراق انجام داد. این شهر در استان صلاح الدین عراق و در ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

زمانی که داعش در اوج قدرت بود و هیچکس در سوریه و عراق حریفشان نبود (چه ارتش‌های سوریه و عراق و چه سایر گروه‌های تکفیری قدرتمند مثل جبهه النصره یا همان القاعده و یا جیش الفتح و ...) وقتی داعش به عراق حمله کرد و مثل آب خوردن موصل و تمام شمال عراق را گرفت و به نزدیکی بغداد و کربلا و اربیل رسید و کل عراق در آستانه اشغال و سقوط به دست داعش قرار گرفت، یک شهر به اسم «آمرلی» که ساکنان آن اقلیت ترکمان شیعه عراق هستند در محاصره کامل و ۳۶۰ درجه داعش قرار گرفت

سردار سلیمانی در حالی که شهر در محاصره‌ی کامل داعش بود، شبانه و با بالگرد در یک اقدام بسیار خطرناک از بالای سر نیرو‌های داعش گذشت و وارد شهر شد و به سازماندهی نیرو‌های مدافع شهر پرداخت و باعث مقاومت شهر و جلوگیری از سقوط و قتل عام فجیع مردم و شیعیان شهر شد

اقدامی که در آن شرایط پر خوف و خطر یک کار عجیب و بسیار متهورانه بود و کمتر کسی جرات انجام این کار را داشت. متاسفانه رسانه‌های ما در آن زمان نه خطر عظیم داعش را به مردم گوشزد کردند و نه به این اقدام بی باکانه و شگفت آور سردار سلیمانی پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • جابر
    0

    باسلام ودرود رضوان خداوند به این قهرمانان وطن شهید سلیمانی وهمه شهیدان باکری ها کاظمی ها همت ها خرازی ها وطول عمر بده رهبری فرزانه انقلاب

  • فرزاد
    0

    سردارعزیز ای قلب تپنده ی ملل آزادیخواه جهان.همیشه درقلوب ما جای داری.مطمئن باش دشمنانت را به سزای اعمالشان خواهیم رسانداین وعده الهی است که خون مطهرشهدا پرچم اسلام ناب محمدی ص را درسراسر گیتی به اهتزاز درخواهدآوردانشاالله.

  • محمد
    0

    یک سلطان بی نظیر ویک قهرمان بی ادعا بود روحش شاد یادش همیشه گرامی افتخار ایران بود

  • شادمهر
    0

    باسلام بعدها تاریخ خواهد نوشت سلیمانی که بود و چه کرد

  • آنا
    0

    رائفی پور حرف مرد را میزند

  • حج
    0

    درود و سلام خدا و رسول او به والامقام شهید سردار سلیمانی جایگاه بهشت برین را دارد انشاءالله...

  • زهرا
    0

    او یک مرد سلحشور بود روحش شاد

  • هادی علیزاده کیکانلو
    0

    سردار عزیز هنوز باورمان نشده که در میان ما نیستی ، به تو که فکر میکنم هنوز زخم شهادتت تازه هست ، انتقامت ، شجاعتت ، حقیقت ،را زمان می‌گیرد و آشکار میکند .

  • بیطرف
    0

    عجب ملت مرده پرستی چرا تا زنده ایم قدرهمدیگرو نمی دانیم ولی پس ازمردن تبدیل به قهرمان ملی میشویم روحش شاد مردفداکاری بود نه شریک خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها