رسول جعفریان: اقدام شرم آور یک روحانی مروج طب سنتی با آتش زدن یک کتاب علمی کار زشتی است / این اقدام کار افراد جاهل و افراطی بوده

اقدام شرم آور یک روحانی مروج طب سنتی به اسم طب دینی، با آتش زدن یک کتاب علمی با نام طب هاریسون ـ بر اساس فیلمی که انتشار یافته ـ کار زشتی است که هیچ دانش دوستی، در هیچ سطحی، آن را نمی پذیرد.

رسول جعفریان: اقدام شرم آور یک روحانی مروج طب سنتی با آتش زدن یک کتاب علمی کار زشتی است / این اقدام کار افراد جاهل و افراطی بوده

توضیح حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در باره یک اقدام افراطی و زشت

اقدام شرم آور یک روحانی مروج طب سنتی به اسم طب دینی، با آتش زدن یک کتاب علمی با نام طب هاریسون ـ بر اساس فیلمی که انتشار یافته ـ کار زشتی است که هیچ دانش دوستی، در هیچ سطحی، آن را نمی پذیرد. متاسفانه این شخص، سالهاست با استفاده از باورهای عامیانه در میان مردم، تلاش در ترویج بافته های خود به اسم طب دینی دارد و برای تقدیس آنها، از روایاتی که بارها محدثان آنها را نقد کرده اند، استفاده می کند. این رفتار وی، در حوزه قم، مورد تأیید هیچ کس، جز شماری از هواداران ساده لوح او که مانند آنها همه جای دنیا هستند، نیست.

روشن است که طب سنتی، به عنوان یک شاخه علمی، در مراکز دانشگاهی می تواند مطرح و توصیه های آن پس از بررسی های علمی، و تأیید مراکز رسمی، مورد استفاده قرار گیرد، اما نامبرده نه از نظر تحصیلات علمی و نه حوزوی، در مقامی نیست که بخواهد چنین ادعایی را بکند. طبعا در قم یا مشهد، هیچ نوع شاخه درسی وجود ندارد که او به استناد تحصیل در آن، چنین ادعایی را داشته باشد.

و اما اقدام به کتابسوزی، این عمل مشمئز کننده، باید گفت، این اقدام،همیشه کار افراد جاهل و افراطی بوده است، کسانی که هیچ گاه، در هیچ مدلی، چه از نوع کسروی با آتش زدن آثار ادبی، و این شخص، با آتش زدن یک کتاب علمی، در پیشگاه ملت فرهیخته ایران، جایی نداشته و ندارند.

خوشحالیم که این شخص، پس از یک دوره تلاش در قم، از این مرکز دینی طرد شده و به دلیل اقدامات ناصوابش، در محاکم مربوط، محکوم هم شده است. مسلما، وظیفه حاکمیت، دفاع از حریم علم و دانش و مبارزه با جاهلانی است که با اقدمات ناصواب خود، زمینه آسیب زدن به دین و سلامت مردم را دنبال می کنند.

در باره دادن لقب آیت الله به ایشان، باید عرض کنم، در قم، مع الاسف زمینه ای وجود دارد که کسانی از سوی خود یا نزدیکانشان، لقب آیت الله را به خود اختصاص دهند. مسلم است که دادن چنین لقبی، هیچ رسمیتی نداشته و نشان دهنده هیچ مقام و منصب علمی و غیر علمی نیست.

باید عرض کنم، یکی از افتخارات ایران در چند دهه اخیر، در مراکز علمی و پزشکی، توسعه پزشکی مدرن است، امری که سبب شده ست تا ایران در منطقه خاورمیانه، یک قطب مهم پزشکی باشد. این راهی است که دولت های پس از انقلاب، بشدت از آن حمایت کرده و ایران اسلامی از این زاویه، کشوری سرافزار است. بنابر این، نباید این قبیل رفتارهای زشت و شرم آور را در مقابل آن همه تلاش و گسترش علم پزشکی نوین قرار داد، هرچند، نهادهای مربوطه، در تمام سطوح، می باید با اقدامات دقیق نظارتی خود، شائبه اعتنای به این قبیل رفتارهای نادرست را از میان ببرند، کاری که جز با توسعه مراکز علمی و ترویج دانش میان مردم، امکان نخواهد داشت.

منبع: عصر ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • کاربر ناشناس
    0

    شریف هستم این کار بسیار بد و از روی نادانی این فرد رخ داده باید از تکرارش جلوگیری بشود .

  • کاربر ناشناس
    0

    طب هاریسون همان صهیونیستی اسرائیلی است که هدف کشتن مردم ایران است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا اونجایی که من میدونم تو خود اسرائیل هم مردمشونو با این کتاب درمان میکنن «برادر»

    • رسول
      0

      آره این همه آدم عاقل و نخبه تو جامعه پزشکی هیچکدوم این حرف رو نزد اونوقت تو فهمیدی هدف این کتاب چیه!!!!! متاسفم برا سوادت

  • ح ش
    0

    سلام سالهاست که طب هاریسون در حال سوختن است... وقتی که به مفاد علمی هاریسون عمل نمیشود و وقتی که عملکرد طب ما با محتوی علمی طب هاریسون فرسنگها فاصله دارد در واقع باید گفت هاریسون سالهاست که سوخته است و این اعتراضات از باب اعتقاد به هاریسون نیست بلکه‌ احساس خطر از طرف رقیبان طب سنتی و تعارض درآمد است. اما‌ چند دلیل میتواند علت گرایش مردم به طب سنتی و اسلامی باشد و بدنبال این استقبال بانیان آن هاریسون سوزی کنند: ۱-بی اعتمادی مردم به عملکرد جامعه پزشکی ۲- قربانی شدن کیفیت درمان و توجه به کمیت و درآمد توسط جامعه پزشکی ۳- وقت نگذاشتن برای بررسی و تشخیص دقیق بیماری و مبادرت به درمان‌علامتی ۴-استفاده بی رویه و غیر لازم از اقدامات تشخیصی و تحمیل هزینه اضافی به بیمار ۵-تجویز داروهای غیرضروری و غیر موثر ۶- دسترسی سخت و‌نوبت های طولانی برای استفاده از خدمات پزشکی ۷-ارتباط برقرار نکردن و عدم توجه به اطلاعات بیمار وگوش ندادن به نقطه نظرات و سوالات بیمار و دلایل متعدد دیگر ... پیروز باشید

  • رضا
    0

    زندگی ما شده مرگ و نفرت برای دیگران آتش زدن پرچم و کتاب این و آن. خدایا به کجا می‌رویم.؟!

  • علی امرایی
    0

    اظهارتاسف درقبال رفتاروعملکرداین تیپ آدمهاکه بفرموده معصومین""علیهماالسلام""جاهل متتنسک قلمدادشده اند.بخشی ازکارهست وتبیین وتوجیه جامعه نسبت به اینگونه اعمال وافکار.درحقیقت شق مهمترموضوع بحساب می آید.اگردرک وآگاهی جامعه پذیرای این مکاره بازارها نباشدوحتی بعضی مریدومراداین رمالها نباشند.قطعا بازار آنهاروبه کسادوتعطیلی میرود.که حصول به این مهم وظیفه علماوصاحبنظران علوم مختلف است..بعضادیده میشودازبزرگان وموجهین هم فرمولهای این جهال راحتی درموردسلامت ودرمان خودبکارمیگیرندکه درمواردی که بیان آن درست بنظرنمیرسدجان خویش رانیزفدای این اعتمادوبرداشت ناصواب ازطب سنتی واسلامی نموده انددرحالیکه طب اسلامی به معنای وافعی همان طب علمی ومدرن آکادمیک هست که بوعلی سیناورازی و. .بنیانگذازآن بوده اند

  • اکبر گنجی
    0

    باسلام. اگر امروز شاهد اینگونه وقایع هستیم، نتیجه مدرنیته غربی کاپیتالیسم بوده، که پزشکان ما دنبال کسب منفعت بیشتر و رسیدن به شهرت و زندگی آمریکایی و اروپایی هستند. لعنت بر پزشکانی که باعث دوری مردم از حقیقت طب شده و راه را برای چنین اقدامی باز می کنند.

  • عباس
    0

    خلع لباس بشود تا از جانب یک قشر محترم با فرهنگ نتواند تخریب حداکثری کند.

  • ایمان
    0

    ازاین نادانها زیاد داریم

  • اا
    0

    اسلام همین است ...کدوم طب اسلامی ؟؟!ولی این معرفی یگان ویژه داعش بود

    نظرات شما -
    • و
      0

      طب ایرانی رو اسلامی کردین ؟؟بزرگترین کتب دینی عرب نوشته ایرانیان است ...حالا شده اسلامی

  • آزاد
    0

    مررررگ بر اسرائیل... مررررگ بر امریکا...

  • اکبر
    0

    ملتی که در قرن بیست و یکم هنوز خشونت را مردانگی ، حماقت را نجابت ، شادی را هرزگی و دزدی را زرنگی می‌داند ،راه درازی تا تمدن در پیش دارد

  • حسن کچل
    0

    انسان آگاه: حماقت، تعصب، تبعیض و عقاید و باورهای اشتباه افراد جامعه را زیر سوال می برد.انسان احمق: ظاهر، محل تولد، نژاد، جنسیت و گرایش جنسی افراد را به تمسخر می گیرد.

  • آخوند مرده
    0

    مشکل ما ، احمق ها نیستند .مشکل ما ، هیچوقت احمق ها نبودند.مشکل ما ، بیشعور ها هستند.یادتان باشد سواد هیچ وقت شعور نمیاره .شعور یعنی تشخیص کار خوب از بد ، شعور یعنی تشخیص کار درست از اشتباه ، سواد یاد گرفتن فرمول و اطلاعات در علم و یا مبحث خاصی است! این شعور هست که راه استفاده درست و یا غلط از علم (سواد) رو به ما میگه!شعور رو به کسی نمیشه آموزش داد ؛ یک انسان میبایست در درون خودش طلب شعور کند تا به آن دست پیدا کند!

  • بوق
    0

    اوایل ورود بلندگو به ایران عده ای گفتند که این بوق شیطان است و مسجد را نجس می کند ...!تا اینکه آیت الله بروجردی فتوا دادند که استفاده برای منظورهای دینی اشکال ندارد !

  • ایرانی
    0

    جنبش خزینه ....خزینه حوضچه ای در حمام بود که مردم خودشان را در آن می شستند و آب می کشیدند و غسل می کردند. این حوضچه ها منبع شیوع بیماری ها و علل اصلی مرگ و میر مردم بود.تا اینکه به فرمان رضا شاه رسما استفاده از خزینه در حمام ها ممنوع اعلام شد. اما داستان به اینجا ختم نشد. بعد از بسته شدن خزینه ها اعتراض برخی علما و روحانیون بلند شد و آنها حزبی به نام حزب "خزینه" تاسیس کردند و فریاد وا اسلاما سر دادند و استفاده از دوش به جای خزینه را از مظاهر غربگرایی اعلام کردند. آیات عظام فتوا دادند که منع خزینه "غیرشرعی" است و با آبی که از شیر آب میریزد نمیتوان غسل کرد. بنابراین ممنوع کردن خزینه "عمل خلاف شرع رضاشاه" اعلام شد موضوع خزینه تبدیل شد به یکی از کشاکش های تاریخی بین برخی روحانیون و افرادی که میل به مدرن شدن جامعه داشتند و جنگی بر علیه "دوش حمام" آغاز شد.برخی مومنین هم تا سال ها پنهانی از خزینه استفاده میکردند و نقشه میریختند که چگونه نیمه شبها و به دور از چشم پاسبان ها و با چرب کردن سبیل حمامی خود را به خزینه برسانند.تا کم کم به زور باطوم رضا شاه و به مرور زمان مردم به محاسن دوش پی بردند. بعضی علما هم بالاخره فتوا دادند که دوش در حمام عيبی ندارد به شرط آنکه بعد از آن در خزینه غسل کنند! بعدها فعالان جنبش خزینه فتوا دادند که میشود زیر دوش بجای غسل ارتماسی، غسل ترتیبی انجام داد و احکام و مسائل آن را مطرح نمودند ...

  • روباه
    0

    روباهی به فرزندش گفت ؛فرزندم از تمام این باغ ها میتوانی انگور بخوری، غیر از آن باغی که متعلق به ملای ده است !حتی اگر گرسنه هم ماندی به سراغ آن باغ نرو ...!روباه جوان از پدرش پرسید ؛ چرا مگر انگور آن باغ سمی است ؟!روباه به فرزندش پاسخ داد ؛ نه فرزندم ، اگر "ملا" بفهمد که ما از انگور باغش خورده ایم ، فتوا می دهد و گوشت روباه را حلال می کند و دودمانمان را به باد می دهد! با این جماعت که قدرتشان بر جهل مردم استوار است ، هیچ وقت در نیفت !!

  • ا
    0

    به سالهای پایانی ظهور خوش آمدین...منتظر وقایع بزرگتر باشید ....

  • محسن
    0

    معلم های عزیز و پدر مادرهای نازنین لطفا با دقت این متن رو بخونید. ممنون ❣ معلم‌های عزیز سلام ما چهل سال است بخش اعظم جوانانمان را درس دادیم و به دانشگاه فرستادیم ، اما همه چیز بدتر شد. تصادفات رانندگی‌مان بیشتر شد ضایعات نان‌مان بیشتر شد آلودگی‌ هوای‌‌مان بیشتر شد شکاف طبقاتی مان بیشتر شد پرونده‌های اختلاس در دادگستری‌مان بیشتر شد تعداد زندانیان‌مان بیشتر شد و مهاجرت نخبگانمان بیشتر شد. پس دیگر دست از درس دادن صرف بردارید. آموزش کودکان ما ساده است. ما دیگر به دانشمند نیازی نداریم , ما اکنون دچار کمبود مفرط انسانهای توانمند هستیم. پس لطفا به کودکان ما فقط مهارت های زندگی کردن را یاد بدهید. به آنها, گفت‌ و گو کردن را ، تخیل را ، خلاقیت را ، مدارا را ، صبر را ، گذشت را ، دوستی با طبیعت را ، داشتن توان عذرخواهی را ، دوست داشتن حیوانات را ، لذت بردن از برگ درخت را ، دویدن و بازی کردن را ، شاد بودن را ، از موسیقی لذت بردن را ، آواز خواندن را ، بوییدن گل را ، سکوت کردن را ، شنیدن و گوش دادن را ، اعتماد کردن را ، دوست داشتن را ، راست گفتن را و راست بودن را بیاموزید. باور کنید ، اگر بچه‌های ما ندانند که فلان سلسله پادشاهی کی آمد و کی رفت و ندانند که حاصل ضرب ۱۱۴ در ۱۱۴ چه می شود و ندانند که آیا با پای چپ وارد دستشویی شوند یا با پای راست هیچ چیزی از خلقت خداوند کم نمی شود. اما اگر آن‌ها زندگی کردن را و عشق ورزیدن را و عزت نفس را و تاب آوری و عدم پرخاشگری را تمرین نکنند، زندگی شان خالیِ خالی خواهد بود و بعد برای پر کردن جای این خالی‌ها، خیلی به خودشان و دیگران و طبیعت خسارت خواهند زد. لطفاً برای بچه‌های ما، شعر بخوانید، به آنها موسیقی بیاموزید ، بگذارید با هم آواز بخوانند اجازه بدهید همه با هم فقط یک نقاشی بکشند تا همکاری را بیاموزند بگذارید وقتی خوابشان می آید بخوابند و وقتی مغزشان نمی کشد یاد نگیرند. لطفاً بچگی را از کودکان نگیرید. اجازه بدهید خودشان ایمان بیاورند فرصت ایمان آزادانه و آگاهانه را از آنان نگیرید ، زبان شان را برای نقد آزاد بگذارید ، بگذارید خودشان باشند و از اکنون نفاق را و ریا را در آنها نهادینه نکنید. اکنون که شما و ما و فرزندان ما همگی اسیر یک نظام آموزشی فرسوده هستیم، دست کم هوای همدیگر را داشته باشیم نداشته‌ها و تنگناها و غم‌ها و عقده‌های خود را به کلاس‌ها نبرید. شما را به خدا در کلاس‌های‌تان خدایی کنید نه ناخدایی. شاید خدا به شما و ما رحم کند و کودکان مان خوب تربیت شوند . استاد دانشگاه اصفهان

  • حسن
    0

    حکومت ارتجاعی و عقب مانده همینه

  • کیانوش
    0

    درود بر ایرانی. زمانیکه کشیش آمریکایی کتاب اسلام را آتش زد....؟!؟ بسیاری او را تحسین و بسیاری تسبیحش کردند!؟!؟!؟ کار این آخوند ایرانی نیز از منظری زشت است که نوع توهین به علم و عقل کرده و از منظری زیباست که علم و عقل خودی یعنی طب سنتی ایرانی و اسلامی را بر طب دیگران ترجیح می دهد. امیدوارم او به اشتباهش پی برده و طور دیگری طب سنتی را تبلیغ کند که باعث عزت ایران اسلامی شود.

  • هادی
    0

    باید این روحانی فقط فقط اعدام کرد فقط اعدام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها