دولت در پرداخت یارانه معیشتی خلاف سیاست‌های فرزند آوری عمل می‌کند

نماینده شاهین شهر گفت: عدم پرداخت یارانه معیشتی به خانواده‌های بالای پنج نفر خلاف سیاست‌های فرزند آوری است.

دولت در پرداخت یارانه معیشتی خلاف سیاست‌های فرزند آوری عمل می‌کند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تخصیص نیافتن یارانه معیشتی به خانواده‌های بالای پنج نفر اظهار کرد: چنین تصمیمی در تقابل با سیاست‌های فرزندآوری در کشور قرار دارد و به نوعی ناعدالتی تلقی می‌شود.

او افزود: تعداد زیادی از خانوار‌های کشور بالای ۵ نفر جمعیت دارند و دولت با قطع یارانه معیشتی این خانواده‌ها موجی از نارضایتی را در مردم ایجاد می‌کند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: در ادامه این روند موجب کاهش میل مردم برای فرزندآوری خواهد شد در حالی که دولت باید به جای چنین اقداماتی به خانوار‌های دارای جمعیت بالا امکانات بهتری تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بهتر است دولت به جای اقداماتی که باعث سلب انگیزه از زوج‌های جوان برای فرزند آوری می‌شود، به خانوار‌هایی که فرزند بیشتری به دنیا می‌آورند، تسهیلاتی ارائه دهد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: نمی‌دانم رئیس جمهور می‌داند یا نه که با این شیوه پرداخت یارانه کمک معیشتی به مردم، آنها را نظام بدبین کرده است، افرادی هستند که دارای دهها واحد آپارتمان و ملک‌هستند و یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، اما کسانی هستند که در خانه همین افراد مستاجر هستند و یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

او گفت: بدترین اقدام دولت این است که مردم را تهدید می‌کند اگر به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض کنند، یارانه ماهانه آنها را هم قطع می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • منوچهر
    0

    نظر اقای دلیگانی بسیار پسندیده بود. واقعا بعضی از تصمیمات دولت فلج به دنیا میاد.

  • محمد
    0

    دولت غلط کرده من دخترم ورکلاردشت مازندران زندگی میکنندیک مغازه خواربارفروشی کوچک داردومستاجرهم است اگر من کمک نکنم فرزندم در زندگی مانده است این دولت کجا عدالت دارداقای میزایی فقط یلداست ارزشهایش راانکاردکنداوعدالت چه می فهمدکسانی که میلیاردها ثروت دارندمعشیت می گیرندحاضرم رودرروجواب دهم و ثابت کنم دولت دورغ گومیباشدبعدترازترامپ خداراخوش نمی داردهرچه فشاربرافرارضعیف عدالت نداریدوجدان که دارید به رضای خداوندکارکنیدجانبازولایت محمدصفایی بغیرازخداازاحدی ترس ندارم

  • بنده خدا
    0

    سلام بازنشسته هستیم با5سرعایله وحقوق2800 دودختر دم بخت وسه دانشجو به متعلق نگرفته آماروارقام عجیب دادن درباره گردش حساب که ازاساس غلط میباشد اعتراض کردیم دوباره اینبار نوشته دوتا ماشین آردی 84 دارین که یکیش مال خودمونه اون بکی روفروختیم واردی دیگروخریدبم حالا آردی کجاش بالاتراز300 میلبون قیمت داره که به ما نمیدن خدا هدایتشون کنه

  • خخ
    0

    خدايا از دست اين دولت بي تدبير و ناميد كجا بريم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها