معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی

کمک ۲۴ میلیاردی خراسانی‌هابه سیل زدگان سیستان و بلوچستان

۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم خراسان رضوی برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع‌آوری شده است.

کمک ۲۴ میلیاردی خراسانی‌هابه سیل زدگان سیستان و بلوچستان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت:با توجه به نیاز فوری مردم سیل‌زده به تامین نیازهای اولیه از جمله مواد خوراکی، کالاهای بهداشتی و اقلام امدادی بخشی از کمک‌های نقدی و نیز مجموع کمکهای غیر نقدی به این امر اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸ میلیارد ریال از این میزان توسط ۲۶۶ مرکز نیکوکاری زیر پوشش کمیته امداد استان خراسان رضوی جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با توجه به نیاز بعدی مردم سیل‌زده به مسکن، بخش قابل توجهی از کمکهای نقدی و مردمی به سمت هزینه در این حوزه خواهد رفت.

گیلاسی در خصوص چند و چون این برنامه افزود: هنوز توافقی در زمینه تعمیر و ساخت مسکن برای مناطق سیل‌زده انجام نشده است و علت آن هم اولویت امدادرسانی و تامین نیازهای اولیه است.

وی با توجه به آسیب و خسارت وارده آمده به خانواده‌های مددجوی زیر پوشش کمیته امداد در مناطق آسیب‌دیده از خیرین و نیکوکاران درخواست کرد با توجه به ضرورت حمایت از این مددجویان، نظر و توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با هدف دسترسی سریع مردم آسیب دیده به کمکهای مردمی خراسان رضوی هر شهرستان استان متولی کمک به یک بخش و منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان شده است.

باران سیل‌آسا که از ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرقی ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار خراسان رضوی که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها