قاتل زن ساوجي و همدستش دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان مرکزی گفت:‌ شروري سابقه دار و همدستش كه چندي پيش در يك سرقت مسلحانه، خانمي ساوه اي را به قتل رسانيده و دختر او را مجروح كرده بودند، دستگير شدند و به قتلي ديگر در استان لرستان نيز اعتراف كردند.

قاتل زن ساوجي و همدستش دستگير شدند

سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان مرکزی، گفت: در تاريخ ۱۲ آبان ماه سال جاري گزارشي از تيراندازي در يك منزل مسكوني در يكي از خيابان هاي شهرستان ساوه به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اعلام شد و با حضور تيم هاي گشت انتظامي در محل مشخص شد كه افرادي ناشناس با ورود به منزلي مسكوني، به سمت مادر و دختري تيراندازي كرده و از آنان مقداري طلاجات سرقت كرده و متواري شده اند.

مفخمی شهرستانی با بيان فوت مادر خانواده و مجروح شدن فرزندش در اين سرقت مسلحانه، اضافه كرد: از همان ساعات اوليه اين حادثه، بلافاصله پليس شهرستان با همكاري كارآگاهان پليس آگاهي استان، تحقيقات تخصصي خود را براي شناسايي عاملان اين قتل آغاز كردند و سرنخ هايي از دست داشتن يك زن و مرد جوان در اين سرقت مسلحانه به دست آمد.

فرمانده انتظامي استان مركزي گفت:‌ با تكميل تحقيقات پليس مشخص شد سارقان چندي پيش خودروي استفاده شده در اين سرقت را با بيهوش كردن يك راننده خودروي مسافركشي كه از استان همدان به سمت رباط كريم در حال تردد بوده است، سرقت كرده اند.

وی اضافه كرد: با تكميل اطلاعات كارآگاهان پليس و ثبت توقيف خودرو در سامانه پليس، خودروي سارقان در حالي كه سرنشينان آن حضور نداشتند،در حاشيه شهر كرمانشاه مورد شناسايي قرار گرفت و توقيف شد و در بازرسي از آن سلاح استفاده شده در قتل و وجوه نقد حاصل از فروش طلاجات سرقتي به دست آمد.

مفخمي اضافه كرد: در ادامه اقدامات تخصصي كارآگاهان پليس استان و پليس ساوه، اطلاعاتي از حضور قاتل فراري تحت تعقيب كه داراي سوابق متعدد شرارت و سرقت بود، در منزلي مسكوني در استان كرمانشاه به دست آمد و با همكاري اطلاعاتي صورت گرفته با پليس اين استان، فرد قاتل در يك عمليات تعقيب و گريز دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان ساوه انتقال شد.

وي ادامه داد: با دستگيري اين فرد و اعترافش به سرقت مسلحانه و قتل زن ساوجي، پيگيري هاي بعدي براي دستگيري ديگر همدست اين فرد كه خانمي جوان و ساكن استان همدان بود، ادامه يافت.

مفخمی بیان كرد: با مراقبت هاي شبانه روزي پليس، سرانجام همدست ديگر قاتل نيز در منزل يكي از بستگان نزديكش شناسايي و با اعزام تيم هايي از كارآگاهان پليس آگاهي استان و شهرستان ساوه دستگير و براي سير مراحل قانوني به پليس ساوه انتقال داده شد.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به ديگر اعترافات دستگيرشدگان گفت: با دستگيري اين فرد و با توجه به اسناد و مدارك به دست آمده، دست داشتن اين دو متهم اين پرونده در قتلي ديگر در شهرستان نورآباد استان لرستان به دست آمد و سرانجام مشخص شد كه اين افراد چندين روز بعد از ارتكاب قتل در ساوه، راننده خودرويي را در اين شهرستان به قتل رسانده و خودرويش را به سرقت مي برند.

مفخمي اضافه كرد: با پيگيري ها و همكاري هاي اطلاعاتي انجام شده، سلاح ديگري از اين افراد كه به افرادي ناشناس در يكي ديگر از استان هاي كشور فروخته شده بود، نيز كشف و دستگير شدگان با تكميل تحقيقات به مرجع قضائي معرفي شدند.

منبع: دیار آفتاب

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها