عضو شورای اسلامی شهر تهران:

مجموعه‌هایی مانند دلفیناریوم یک نوع حیوان‌آزاری است

اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در بازدید از دلفیناریوم برج میلاد و به دنبال مرگ یکی از دلفین‌های این مجموعه فعالیت‌های این چنینی را برای مدیریت شهری مناسب قلمداد نکردند.

مجموعه‌هایی مانند دلفیناریوم یک نوع حیوان‌آزاری است

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید امروز خود از مجموعه دلفیناریوم برج میلاد با تأکید بر این نکته که برج میلاد فعالیت دلفیناریوم خود را باید تعطیل کند، اظهار کرد: برج می‌تواند مجموعه‌ای مانند یک آکواریوم بزرگ داشته باشد و از نظر مدیریت شهری به نظر می‌رسد داشتن مجموعه‌های مانند دلفیناریوم یک نوع حیوان آزاری است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران باید حافظ محیط زیست باشیم، گفت: زمانی که فعالیتی مانند مجموعه دلفیناریوم مغایر با اصول محیط زیست است و نوعی حیوان آزاری محسوب می‌شود باید با فعالیت آن مخالفت کنیم. باید بررسی شود و فعالیت دیگری جایگزین فعالیت دلفیناریوم برج میلاد شود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: ممکن است ادامه فعالیت دلفیناریوم برج میلاد به نفع نباشد و این امکان وجود دارد که حیوانات آسیب بیشتری ببیند. من از نظر شخصی دوست ندارم که برج میلاد فعالیت مانند سیرک، باغ وحش و دلفیناریوم داشته باشد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در حاشیه این بازدید نیز با بیان اینکه زمانی که حیوانات را از محیط طبیعی خارج می‌کنیم و آن‌ها را به فضاهایی مانند پارک، سیرک و استخر منتقل می‌کنیم این اقدام موجب آسیب به حیوان می‌شود و این سیاست با اصول کلی محیط زیست در تعارض است، اظهار کرد: حیوان باید در محیط طبیعی باشد و به شکل طبیعی زندگی کند و باید بدانیم وقتی تغییراتی در زندگی حیوان ایجاد می‌شوند روند زندگی طبیعی او دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید از نگهداری حیوان در محیط‌هایی مانند دلفیناریوم، پارک، سیرک و باغ وحش جلوگیری شود و خواسته من از مسئولان نظارت بیشتر در این امر است.

نوری با بیان اینکه حیوانات باید کنترل شوند که مورد آسیب و بی توجهی قرار نگیرند، گفت: در مورد مرگ یکی از دلفین‌های دلفیناریوم برج میلاد گزارش‌هایی که به من ارائه شده است حاکی از آن است که مرگ حیوان بر اثر ایست قلبی و به صورت طبیعی بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم کمتر شاهد این دست از این اتفاقات باشیم، اضافه کرد: مسئول دلفیناریوم اعلام کرد که حیوان به شکل مادرزادی دچار نارسایی قلبی بوده است، البته من با فعالیت‌های همچون سیرک و دلفیناریوم مخالفم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها