نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

درباره شیوع ویروس کرونا در کشور جای نگرانی وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «گزارش و مورد مشکوکی درباره ورود ویروس کرونا به کشور ارائه نشده است»، گفت: فعلا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چون هیچ موردی از وجود این ویروس در کشور گزارش نشده است.

درباره شیوع ویروس کرونا در کشور جای نگرانی وجود ندارد

مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت تیم‌های بهداشتی و مراقبت بیماری‌ها و عوامل کنترل در مبادی ورودی کشور از جمله فرودگاه‌ها مستقر هستند. آنها مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند تا کسانی که حتی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، وارد کشور نشوند.

وی ادامه داد: البته هیچ موردی ولو مشکوک گزارش نشده است، ولی به هرحال باید مراقبت‌ها جدی باشد. این ویروس بیشتر از حیوان به انسان منتقل می‌شود اما احتمال انتقال از انسان به انسان هم وجود دارد مهم آن است که اصول بهداشتی رعایت شود.

خاتمی تاکید کرد: باید از روبوسی با افراد مشکوک به علائم بیماری آنفلوآنزا جلوگیری شود و دست‌ها مرتبا شسته شود. علائم این بیماری شبیه آنفلوآنزا است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر این‌که «اطلاع‌رسانی و آموزش مردم عاملی مهم در جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور به شمار می‌آید»، اظهار کرد: همان‌طور که می‌توان به راحتی از اشاعه این ویروس جلوگیری کرد در مقابلش با عدم مراقبت‌های جدی امکان شیوع هم وجود دارد، البته که فعلا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چون موردی گزارش نشده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها