استاد محمدرضا شجریان در بیمارستان / بخوان نغمه‌ای در دل شب...

محمدرضا شجریان دربیمارستان بستری شد. این خبری بود که از اولین ساعات دیروز در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید. هر چند طبق گفته پزشکان حال عمومی ایشان مساعد است، اما به‌نظر می‌رسد رفیق قدیمی شجریان دوباره دردسرساز شده باشد!

استاد محمدرضا شجریان در بیمارستان / بخوان نغمه‌ای در دل شب...

محمدرضا شجریان دربیمارستان بستری شد. این خبری بود که از اولین ساعات صبح دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخید و کمی بعد سر از خبرگزاری‌های رسمی درآورد.

هر چند طبق گفته پزشکان حال عمومی ایشان مساعد است و بزودی از بیمارستان مرخص می‌شود اما به‌نظر می‌رسد رفیق قدیمی شجریان این روزها دوباره دردسرساز شده باشد! صحبت از همان دوست قدیمی است که ۱۸ سال ازآشنایی‌اش با استاد آواز ایران می‌گذرد.

نوروز سال ۹۵ بود؛ هنوز دقایقی ازآغاز سال نو نگذشته بود که انتشار ویدئویی از محمدرضا شجریان جامعه ایران را در بهت و حیرت فرود برد؛ شجریان با شمایلی متفاوت از میهمان و رفیقی چندین و چند ساله سخن گفت که باید با او کنار بیاید تا به تفاهم برسند.

به گفته استاد بعد از این کشمکش با دوست جدیدش که همان بیماری دشوارش بود به صحنه برمی گردد و دوباره فعالیت‌های هنری‌اش را از سر می‌گیرد. اما روزها و ماه‌ها گذشت و صحنه موسیقی ایران از هنرنمایی جدیدی از این هنرمند بزرگ محروم ماند؛ تا امروز که نگرانی‌ها تشدید شده و با گسترش تبعات بیماری و بستری شدن شجریان در بیمارستان طرفداران پرشمار او را دل‌آشوب‌تر از گذشته کرده است. محمد رضا شجریان را نه تنها هنرش، بلکه اخلاق، منش و اندیشه‌هایش در بین مردم محبوب کرد. هنرمندی که شرافت خود را پای هنرش، مردمش و سرزمینش گذاشت و در بزنگاه‌های مختلف تاریخی خواند و با عشق به همین مردم زندگی کرد.

برای پیگیری وضعیت استاد دوشنبه ساعت ۱۴ به بیمارستان می‌رسم. سالن انتظار بیمارستان جم حال و هوای دیگری دارد. خاطره تلخ بیمارستان جم و خطای پزشکی زنده‌یاد عباس کیارستمی را خوب به‌خاطر می‌آوریم. بی‌تردید حساسیت‌ها و دل‌نگرانی‌ها را همین اتفاقات تشدید کرده است. از دقایق ابتدایی روز رسانه‌های خبری و فضاهای مجازی خبرهای متفاوتی از شرایط جسمانی استاد شجریان منتشر کرده است. کمی دیگر ساعت ملاقات فرا می‌رسد اما استاد برای مراقبت‌های بیشتر در بخش سی‌سی‌یو بستری و ممنوع‌الملاقات است.

طبق گفته مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، شجریان برای تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت به بیمارستان مراجعه کرده و بستری‌شدنش هم به این دلیل بوده است. دکترحسن عباسی جراح و متخصص ارتوپد در سالن انتظار دیده می‌شود.

او حال عمومی استاد را پایدار و مساعد می‌داند. آشنایی دکتر عباسی با خانواده شجریان به ۲۸ سال پیش بر‌می‌گردد و طی این سال‌ها در جریان پرونده پزشکی محمدرضا شجریان بوده و الان هم کارهای هماهنگی تیم پزشکی استاد را در بیمارستان برعهده گرفته است. به گفته دکتر عباسی، خوشبختانه ریه استاد شجریان مشکلی ندارد و خطری مشاهده نمی‌شود. وی اضافه می‌کند: «آقای شجریان فقط برای کنترل و چکاپ بیماری‌شان به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.‌»

دکتر مهرداد بهلولی پزشک جراح استاد هم از مردم می‌خواهد به شایعات توجه نکنند و می‌گوید: «آقای شجریان به‌صورت متناوب و با فواصل مشخص مدام در بیمارستان بستری می‌شوند و این موضوع برای کنترل بیماری ایشان است. اما خوشبختانه حال عمومی‌شان مساعد است.»

دکتر بهلولی همچنین بیان کرد: استاد شجریان نامی ماندگار در تاریخ ایران است و آرزوی من و تمام مردم ایران سلامتی ایشان است». البته این توضیحات فقط اندکی از نگرانی نسبت به وضعیت محمدرضا شجریان را در روزهای آینده کاهش می‌دهد. رفیق قدیمی شجریان هنوز به زانو درنیامده و تا وقتی سایه سنگینش را بر سلامتی استاد آواز ایران انداخته است اضطراب‌ها و دلهره‌ها هم دست از سر علاقه‌مندان موسیقی اصیل ایرانی برنمی‌دارد.

منبع: ایران‌آنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها