نرخ معامله برخی خانه‌ها در مشهد غیرمنطقی است

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: برخی خانه‌های لوکس در این شهر تا ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع معامله می‌شود که غیرمنطقی است.

نرخ معامله برخی خانه‌ها در مشهد غیرمنطقی است

علی اصغر مرادزاده درباره قیمت منازل در شهر مشهد گفت:برخی خانه‌های لوکس در این شهر تا ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع معامله می‌شود و این خانه‌ها در مناطق برخوردار مشهد از جمله مناطق یک، هشت و قسمتی از منطقه ۹ شهرداری معامله می‌شود که این قیمت‌ها غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: چنین قیمت‌هایی برای معامله به هیچ وجه منطقی نیست، چشم و هم چشمی، و حس تجمل‌گرایی برخی باعث شده است این خانه‌‎ها با چنین قیمت‌هایی معامله شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد بیان کرد: هرچند در شرایط کنونی قیمت مسکن افزایش یافته اما حداکثر قیمت منطقی برای معامله در بازار این شهر ۲۰۰ میلیون ریال برای هر مترمربع است.

مرادزاده افزود: مشاورین معاملات املاک نیز زمانی که فروشنده و خریدار نسبت به نرخ معامله توافقی خود رضایت داشته باشند، چاره‌ای جز نوشتن قولنامه ندارند.

وی تصریح کرد: فروشنده قیمت تعیین می‌کند و خریدار هم پول می‌دهد و برای برخی پول معنایی ندارد لذا دولت باید نظارت کند که این افراد پول‌های هنگفت را از چه منبعی تامین می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد اظهار کرد: بعد از سهمیه بندی بنزین، قیمت خانه‌های نوساز در این شهر مقداری افزایش یافت و در مقابل قیمت خانه‌های قدیمی‌ افت کرد با این حال همچنان معاملات در بازار مسکن مشهد در رکود به سر می‌برد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها