ادعای آمریکا درباره تعیین هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان

یک مقام وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد باقیمانده اجساد هواپیمای نظامی آمریکایی را که دیروز در افغانستان سقوط کرد بازیابی کرده و در حال تعیین هویت آنها هستند.

ادعای آمریکا درباره تعیین هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه یک فروند هواپیمای E11A ارتش آمریکا در ولایت غزنی افغانستان سرنگون شد که طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت.

اوایل امروز نیروهای افغان و طالبان نزدیک محل سقوط هواپیما با یکدیگر درگیر شدند. نیروهای افغان در تلاش برای رسیدن به محلی بودند که لاشه این هواپیما در آن قرار داشت.

در همین حال مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد که تلاش‌های چندجانبه‌ای برای بازیابی باقیمانده این هواپیما انجام شد که به دلیل شرایط جغرافیایی مکان و آب و هوا با مشکلات بسیاری همراه بود. اظهارات این مقام نظامی در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهارنظر درباره این سخنان خودداری کرده است.

همچنین به گفته خالد وردک رئیس پلیس منطقه‌ای ولایت غزنی براساس اطلاعات به دست آمده چهار جسد در این هواپیما وجود داشت و ظاهرا دو تن از پرسنل حاضر در این هواپیما هم زنده بودند که خبری از آنها در دست نیست.

به گفته رویترز، دولت آمریکا می‌گوید به بقایای برجا مانده از سرنشینان هواپیمای نظامی این کشور که دیروز در افغانستان سقوط کرد، دست پیدا کرده است. یک مقام نظامی آمریکایی گفته واشنگتن اکنون در حال تعیین هویت اجساد یافت‌شده در محل سقوط این هواپیماست.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها