«معامله قرن» ابزار نجات ترامپ و نتانیاهو است

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین تاکید کرد که محور مقاومت تصمیم به اخراج آمریکا از منطقه گرفته و ترامپ به طرح معامله قرن به مثابه ریسمان نجات خود نگاه می کند.

«معامله قرن» ابزار نجات ترامپ و نتانیاهو است

تلاشهای آمریکا به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور طی روزهای گذشته برای پرده برداری از طرح خود برای از بین بردن مسأله فلسطین با نام معامله قرن شدت گرفته است به ویژه آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

باید گفت که تلاش ترامپ برای پرده برداری از معامله قرن آن هم در شرایط کنونی و اوضاع منطقه و هم چنین اوضاع داخلی آمریکا و رژیم صهیونیستی ابهامات و شک و تردیدهای فراوانی را برانگیخته است.

در همین رابطه، ابراهیم العرادی مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در گفتگو با در خصوص میزان موفقیت طرح آمریکایی معامله قرن تاکید کرد: موفقیت یا شکست طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن اساساً و به صورت کلی به هوشیاری و مقاومت ملت‌های آزادی خواه در سراسر جهان و میزان مقاومت آنها در برابر این پروژه خطرناک اشغالگران بستگی دارد.

وی افزود: به ویژه آنکه هدف از این طرح شوم، تنها از بین بردن مسأله محوری فلسطین نیست بلکه قصد دارد هر گونه جنبش آزادی خواه در جهان علیه امپریالیسم آمریکایی را از بین ببرد. اتحاد کشورهای عربی و اسلامی حول محور مسأله فلسطین و کوبیدن علنی این طرح با استفاده از تمام امکانات می‌تواند در نهایت به شکست آن بیانجامد.

العرادی در خصوص واکنش کشورهای عربی به طرح آمریکایی مذکور تاکید کرد: متأسفانه اکثریت دولت‌های عربی و دولت‌های حوزه خلیج فارس از سوی ملت‌ها انتخاب نشده اند و بنابراین بیانگر اراده و خواست این ملت‌ها نیستند.

وی یادآور شد: به همین دلیل ما همواره باید میان موضع گیری های رسمی این کشورها و خواست ملت‌های عربی مستعضف فرق قائل شویم. این دولتها موضع متناقضی در قبال طرح ترامپ اتخاذ می‌کنند؛ آنها نمی‌توانند از زیر لوای اطاعت و تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی بیرون بیایند و بدتر از آن تبدیل به اهرم آمریکا و اسرائیل برای اجرایی کردن این طرح شوم شده اند. آنها از خاک این کشورها برای اعلام رسمی طرح معامله قرن از جمله بحرین استفاده می‌کنند.

وی افزود: بعد از برگزاری نشست منامه در خصوص طرح آمریکایی مذکور، شاهد اعتراضات گسترده مردم این کشور علیه رژیم آل خلیفه بودیم. اقدامات عملی کشورهای عربی علیه معامله قرن در پروژه محور مقاومت خلاصه می‌شود.

العرادی گفت: کشورهایی که جزوی از محور مقاومت به شمار می‌روند نماینده ملت‌های مظلوم و آزادی خواه هستند. نمی‌توان به رژیم‌های وابسته و سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی که شب و روز از آنها باج خواهی می‌شود دل سپرد. آمریکا و اسرائیل بعد از آنکه خواسته خود را از این کشورها تأمین کردند آنها را دور می‌اندازند.

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در خصوص اهداف ترامپ از رونمایی از طرح معامله قرن در شرایط کنونی گفت: دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در بدترین شرایط خود به سر می‌برد.

وی یادآور شد: این دولت از یک بحران وارد یک بحران دیگر می‌شود و چه بسا ترامپ به زودی از سمت خود کنار گذاشته شود بنابراین هیچ راهی برای ترامپ جز رونمایی از معامله قرن با هدف کسب حمایت لابی صهیونیستی در آمریکا باقی نمی‌ماند. وی از این طریق می‌تواند مسیر محاکمه خود را تغییر دهد.

العرادی تصریح کرد: به همین دلیل ترامپ موعد رونمایی از معامله قرن را جلو انداخت چرا که فکر می‌کند این طرح می‌تواند ریسمان نجاتی برای او باشد تا در منصبش باقی بماند و تضمینی برای پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آتی باشد.

وی افزود: ترامپ به خوبی می‌داند که بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس واقعیت‌ها در منطقه تغییر کرده است و این مسأله در اتحاد تمام گروه‌های جزو محور مقاومت نمود پیدا می‌کند.

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در پایان تأکید کرد: محور مقاومت تصمیم گرفته است آمریکایی‌ها را از غرب آسیا خارج کند تا زمینه برای آزادسازی فلسطین مهیا شود.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها