سمیع زاده:

شناگران ایرانی با دست خالی برای سهمیه المپیک می‌جنگند

مدیر فنی تیم ملی شنا گفت: شناگران ایرانی با وجود امکانات محدود با دست خالی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌جنگند.

شناگران ایرانی با دست خالی برای سهمیه المپیک می‌جنگند

محسن سمیع زاده بیان کرد: شناگران ایران بدون هیچ هیاهویی به نام ایران تلاش می‌کنند و سزاوار بهترین‌ها هستند. ملی پوشان شنا با دستان خالی و با کمترین امکانات برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌جنگند. گاهی شناگران به قدری با غیرت با وجود کمبود امکانات تمرین می‌کنند که ما شرمنده آن‌ها می‌شویم. باید بپذیریم با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم بازیکنان با دستان بسته تمرین می‌کنند.

او عنوان کرد: در سال منتهی به المپیک هستیم و قطعا باید در این روز‌ها بازیکنان برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات مختلف بین المللی شرکت کنند. شناگران باید در رقابت‌های مهم حضور پیدا کنند تا تنه آن‌ها به تنه‌ شناگران مطرح بخورد. شناگران بزرگ جهان دائما در حال تمرین و حضور در کمپ‌های مختلف هستند.

سمیع زاده اظهار کرد: حدود یک هفته است که شناگران را به همراه مربیان خود به اردوی تیم ملی در استخر آزادی دعوت کردیم. شناگران با توجه به امکانات و استعداد، عملکرد فوق العاده‌ای دارند. در شنا استعداد‌های خوبی داریم و دسترسی به علوم شنا سخت است. رکورد‌هایی که اکنون شناگران ایرانی به ثبت می‌رسانند قبلا فقط در خواب به ثبت می‌رسید. اگر تیم ملی شنا بتواند در ۱۰ مسابقه بین المللی شرکت کند، شانس کسب سهمیه المپیک زیاد می‌شود. متاسفانه منابعی که در اختیار داریم محدود است.

مدیر فنی تیم ملی شنا گفت: هیچ گله‌ای نسبت به شناگران و کادرفنی وارد نیست. سال‌ها فریاد زدیم که مربی خارجی برای هدایت تیم‌های ملی وارد ایران نکنید، اما تازه به این نتیجه رسیدند که می‌توانند از مربیان بومی استفاده کنند. در تمام رشته‌های ورزشی مربیان بومی خوبی وجود دارد و باید برای آن‌ها ایجاد انگیزه کرد.

شناگران ایرانی با دست خالی برای سهمیه المپیک می‌جنگند

برنامه مسابقات تیم ملی شنا را به فدراسیون اعلام کردیم

او بیان کرد: در تقویم فدراسیون جهانی مسابقات مختلفی وجود دارد، اما اعزام‌های ما بر اساس بودجه‌ است. حدودا تا ۱۰ تیرماه فرصت حضور در مسابقات بین المللی را داریم. در این حد فاصله مسابقات مختلفی برگزار می‌شود، اما باید منابع مالی را هم در نظر گرفت. امیدوارم با وجود تمام کاستی‌هایی که وجود دارد شناگران خوب ما بتوانند حد نصاب امتیاز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند. برای اسفند ماه ۳ مسابقه را به فدراسیون اعلام کردیم، اما نام مسابقات را اعلام نمی‌کنم. همچنین برای تیر ماه هم ۳ مسابقه را به فدراسیون اعلام کردیم. البته تمام اعزام‌های پیش رو ، بستگی به بودجه فدراسیون دارد.

سمیع زاده عنوان کرد: در ۱۰۰ متر آزاد سینا غلامپور و بنیامن قره حسنلو ۲ شناگر خوبی هستند که شرایط کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند. در ۵۰ متر آزاد به بنیامین قره حسنلو ، در ۱۰۰ متر پروانه به مهدی انصاری و در ۲۰۰ متر آزاد به علیرضا یاوری خوش بین هستیم. کار دشواری پیش رو داریم، اما تمام نفرات با تمام توان شنا می‌کنند.

او درباه مصدومیت مهدی انصاری ملی پوش شنا اظهار کرد: مهدی انصاری در مفصل شانه دچار در رفتگی شده است و این مصدومیت در بازی‌های آسیایی اینچئون برایش پیش آمد. در طول این مدت به خاطر این که باید در مسابقات پشت سر هم شرکت می‌کرد. تلاش کردیم از طریق توان بخشی و فیزیوتراپی‌های خاص انصاری را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنیم. به علت جدیتی که این شناگر با غیرت دارد ما مطمئن هستیم که هیچ حادثه‌ای برای او پیش نمی‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها