استاندار گلستان: ۲۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده پرداخت می‌شود

استاندار گلستان گفت: ۲۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت کشاورزان سیل‌زده پیش‌بینی شده که تاکنون بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

استاندار گلستان: ۲۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده پرداخت می‌شود

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با برنامه پیگیری شبکه خبر درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: در سیل ابتدای امسال 97 نقطه از جاده‌های استان شکافته شد که تا کنون 95 نقطه مرمت شده است.

وی گفت: تا کنون 100 میلیارد تومان برای مرمت ابنیه و راه‌های استان از محل اعتبارات حوادثی و اعتبارات ملی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اختصاص یافت.

استاندار بیان داشت: دو نقطه باقیمانده یک پل و یک کانال است که با همکاری آب منطقه‌ای و اداره کل راهداری پیگیر ترمیم آن هستیم.

وی گفت: پرداخت خسارت برای 73 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز قطعی شد و 50 درصد خسارت‌ها پرداخت شده است.

حق‌شناس افزود: 50 درصد نخست به دلیل اختلافات سطح اراضی آسیب دیده بین جهادکشاورزی و پژوهشگاه فضایی طولانی شد اما در مورد 50 درصد دوم به محض ابلاغ به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی اظهارداشت: تاکنون هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت شده که از این میزان 300 میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و 700 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بوده است.

استاندار گلستان گفت: علاوه بر کمک‌های بلاعوض اعتبار لازم برای پرداخت 248 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان وجود دارد و تاکنون 163 میلیارد تومان پرداخت شد.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها