حقایقی جالب در مورد نوزادان که احتمالا نمی دانید

اگرچه اغلب پدر و مادران بر اساس تجربه بسیاری از اطلاعات را درباره سلامت و ویژگی های جسمانی فرزند خود می آموزند، اما بسیاری از افراد عادی اساسا هیچ اطلاعاتی درباره نوزادان ندارند.

حقایقی جالب در مورد نوزادان که احتمالا نمی دانید

نوزادان در روزهای نخست عمر خود نیاز به مراقبت های خاص دارند و به راحتی نمی توان از آنان مراقبت کرد.در عین حال حقایقی جالب نیز درباره نوزادان وجود دارد:

نوزادان با 300 استخوان متولد می شوند

بزرگسالان تقریباً 206 استخوان در بدن خود دارند ، در حالی که نوزادان با حدود 300 استخوان وارد جهان می شوند. چندین مورد از این استخوان ها که در ابتدا با نوعی غشای متصل شده اند ، در طی چند سال اول زندگی حذف می شوند. اسکلت قابل انعطاف کودک ، تولد را آسان تر می کند.

نوزادان بدون زانو به دنیا می آیند

به جای زانو ، نوزادان با غضروف به دنیا می آیند که بعداً در زندگی تبدیل به استخوان می شوند. غضروف انعطاف پذیر به جلوگیری از آسیب دیدگی زانو در هنگام تولد کمک می کند.

نوزادان بینایی ضعیفی دارند

در بدو تولد ، نوزادان بینایی بسیار کمی دارند. آنها نمی توانند بیش از 20 سانتی متر (8 اینچ) را ببینند ، فقط مقداری رنگ را تشخیص دهند ، و نمی توانند فاصله را به خوبی تشخیص دهند. با این حال بینایی نوزادان خیلی سریع رشد می کند و در سن یک سالگی شبیه بزرگسالان میبینند.

رنگ چشم نوزادان می تواند تغییر کند

در حالی که بسیاری از نوزادان با چشم های خاکستری/ آبی متولد می شوند ، ممکن است این رنگ قطعی نباشد. رنگ چشم یک فرد براساس ژنتیک تعیین می شود و می تواند شش تا هشت ماه طول بکشد تا دریابد که آیا چشم شما به رنگ آبی ، قهوه ای ، خاکستری یا سبز خواهد بود.

مغز نوزادان 10٪ از وزن آنها را تشکیل می دهد

در حالی که وزن مغز کودک تقریباً یک چهارم بزرگسالان وزن دارد ، اما از نظر تناسب بدنی بزرگتر است. مغز نوزااد تازه متولد شده با وزن تقریبی 400 گرم (0.8 پوند) ، کم و بیش 10٪ از وزن او را نشان می دهد. در مقایسه، مغز بزرگسالان با وزن حدود 1.5 کیلوگرم (3.3 پوند) حدود 2٪ از وزن کل آنها را تشکیل می دهد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها