شکست دادن پادشاه مصدوم که اینقدر شادی ندارد!

پیروزی درخشان نوواک جوکوویچ بر راجر فدرر در اپن استرالیا 2020 با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

شکست دادن پادشاه مصدوم که اینقدر شادی ندارد!

نوواک جوکوویچ، قهرمان هفت دوره رقابتهای اپن استرالیا موفق شد در نیمه‌نهایی این تورنمنت راجر فدرر، قهرمان شش دوره این رقابتها را در سه ست و با نتایج 7-6(1)، 6-4 و 6-3 شکست داده و برای بیست و ششمین بار در دوران ورزشی خود به فینال یک گرنداسلم راه یابد. این تنیسور صرب حالا باید در فینال اپن استرالیا 2020 با الکساندر زوروف یا دومینیک تیم دیدار کند.

جوکوویچ در دیدار مقابل فدرر با اینکه ابتدا با نتیجه 4-1 از او عقب افتاده بود ولی موفق شد ورق را به نفع خود برگرداند. جکوویچ در اولین تای‌برک ست اول در مقابل حریف بزرگ خود بدون اشتباه ظاهر شد. جوکوویچ در ست دوم هم در آخرین گیم موفق شد سرویس فدرر را برک کرده و این ست را به سود خود پایان دهد.

در ست سوم، نوواک درحالیکه نتیجه 4-2 بود موفق شد فدرر را برک کرده و نتیجه را 5-2 به سود خود کند. در ست سوم برتری جوکوویچ مقابل فدرر به خوبی احساس می‌شد و او با زدن توپ به تور توسط فدرر توانست اولین مچ‌پوینت خود را با اقتدار بدست بیاورد. جوکوویچ که در حال حاضر تنیسور شماره دو دنیا است اگر موفق شد در اپن استرالیا به قهرمانی رسیده و هشتمین قهرمانی‌اش در این رقابتها را جشن بگیرد تنیسور شماره یک دنیا خواهد شد.

جوکوویچ بعد از این پیروزی قبول کرد که در ست اول عملکرد خوبی نداشته. از این گذشته فدرر هم برای بازی در یک نیمه‌نهایی بزرگ و دشوار از آمادگی کامل برخوردار نبود چرا که از ناحیه کشاله ران مصدوم بوده و در طول بازی درد تحمل می‌کرد تا حدی که مجبور شده بود جلسات تمرینی خود پیش از این دیدار را تعطیل کند.

جوکوویچ در پایان دیدارش مقابل فدرر گفت:" بازی ممکن بود جور دیگری تمام شود. فدرر کار را خیلی خوب شروع کرد و من در شروع این مسابقه خیلی عصبی بودم. برای راجرر به خاطر عملکرد امروزش احترام قائلم. او مشخص بود که مصدوم است و با روزهای اوجش فاصله دارد چون نمی‌توانست آنطور که باید حرکت کند. من در اوایل مسابقه ذهنیت درستی نداشتم و حواسم بیشتر به این بود که راجرر چقدر می‌تواند حرکت کند، به جای اینکه حواسم به ضربات خودم باشد. ولی توانستم به خودم بیایم و به بازی برگردم. پیروزی در ست اول واقعا مهم بود".

اما شادی بیش از حد نوواک جوکوویچ بعد از پیروزی‌اش مقابل فدرر در نیمه‌نهایی اپن استرالیا در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت و هواداران فدرر شادی او با وجود آگاهی از مصدومیت فدرر و آماده نبودن کامل او را نادرست دانستند و معتقد بودند با توجه به شرایطی که فدرر داشته و جوکوویچ هم از آن مطلع بوده علت آن همه شادی تنیسور صرب بعد از این پیروزی چه بوده است؟

یکی از هواداران فدرر با انتشار فیلمی از شادی جوکویچ به او طعنه زده و نوشت:" مگر راه درمان ویروس کرونا را پیدا کرده‌ای؟ آرام باش برادر!".

کاربر دیگری با ستایش از فدرر در این بازی نوشت:" از اینکه راجر فدرر در این بازی هرگز تسلیم نشد واقعا خوشحالم. او واقعا تنیسور سرسختی است. او با اینکه مصدوم بود ولی حاضر نبود کوتاه بیاید. خدای من، هیچکس مثل او اینقدر دوست‌داشتنی نیست. او پادشاه شجاع ما است. راجرر در طول دوران ورزشی‌اش هرگز از هیچ بازی‌ای پا پس نکشیده".

البته شبکه‌های اجتماعی تنها در تملک هواداران فدرر نبود و هواداران جوکوویچ هم از فرصت استفاده کرده و به ستایش از او پرداختند. این گروه از هواداران تنیس به آمار خارق‌العاده او و فرصتی که حالا برای یک قهرمانی تاریخی در اپن استرالیا بدست آورده اشاره کردند. یکی از هواداران او در توییتر نوشت:" نوواک جوکوویچ اولین تنیسور مرد تاریخ است که در سه دهه مختلف توانسته به فینال رقابتهای گرنداسلم راه پیدا کند".

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها