وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت هدف‌گذاری کرده تا سال ۱۴۰۴ ده درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال برسد که برای رسیدن به این هدف روی جوانان حساب باز کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در مراسم بازدید از 5 طرح حوزه ICT به نمایندگی از طرح‌های افتتاحی دهه فجر در روستای گارجگان خوسف اظهار داشت: دو سال گذشته خراسان جنوبی در رده بندی دسترسی به خدمات فناوری در رده 31 قرار داشت بنابراین تعهداتی به این استان داشتیم و در این راستا خدماتی انجام دادیم تا دسترسی مردم مطلوبتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در این راستا 290 میلیارد تومان پروژه طی این دو سال انجام شد تا این استان در رتبه 24 قرار گرفت و 7 رتبه ارتقاء یافت.

آذری جهرمی تصریح کرد: مجموع روستاهایی که به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده و به اینترنت دسترسی نداشتند 3 برابر میزان قبل و میزان اتصال روستاهای استان 115 کیلومتر مسیر فیبر نوری ایجاد شده است و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای ارتقاء ارتباطات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته استان شبکه فیبر نوری خوبی نداشت و ارتباطات آن رادیویی بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه فیبر نوری تقریبا کامل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در گذشته 250 هزار نفر از مردم استان به اینترنت متصل بودند که در حال حاضر 800 هزار نفر به اینترنت متصل هستند، بنابراین سطح دسترسی مردم به اینترنت بالا رفته است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مجموع سایت‌های استان تقریبا دو برابر شده است اظهار داشت: سرمایه‌گذاری قابل قبولی انجام شده و طی این سفر هم بازدیدی از پیشرفت پروژه‌ها انجام می‌شود تا از نزدیک در جریان خدمات دولت برای مردم باشیم.

وی افزود: دولت دسترسی‌ها را برای مردم تسهیل کرده است و اتفاق خوبی که افتاده این است که علیرغم اینکه این استان به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات در سطح پایین جدول استان‌های کشور بود با خلاقیت جوانهای استان و با راه‌اندازی 60 استارت آپ جزو استان‌های خوب بود و این استارت آپ‌ها فعال بودند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتفاق خوبی که افتاد این 60 شرکت به 300 شرکت ارتقاء یافت گفت: بر اساس قولی که به جوانان استان داده بودیم برخی از این جوانان برای توسعه بازار خود به افغانستان رفتند و در افغانستان قراردادهایی را داشتند که ظرفیت بسیار نخبه و فعالی بودند که باقیمانده کارها امید است ظرف سال‌های آینده انجام شود.

آذری جهرمی به کسب و کارهای اینترنی اشاره و بیان کرد: در زمینه رونق کسب و کارهای اینترنتی سیاست گذاری خوبی شورای عالی فضای مجازی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که در 7 سال اخیر یک توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و فضای مجازی کشور رخ داد و اکنون 70 میلیون کاربر داریم که در دنیا بی نظیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: البته چالش‌های متعددی و تغییرات بسیار زیادی را داشتیم و کسب و کارها مسائل و مشکلات متعددی مانند فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه را داشتند که روحیه کسب و کارها را ضعیف و چالش‌ها را پررنگ کرد.

آذری جهرمی اظهار داشت: دولت هدف گذاری کرده تا سال 1404 ده درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال برسد که برای رسیدن به این هدف روی جوانان حساب باز کردیم.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را با اقتصاد دیجیتال جابجا کنیم خاطرنشان کرد: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق خواهد افتاد و بخشی از اقتصاد نفتی با اقتصاد دیجیتال جا به جا می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث پرتاب ماهواره بیان کرد: برای پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و طی چند روز آینده خبر خوشی را برای مردم خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها