وقتی شهروندان اروپایی به جای پلیس به جنگ کودک آزاران می‌روند

در اروپا، شهروندان شبه‌نظامی به جای پلیس به جنگ خلافکاران می‌روند.

وقتی شهروندان اروپایی به جای پلیس به جنگ کودک آزاران می‌روند

شهروندان شبه‌نظامی به جای پلیس به جنگ خلافکاران می‌روند: این عبارت شاید بیشتر درونمایه یک فیلم به نظر برسد، اما در واقع پدیده‌ای است که دربسیاری از جوامع اروپایی و احتمالا به دلیل نارضایتی از عملکرد غیرمتناسب و کند پلیس، بیش از پیش دیده می‌شود.

در این ویدئو برای بررسی این پدیده جدید سفری به بریتانیا و هلند شده است؛ کشور‌هایی که با وجود بردباری فرهنگی و تسامح قضایی، گویا قافیه را به شهروندان ناراضی باخته‌اند.

شکار کودک‌آزاران در بریتانیا

در یکی از حومه‌های لندن به سراغ پاتریک و کلیولند می‌رویم. این دو شهروند عادی، بعد از ۸ روز تعقیب و گریز، یک متهم به تلاش برای برقراری رابطه جنسی با کودکان را به دام انداختند.

در انگلستان، بر اساس عرف و قانون، حقی به نام «بازداشت شهروندی» وجود دارد. براساس این حق، شهروندان عادی می‌توانند در صورت مشاهده ارتکاب یک جرم مشهود، یا تشخیص اینکه فردی تصمیم به ارتکاب جرم دارد، متهم یا مجرم را بازداشت کنند.

پاتریک و کلیولند، تمام پیام‌ها، تصاویر و متن چَت (گفت‌وگوی اینترنتی) متهم بازداشت شده رابه او نشان می‌دهند. جریان این تفهیم اتهام خیابانی به‌شکل مستقیم از فیس‌بوک پخش می‌شود و از قرار معلوم بیش از ۲۴۰۰ نفر بیننده دارد. در حالی که متهم سعی می‌کند تلاش برای برقراری رابطه جنسی با کودکان را انکار کند، به او گفته می‌شود که به مخاطبانش گفته دنبال دخترهای ۱۲ ساله است... که آن‌ها نباید نگران سنشان باشند. با یکی هم - که گمان می‌کرده کودک باشد- برای ملاقات در لندن قرار گذاشته است.

منبع: یورونیوز

24

حجم ویدیو: 8.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها