عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

مشکل مجلس دهم بده بستان روحانی و لاریجانی بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس دهم نتوانست از جایگاه نظارتی خود به خوبی استفاده کند، از رفتار دو گانه برخی نمایندگان انتقاد کرد.

مشکل مجلس دهم بده بستان روحانی و لاریجانی بود

‌حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم، گفت: رفتار برخی از نمایندگان مجلس در این دوره، کاملا دوگانه است؛ به این معنا که آنان بین مردم مسائلی را مطرح می‌کنند و وعده‌هایی می‌دهند که در صحن علنی مجلس آن مسائل را دنبال نمی‌کنند.

وی افزود: برای مثال این نمایندگان در جمع مردم می‌گویند که موافق فلان طرح یا لایحه هستند و برای تصویب آن تلاش می‌کنند اما معمولا در زمان طرح آن موضوعات، در صحن علنی مجلس حضور ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نمایندگان فعلی مجلس افرادی بی‌تفاوت هستند، تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس دهم صرفاً به مسائل حوزه انتخابیه خود و کارهای منطقه‌ای توجه دارند و فرصتی برای حل مسائل کلان و ملی نمی‌گذارند و عده‌ای از آنان هم توجه کافی به مسائل حوزه انتخابیه خود ندارند، در حالی که باید نمایندگان مجلس به مسائل منطقه‌ای و ملی به صورت توأمان توجه کنند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه رفتارهای لاریجانی در قبال دولت یکی از دلایل اصلی ضعف مجلس دهم است، گفت: فرمان مجلس کاملاً در اختیار لاریجانی است و وی به جای آنکه به دنبال اقتدار و در رأس امور بودن مجلس باشد، سطح مجلس را پایین آورده است.

وی با بیان اینکه کارهای لاریجانی را نمی‌توان تعامل و همکاری با دولت دانست بلکه باید گفت که وی با روحانی بده‌ بستان سیاسی دارد، تصریح کرد: ارتباطات بسیار نزدیک لاریجانی با روحانی و دولتی‌ها باعث ضعف نظارتی و کاهش اقتدار مجلس دهم شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس دهم نتوانست از جایگاه نظارتی خود به خوبی استفاده کند، اظهار داشت: البته در برخی از موارد نمایندگانی بودند که اقدامات نظارتی خوبی انجام دادند اما هیئت رئیسه مجلس و شخص رئیس مجلس اجازه مطرح شدن آن موضوعات در صحن علنی مجلس را نمی‌دادند؛ برای مثال کمیسیون عمران علت سقوط هواپیمای تهران _ یاسوج را بررسی کرد اما هیئت رئیسه حتی اجازه نداد که گزارش آنان چاپ شود و در نتیجه به اطلاع مردم نرسید که مقصران اصلی این حادثه چه کسانی بودند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها