روش پیامکی استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی چیست؟

وقتی قصد استعلام و پرداخت خلافی خودرو را داشته باشید، روش‌های متعددی پیش روی شما قرار می گیرند. روش پیامکی استعلام خلافی خودرو نیز یکی از همین روش‌هاست که می‌توانید به کمک آن از مبلغ خلافی وسیله نقلیه خود آگاهی یابید.

روش پیامکی استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی چیست؟

وقتی قصد استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی را داشته باشید، روش های متعددی پیش روی شما قرار می گیرند. روش پیامکی استعلام خلافی خودرو نیز یکی از همین روش هاست که می توانید به کمک آن از مبلغ خلافی وسیله نقلیه خود آگاهی یابید. در ادامه برای شناخت روش پیامکی استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی، با ما همراه باشید.

روش پیامکی استعلام خلافی خودرو

برای این منظور کافی است که از شماره پیامک 1101202020 استفاده نمایید. این شماره پیامک میزان جریمه و خلافی خودرو را با استفاده از شماره هفده رقمی VIN که روی کارت خودرو درج شده است، اعلام خواهد کرد. خوشبختانه برای به کار بردن این روش، نیازی به یک گوشی تلفن همراه هوشمند ندارید و با ساده ترین گوشی های تلفن و بدون اتصال به اینترنت نیز انجام آن میسر خواهد بود.

روش پیامکی استعلام خلافی خودرو با شماره پیامک 1101202020، تنها به شماره هفده رقمی VIN کارت خودرو وابسته است. لازم است که برای دریافت خلافی خودروی خود، این شماره را با دقت به سرشماره 1101202020، پیامک نمایید. پس از چند لحظه پیامکی در پاسخ به ارسال کد VIN خودروی خود، دریافت خواهید کرد که حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت جرایم رانندگی تان است.

پرداخت خلافی خودرو

اکنون در مرحله ای قرار داریم که شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه های رانندگی خود را از طریق پیامک دریافت کرده ایم. اما برای پرداخت خلافی نمی توانید از روش پیامکی اقدام کنید. برای پرداخت خلافی باید به سراغ روش دیگری برویم. شما می توانید با در دست داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت جرایم رانندگی از دستگاه ATM بانک ها و یا حتی کارت خوان ها استفاده کنید. همین طور با مراجعه به وب سایت اکثر بانک های کشور، امکان پرداخت جرایم رانندگی میسر خواهد بود.

البته شما هنوز امکان استفاده از روش قدیمی، یعنی مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10 برای پرداخت خلافی را نیز در اختیار دارید. اما گذشته از این ها، بهترین روش استفاده از اپلیکیشن های استعلام و پرداخت خلافی خودرو چون فرمون است. در این اپلیکیشن ها شما می توانید به راحتی فهرست خلافی خودروی خود را مشاهده کرده و به صورت تکی یا کلی، خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

قسطی کردن پرداخت خلافی خودرو

جالب است که شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن فرمون، شخصاً نسبت به قسطی کردن پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید. به این صورت که با مراجعه به فهرست خلافی خودرو، در بازه های زمانی مختلف، هربار چند مورد از این جرایم را انتخاب کرده و با پرداخت آن ها، خلافی خود را به صورت اقساط پرداخت کنید. به این ترتیب، پس از مدتی خلافی های خود را به طور کامل پرداخت می کنید.

کلام آخر

روش پیامکی استعلام خلافی خودرو، از ساده ترین روش ها برای دریافت خلافی است؛ اما با توجه به اینکه امکان پرداخت مستقیم در این روش وجود ندارد و همچنین خدمات کاملی که اپلیکیشن استعلام خلافی فرمون ارائه می دهد، دانلود و نصب اپ فرمون را به عنوان یک راه حل جامع خدماتی خودرو، پیشنهاد می کنیم.

از جمله دیگر خدمات فرمون، امکان خرید طرح ترافیک، استعلام بیمه شخص ثالث، استعلام قیمت روز خودرو کارکرده و صفر، حفظ سوابق خلافی و پرداختی ها، هشدار محدوده طرح ترافیک، هشدار دوربین های کنترل سرعت است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایقبض
    0

    در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق ایقبض برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. برای آشنایی با روش های استعلام خلافی با ایقبض همراه باشید. http://eghabz.ir/billing/TrafficFines

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها