ریل به اسکله‌های بندر خرمشهر می‌آید

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: حمل و نقل چندوجهی از موارد مهم و قابل توجه است و باید این بخش در مجتمع بندری خرمشهر توسعه یابد. همچنین آوردن ریل به روی اسکله‌های بندر خرمشهر در دستور کار است.

ریل به اسکله‌های بندر خرمشهر می‌آید

نورالله اسعدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۵۱ تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در دوره زمانی ۱۰ ماهه امسال ۳۶۲ فروند شناور غیرکانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص رشد ۲۶ درصدی میزان بارگیری جنرال کارگو گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۵۹ تن کالای عمومی از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شده است.

اسعدی با اشاره به حمل کانتینرهای خالی از طریق شبکه ریلی طی ۱۰ ماهه سال جاری گفت: با توجه به ظرفیت بالای زیرساخت‌های ریلی در بندر خرمشهر طی این مدت ۳۱۸۹ باکس کانتینر خالی به بندر امام ارسال شده است که از این تعداد ۱۶۹ باکس کانتینر۲۰ فوت و ۳۰۲۰ باکس کانتینر ۴۰ فوت بوده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: حمل و نقل چندوجهی از موارد مهم و قابل توجه است و باید این بخش در مجتمع بندری خرمشهر توسعه یابد. همچنین آوردن ریل به روی اسکله‌های بندر خرمشهر در دستور کار است .

اسعدی خاطرنشان کرد: از خرداد ماه سال گذشته استفاده از ریل برای حمل کانتینرهای خالی آغاز شده است و با انجام پروژه آوردن ریل به روی اسکله‌های بندر خرمشهر شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و ترافیک بیشتر در این مجتمع بندری خواهیم بود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها