فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با خبر فوری:

نباید بر اساس تجربیات تاریخی ، اصحاب رسانه احساس کنند در کشور خودی نیستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید ؛ نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که رسانه‌های داخلی احساس کنند خودی نیستند.

نباید بر اساس تجربیات تاریخی ، اصحاب رسانه احساس کنند در کشور خودی نیستند

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبر فوری در خصوص ضرورت آزادی رسانه‌ها در کشور گفت: نمی‌خواهم بگویم و نمی پذیرم که اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی از بین رفته است، اما رسانه‌ها و خبرنگاران تابع اخباری هستند که به آنها داده می‌شود.

وی افزود: در حقیقت بخشی از اخباری که رسانه‌ها منتشر می‌کنند خبرهایی است که به آنها داده می شود ، برخی رسانه‌ها اخبار را تفسیر کرده و برخی دیگر عین خبر را منتشر می‌کنند. اما می توان گفت که به هر حال خبرنگاران ایران همواره راویان صادقی بوده‌اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس خاطرنشان کرد: باید ابتدا این مسئله را پذیرفت که خبرنگاران ایران در جریانات مختلف اعم از چپ و راست و مستقل در ایران جدای از جریانات فکری که دارند، افراد و راویان صادقی هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اتفاقی که در جریان اطلاع رسانی از سقوط هواپیمای اوکراینی افتاد، ناشی از اطلاعاتی بود که به رسانه‌ها داده شد و بعد از آن خود رسانه ها نقد جدی روی آن شکل دادند، اما با این وجود امیدواریم که همه با کمک هم کاری کنیم که فضای بی اعتمادی شکل گرفته در جامعه هر چه سریع تر برطرف شود.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این سوال که تحت فشار قرار گرفتن رسانه های مستقل چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟ تصریح کرد: هر چه رسانه‌ها آزادتر باشند امکان پرورش افرادی در دل آن‌ها وجود دارد که خود آن ها به صورت خودآگاه خطوط قرمز کشور را را رعایت کنند.

فلاحت پیشه در ادامه تاکید کرد : به هر حال این واقعیت را باید بپذیریم که خیلی نادر وجود دارد در ‌کشوری مثل ایران که کسی نقش جاسوس را بازی کند به ویژه در عرصه رسانه ها و از این جهت به نظر من نباید ما حتی بر اساس تجربیات تاریخی به گونه‌ای عمل کنیم که اصحاب رسانه احساس کنند در کشور خودی نیستند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قیطران از روستای حی
    0

    شما اصلاح طلبان دشمن ایران وایران زمین هستین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها