فاز نخست قطار شهری کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: فاز نخست قطار شهری کرمانشاه با تأمین اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی تا پایان ۹۹ به اتمام می‌رسد.

فاز نخست قطار شهری کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

حمید پورمحمدی ظهر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اتمام فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه نیازمند 750 میلیارد تومان اعتبار است اظهار داشت: فاز یک این پروژه با مشارکت سازمان برنامه بودجه و یکی از بانک‌ها تا پایان سال ١٣٩٩ با تعهد مجموعه مدیریتی استان و شهرداری به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه برای پرداخت 350 میلیارد تومان آن اعلام آمادگی کرده و در سازمان برنامه و بودجه نیز 250 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شده است عنوان کرد: مابقی اعتبار مورد نیاز همکاری بانک مورد نظر مشروط به اینکه فاز یک پروژه در پایان سال 99 با تعهد مجموعه مدیریتی استان و شهرداری به پایان برسد تأمین می‌شود.

پورمحمدی گفت: مسئولان بودجه کشور در یک مأموریت منحصربه فرد در حوزه راه، اقتصاد مقاومتی، صندوق توسعه ملی، کشاورزی، بودجه، نظام پولی کشور به کرمانشاه آمده‌اند.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال باید رونق تولید را با حمایت نظام بانکی و همراهی سازمان برنامه و بودجه در اولویت قرار دهیم و این مسیر می‌تواند راهکاری برای کاهش نرخ بیکاری باشد.

پورمحمدی بیان کرد: در پروژه جاده گیلانغرب به سومار با هدف کمک به توسعه و تسهیل امر تجارت کشور با تفاهم با بانک ملت و رفاه تسریع ایجاد خواهد شد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: برای توسعه زیرساختی حمل و نقل استان در قالب کریدور غرب جاده کرمانشاه - کامیاران با پیش بینی اعتبار 100 میلیارد تومان و با کمک دو بانک دولتی در سال ٩٩ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای طرح گرمسیری ضمن در نظر گرفتن بودجه در سال آینده از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز یاری و مساعدت می‌خواهیم و این مهم در اولویت اهداف مشترک قرار دارد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها