خبری خوش برای خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو

رئیس سازمان بهزیستی، از پرداخت بسته معیشتی ویژه به خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر خبر داد.

خبری خوش برای خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو

وحید قبادی‌دانا در مراسم جشن انقلاب که با حضور خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو (همزادهای دوست‌داشتنی سرزمین من) برگزار شد اظهار کرد: ابتدا ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همه هموطنان عرض تبریک داشته و امیدواریم نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند گذشته در مسیر پیشرفت قرار داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور و همچنین تدابیر دولت تدبیر و امید در این حوزه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از بهمن‌ماه بسته معیشتی ویژه خانواده‌های ۳قلو و ۳ قلو به بالا و همچنین خانواده‌های دارای دو قلو که در دهک‌های پایین درآمدی (یک تا ۳) قرار دارند پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر همین اساس از بهمن ماه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب ۱۷ هزار خانواده که دارای فرزند ۳ قلو و ۳ قلو به بالا و همچنین خانواده‌هایی که دارای دو قلو و در دهک‌های یک تا ۳ هستند واریز شده است و هر ماه این مبلغ واریز خواهد شد.

قبادی دانا در خصوص بازه زمانی واریز کمک معیشتی به حساب ۱۷ هزار خانوار گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده هر ماه قبل از پانزدهم این رقم به حساب خانواده‌ها واریز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در کشور ثبت شده است گفت: حدود ۳ درصد از این تولدها بیش از یک قلو و نیم درصد از آنها ۳ قلو و ۳ قلو به بالاتر است و تقریباً سالانه ۲۰ هزار تولد دوقلو در کشور داریم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار طی ۷ الی ۸ سال گذشته میزان تولدهای ۳ قلو تقریباً ۶۵۰ تا ۸۵۰ به صورت سالانه ثبت شده است. همچنین بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلو، یک تا ۸ تولد ۵ قلو به صورت سالانه به ثبت رسیده است.

قبادی دانا همچنین به آمار دیگری در حوزه تولد ۳ قلوها، ۴ قلوها و ۵قلوها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳، ۸۰۰ خانواده تولد ۵ قلو، همچنین در سال ۹۳، ۸۶۸ بچه ۳ قلو، سال ۹۴، ۸۸۳ خانواده ۳ قلو، سال ۹۵، ۷۷۴ خانواده ۳ قلو و سال ۹۷، ۶۴۶ خانواده دارای بچه ۳ قلو شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق طرح حمایت از خانواده‌های ۳ قلو و ۳ قلو به بالا و همچنین خانواده‌های دو قلو در دهک‌های یک تا ۳، هر ماه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب خانواده واریز خواهد شد و این رقم از بدو تولد تا پایان ۶ سالگی واریز می‌شود.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها