وقوع طوفان در استان قزوین، شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نسبت به وقوع طوفان در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن در سطح استان هشدار داد و از شهروندان خواست نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنند.

وقوع طوفان در استان قزوین، شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند

قدرت الله مهدی خانی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در خصوص پیشگیری از خسارات طوفان احتمالی در روزهای 19 و 20 بهمن در سطح استان هشدار داده و افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از روز شنبه یک جبهه هوای پرفشار از عرض‌های پایین و نواحی جنوبی وارد استان می‌شود و از ساعت 12 تا 18 طوفانی با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت استان را درخواهد نوردید.

وی با اشاره به اعلام دستورهای لازم جهت آمادگی و مقابله با بروز بحران به دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی این طوفان از شهروندان خواست حتی‌الامکان در ساعات ذکرشده در منزل یا فضای بسته بمانند و در صورت بروز طوفان از قرار گرفتن در زیر درختان، تیرهای برق، شیشه و پنجره، بلندی، داربست و... خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار داشت: با توجه به‌پیش بینی‌ها و هشدارهای اعلم شده شهروندان و دستگاه‌های اجرایی به فعل‌وانفعالات جوی توجه لازم را داشته باشند تا جلوی بلایا و سوانح ناشی از آن‌ها گرفته شود.

وی در پایان اظهار داشت خاطرنشان ساخت: طوفان و صاعقه، یکی از مخاطرات طبیعی در استان قزوین است همان‌طور که در طوفان شدید اسفرورین در سال 94 خسارات قابل‌توجهی به استان وارد شد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها