معاون وزیر آموزش و پرورش:

مجلس برای حل مشکل استخدام مربیان پیش‌دبستانی استفساریه داد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از استفساریه مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل تغییر وضعیت استخدامی آن دسته از مربیان پیش دبستانی خبر داد که فاقد حقوق دریافتی از محل اعتبارات دولتی هستند.

مجلس برای حل مشکل استخدام مربیان پیش‌دبستانی استفساریه داد

اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش عصر شنبه در آیین افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه ولی عصر(ع) شهر نوده خاندوز شهرستان آزادشهر در شرق گلستان افزود: مطابق قانون و برای جذب نیروهای حق‌التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی، این عده برای تبدیل وضعیت استخدامی خود در آموزش و پرورش، بایستی دارای شرایطی از جمله دریافت حقوق از محل عتبارات دولتی باشند.

وی با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدیس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشکل خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با رای صادر شده از دیوان عدالت اداری برای مربیان پیش دبستانی که اجرای این قانون را صرفا برای مربیانی در نظر گرفته است که از محل اعتبارات دولتی دریافت حقوق داشته‌اند، آن دسته از مربیانی که حقوق از محل اعتبارات دولتی دریافت نمی‌کرده اند، امکان تبدیل وضعیت استخدامی آنها وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل مربیان پیش دبستانی که از محل اعتبارات دولتی دریافت حقوق نداشته و در نتیجه امکان تبدیل وضعیت آنها وجود نداشته است با استفساریه ای به شورای نگهبان درخواست تغییر قانون را داده که چنانچه با آن موافقت شود این افراد نیز می‌توانند شامل تغییر وضعیت شغلی شوند.

وی با اشاره به پرداختی‌های معوقات فرهنگیان تا پایان سال خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان آموزش و پرورش، تا پایان سال ۹۸ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارت‌خانه باقی می‌ماند که از این مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال برای پرداخت به حق‌التدریسی‌های شاغل در آموزش و پرورش تعیین شده و مابقی نیز برای پرداخت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از نیاز بیش از ۳۵ درصد از فضاهای آموزشی گلستان به مقاوم‌سازی خبرداد و گفت: تعداد این کلاس‌ها بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کلاس درس برآورد می شود.

احسان گوهری راد خاطرنشان کرد: استان گلستان یکی از فقیرترین استان های کشور از لحاظ فضای آموزشی است و کمک‌های خیرین و دستگاه‌های مربوطه به بخش آموزشی تنها می تواند آن بخشی که هرساله مستهلک می شود را مرتفع سازد اما نیاز اصلی استان برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد همچنان پابرجاست.

وی افزود: ساخت ۵۶ پروژه آموزشی با ۴۱۰ کلاس درس از تعهدات بنیاد برکت در استان گلستان می‌باشد که احداث ۳۹ پروژه تاکنون به اتمام رسیده که تعداد ۱۱ پروژه با ۵۶ کلاس درس در دهه مبارک فجر تحویل آموزش و پرورش می شود و برای بهره‌برداری از سایر پروژه ها نیز تلاش می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در سفر خود به استان گلستان به مناسبت دهه مبارک فجر، تعدادی از پروژه‌های آموزش و پرورش این استان را در شهرستان‌های بندرترکمن، گنبدکاووس و آزادشهر افتتاح کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها