نخست‌وزیر هند خواستار ادامه فرآیند آشتی در سریلانکا

نخست وزیر هند از همتای سریلانکایی خود خواست فرآیند آشتی که در کشور وی پس از جنگ داخی با شورشیان تامیل به راه افتاد را از سر بگیرد.

نخست‌وزیر هند خواستار ادامه فرآیند آشتی در سریلانکا

نارندرا مودی، نخست وزیر هند بعد از دیدار با ماهیندا راجاپاکسه، همتای سریلانکایی خود در شهر دهلی‌نو خطاب به خبرنگاران گفت: ما گفتگویی آزادانه درباره مساله آشتی در سریلانکا داشتیم. من مطمئن هستم که دولت سریلانکا توقع مردم اقلیت تامیل در خصوص برخورداری از صلح، عدالت، منزلت و زندگی با کیفیت را برآورده خواهد کرد.

راجاپاکسه که قبلا رئیس جمهور سریلانکا بود زمانی رهبری نیروهای امنیتی کشورش در مبارزه با شورشیان موسوم به ببرهای تامیل را بر عهده داشت. او در سال 2009 به 26 سال جنگ داخلی در سریلانکا پایان داد. در هند نیز اقلیتی 80 میلیون نفری از تامیلها هستند که اشتراکات زبانی و خانوادگی با تامیلهای سریلانکا دارند. او قبلا در مقام رئیس جمهور به دولت هند وعده داده بود دولتش طبق توافق صلح میان دو کشور به تامیلها سطحی از خودمختاری را ببخشد اما منتقدان گفتند که این وعده برآورده نشد.

راجاپاکسه در گفتگو با خبرنگاران در کنار مودی اظهار کرد، هر دو رهبر درباره پروژه های در دست انجام در سریلانکا که از طرف هند نیز پشتیبانی دریافت می‌کنند به بحث پرداختند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها