شرط حزب دموکرات کردستان عراق برای حمایت از محمد علاوی؛ اخراج حشد شعبی از نینوا

یکی از رهبران ائتلاف الفتح فاش کرد که حزب دموکرات کردستان عراق حمایت از نخست‌وزیر مکلف این کشور را مشروط به اخراج حشد شعبی از نینوا کرده است.

شرط حزب دموکرات کردستان عراق برای حمایت از محمد علاوی؛ اخراج حشد شعبی از نینوا

حنین القد، نماینده پارلمان عراق و از رهبران ائتلاف الفتح در کنفرانس مطبوعاتی فاش کرد که حزب دموکرات کردستان عراق با حمایت آمریکا و از طریق یک تبلیغات رسانه‌ای جعلی، درصدد اخراج حشد شعبی از استان نینوا است.

وی افزود: حزب دموکرات کردستان تلاش می‌کند تا با استفاده از شرایط استثنایی و دشوار کنونی عراق، ضعف دولت موقت و استفاده از نخست وزیر مکلف جدید و همچنین مشروط کردن حمایت از وی به اخراج حشد شعبی از نینوا، نخستین گام برای بازگرداندن نیروهای "آسایش" و پیشمرگ کرد به این استان را بردارد.

القد ادامه داد: این حزب به کارگیری تمامی ابزار و امکانات خود برای تأثیر بر افکار عمومی را آغاز کرده است و از طریق یک برنامه رسانه‌ای منظم مبتنی بر تهمت و دروغ که هیچگونه صحت و سقمی ندارد، در صدد بدنام کردن حشد شعبی و سرنگون کردن آن است. در همین حال پهپادهای آمریکایی نیز در راستای حمایت از طرح‌های حزب دموکرات و برای ارعاب گروه‌های کرد "شبک"، ترکمن‌ها و دیگر اقلیت‌ها بر فراز مقرهای تیپ ۳۰ (حشد شعبی) پرواز می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها