قسمت ششم سینما سرنا

روز حمله‌های سینمایی!/آخرین وضعیت فهرست بهترین فیلم‌های جشنواره از نگاه تماشاگران

بیننده سینما سرنا از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستید در حالی که روزهای پایانی جشنواره را پشت سر می‌گذاریم.

روز حمله‌های سینمایی!/آخرین وضعیت فهرست بهترین فیلم‌های جشنواره از نگاه تماشاگران

امروز به اکران فیلم‌ها و خبرهای هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر نگاهی داریم.

در سانس اول دیروز فیلم سینمایی «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی اکران شد. این فیلم که قبلا اسمش «ریست» بود اولین تجربه لطفی در ساخت فیلم بلند سینمایی به شمار می‌اید. این فیلم یکی از خلوت‌ترین اکران‌های چند روز برگزاری جشنواره را به خودش اختصاص داده بود.

در سانس دوم دیروز فیلم «پدران» ساخته سالم صلواتی روی پرده رفت. سالم صلواتی هم که پیش از این مستند و فیلم کوتاه کار می‌کرد اولین تجربه فیلم داستانی‌اش را با «پدران» تجربه کرد. فیلمی که در همدان ساخته شده و یکی از ایراداتی که بهش می‌گیرند اینکه چرا بازیگرانش نمی‌توانند، همدانی صحبت کنند.

اما سومین فیلم دیشب «من می‌ترسم» ساخته بهنام بهزادی بود. بهنام بهزادی این فیلم را حدود سه سال پیش ساخته ولی نتوانست آن را به جشنواره سی و هفتم برساند. الناز شاکردوست بازیگر نقش اول زن و پوریا رحیمی سام نقش اول مرد این فیلم را بازی می‌کنند. «من می‌ترسم» بیشتر از دو فیلم دیگر دیروز مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت.

البته دیروز پردیس ملت میزبان یک اکران ویژه بود. شهاب حسینی با دومین فیلم ترسناکش به جشنواره آمد. این بازیگر که در زمان اکران فیلم «آن شب» در پردیس ملت حضور نداشت، خودش را برای فیلم «شین» به جشنواره رساند و در نشست رسانه‌ای این فیلم حسابی گرد و خاک کرد. این بازیگر در چالش با خبرنگارها به موضوعاتی مثل اهدای جایزه به امام زمان و همچنین بحث تحریم جشنواره پرداخت.

شهاب حسینی در نقد سینماگرهایی که جشنواره فجر را تحریم کردند، مستقیما به مسعود کیمیایی حمله کرد. حسینی علت کناره گیری کیمیایی از جشنواره را ساختن فیلم‌های بد در سال‌های اخیر و ترس از مواجه با منتقدان عنوان کرد. شهاب حسینی گفت چون کیمیایی می‌دانسته، تماشاگرها با فیلمش برخورد بدی می‌کنند خودش کنار کشیده و روغن ریخته را نذر امام‌زاده کرد.

دوزیست هم از فهرست بهترین فیلم‌های جشنواره فجر حذف شد. درخت گردو، آبادان یازده ۶۰ ، شنای پروانه، مغز استخوان و روز صفر اکنون در فهرست بهترین فیلم‌ها هستند. دیروز مسئول جمع آوری آرای مردمی به سخنان ابراهیم حاتمی کیا درباره مهندسی‌شدن رای‌های مردمی جواب داد و گفت هر تهیه کننده‌ای که فیلمش حذف شده می‌تواند بیاید و تعداد رای‌های فیلمش را ببیند.

گفتنی است "سینما خبر فوری" با اجرای پدرام ابدان هرشب در ایام جشنواره فیلم فجر منتشر می‌شود.

برنامه سینما خبر فوری را ببینید و نظر بدهید:

منبع: سرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک اسیر
    0

    با شنیدن حرفهای شهاب حسینی یاد صحنه ای از یکی از فیلمایش افتادم . انجایی که او معلم مدرسه است و یکی از شاگردانش از او میپرسد : آقا واقعا آدم چه جوری گاو میشه ؟ شهاب حسینی قدر مکث کرد . گفت : به مرور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها