وابستگان نظامی کشورهای خارجی با فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار کردند

وابستگان نظامی کشورهای خارجی در مراسمی که به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، با فرماندهی این نیرو دیدار کردند.

وابستگان نظامی کشورهای خارجی با فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار کردند

شامگاه یکشنبه جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی طی مراسمی که در هتل نهاجا برگزار شد با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) دیدار کردند.

در این مراسم فرمانده نهاجا و همچنین نماینده‌ای از وابستگان نظامی حاضر در ایران به سخنرانی پرداختند و در پایان نیز بیش از ۳۵ وابسته نظامی حاضر در جلسه عکس یادگاری با امیر خلبان نصیرزاده ثبت کردند.

در حاشیه این مراسم فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به 19 بهمن؛ روز نیروی هوایی ارتش، اظهار کرد: بسیار مفتخر هستیم که یکی از روزهای دهه فجر متعلق به نیروی هوایی است. از همه فجر آفرینان تشکر می‌کنیم که با تشخیص راه درست از غلط ، از طاغوت بریدند و به انقلاب اسلامی ایران پیوستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت جنگنده کوثر با بیان اینکه «تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است و هرساله تعداد این جنگنده ها افزایش خواهد یافت»، خاطرنشان کرد: در نظر داریم به امید خدا در رژه روز ارتش (۲۹ فروردین) یک رژه 3 فروندی انجام دهیم؛ پارسال در این رژه یک مانور تک فروندی انجام شد و امیدواریم در رژه آتی شاهد اجرای مانور سه تایی از جنگنده کوثر باشیم این 3 فروند می‌تواند پایه ای برای تشکیل تیم آکروجت باشد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حاکمیت بر فضای کشور، گفت: در موضوع حاکمیت بر فضای کشور یکی از اصول قدرت هوایی است و هر کشوری اگر بخواهد به درستی قدرت هوایی خود را اعمال کند، باید بر فضای کشور خود حاکمیت داشته باشد؛ یعنی باید با هر تهدید موجود مقابله کنیم و اجازه ندهیم کسی که شرارت کرده و در کشور ناامنی ایجاد کرده است خودش با امنیت از فضای کشورمان رد شود؛ این جزء اصول قدرت هوایی است و ما این توانمندی را داریم تا برای دفع هر نوع تهدیدی یا پاسخگویی به آن، قدرت هوایی خود را به درستی اعمال کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها