یک هم پیمان ارشد رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا:

جولیانی اطلاعاتی از بایدن‌ها به وزارت دادگستری داده است

یک هم پیمان ارشد رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا اظهار کرد، وزارت دادگستری این کشور یک سری اطلاعات را درباره جو بایدن و پسرش هانتر از جانب رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ دریافت کرده است.

جولیانی اطلاعاتی از بایدن‌ها به وزارت دادگستری داده است

لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا اظهار کرد، ویلیام بار، دادستان کل، به او دریافت این اطلاعات را خبر داده و اینکه مقامهای وزارت دادگستری در حال ارزیابی اطلاعات جولیانی برای تایید اعتبار آنها هستند.

گراهام به شبکه‌ سی‌بی‌اس نیوز اظهار کرد: وزارت دادگستری اطلاعاتی از جانب رودی جولیانی درباره اوکراین دریافت می‌کند. ویلیام بار به من گفت، مقامهای وزارتخانه وی فرآیندی را ایجاد کرده‌اند برای آنکه رودی بتواند اطلاعاتی را ارائه کند و آنها اعتبار آنها را بررسی خواهند کرد.

مقامهای وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره این صحبتها اظهار نظر نکرده‌اند.

این خبر چند روز بعد از آن اعلام می‌شود که مجلس سنای آمریکا در رای‌گیری بر سر استیضاح دونالد ترامپ، او را از اتهاماتش تبرئه ساخت و به برکناری او از ریاست جمهوری رای منفی داد.

چندی پیش بازرسان مجلس نمایندگان آمریکا گفتند، رودی جولیانی به دنبال دریافت اطلاعاتی مخرب درباره فعالیتهای جو بایدن، از نامزدهای ریاست جمهوری فعلی حزب دموکرات و پسرش در اوکراین است. ترامپ نیز بایدن و پسرش را به ارتکاب فساد در اوکراین متهم کرده است.

چند سال پیش زمانی که جو بایدن به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مشغول به کار بود، همزمان پسرش هانتر نیز در هیات مدیره یک شرکت گازی اوکراین به نام شرکت "بوریسما" فعالیت داشته است.

گراهام تصریح کرد، با ویلیام بار و ریچارد بور، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا در روز یکشنبه و بعد از آنکه جولیانی به یک مصاحبه‌کننده خبر از به دست آوردن "شواهد کلیدی" در مناقشه اوکراین داده، صحبت کرده است.

گراهام اظهار کرد: آنها به من گفتند که در مساله اوکراین نسبت به هرگونه اطلاعات علیه هر کسی بسیار محتاط باش.

او عنوان کرد: هر گونه سند و مدرکی علیه هر آمریکایی، چه جمهوریخواه چه دموکرات، در مناقشه اوکراین باید مورد بررسی سرویس های اطلاعاتی که دانش کارشناسی لازم را دارند قرار بگیرد. من این کار را نمی‌کنم چون روسیه همه ما را بازی می‌دهد.

این سناتور آمریکایی ادامه داد، از تحقیقات خودش درباره بایدن‌ها کناره می گیرد و به جایش روی تصمیم "دادگاه تجسس اطلاعات خارجی" برای صدور احکامی که منجر به تحقیقات فدرال در خصوص اتهام تبانی کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه شد، تمرکز می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها