احتمال سقوط برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان

صداهای مهیب شنیده شده در منطقه سرجنگل و چاه احمد زاهدان برخی از مردم منطقه را دچار نگرانی کرده که به گفته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان این صدا احتمالا ناشی از سقوط برخی قطعات جدا شده ماهواره ظفر است.

احتمال سقوط برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان

برخی منابع محلی شامگاه یکشنبه (۲۰ بهمن)از شنیدن صدای مهیب در آسمان منطقه سرجنگل و چاه‌احمد در حومه زاهدان خبر دادند و گفتند که پس از شنیدن حداقل ۸ صدای مکرر، آسمان منطقه روشن شد.

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در پی شنیده شدن این صداها گفت: منشاء این اتفاق خارج از استان است و در حال بررسی دقیق جزئیات هستیم.

مرعشی افزود: در بررسی های اولیه احتمال داده می‌شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد.

وی بیان کرد: این قطعات در منطقه فاقد سکنه حومه شهرستان زاهدان سقوط کرده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام اینکه اهواره ظفر موفق به استقرار در مدار نشد، اعلام کرد: ماهواره ظفر نیز شبیه ماهواره پیام پس از آنکه از ماهواره‌بر جدا شد موفق به استقرار در مدار نشد.

وی بیان کرد: این ماهواره حتی از مدار ۵۳۰ کیلومتر هم عبور کرد و به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید اما از نظر سرعت کم آورد و با وجود اینکه باید به سرعت ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر می رسید در سرعت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ساعت متوقف شد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تصریح کرد: ما ناامید نمی‌شویم و در خردادماه ماهواره ظفر۲ را با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا ارسال می‌کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها