تناقض‌گویی اصلاح‌طلبان در معرفی لیست/ کسی به دنبال تحریم انتخابات نیست

معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: کسی تاکنون از تحریم انتخابات صحبت نکرده است و بیشتر اصلاح‌طلبان در معرفی لیست دچار تناقض‌گویی شده‌اند و موضع‌گیری مشخص و شفافی ندارند.

تناقض‌گویی اصلاح‌طلبان در معرفی لیست/ کسی به دنبال تحریم انتخابات نیست

محمد‌رحیم نورزیان با ابراز امیدواری از شرکت پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد: در حال حاضر بررسی‌ها و نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از این است که مشارکت خوبی وجود ندارد در صورتی که می‌شد زمینه‌های لازم برای شرکت در انتخابات را فراهم کرد.

وی افزود: انتخبات یک فرآیند یک ماهه یا یک ساله نیست بلکه دوره زمانی خاصی دارد به عنوان مثال وقتی مردم در یک بازه زمانی 4 ساله برآورد و ارزیابی می‌کنند که رای آن‌ها موجب اصلاحات و تغییراتی در راستای اقدامات موثر نشده است انگیزه خود را از دست می‌دهند.

فرماندار سابق مشهد با بیان اینکه فضای مشارکت لازم فراهم نشده است بیان کرد: نبود کاندیدا از تمام سلایق مختلف، سخت‌گیری‌های بی‌مورد هیئت نظارت و اقدامات افراطی در بررسی‌های صلاحیت افراد باعث شد تا عده‌ای از دایره انتخابات خارج شوند و بر مشارکت مردم تاثیر بگذارد.

نوروزیان ادامه داد: امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری باشیم اما باید زمینه‌ها فراهم شود و وقتی مردم را تشویق به حضور در انتخبات می‌کنیم باید آن فرد کاندیدایی نزدیک به سلیقه سیاسی خود برای رای دادن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس به دنبال تحریم انتخابات نیست گفت: کسی تاکنون از تحریم انتخابات صحبت نکرده است و بیشتر اصلاح‌طلبان در معرفی لیست دچار تناقض‌گویی شده‌اند و موضع‌گیری مشخص و شفافی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد به رفتار دو پهلوی شورای عالی اصلاح‌طلبان برای معرفی لیست اذعان کرد: دوستان اصلاح‌طلب دچار تناقض‌گویی شده‌اند و خودشان نمی‌دانند چه می‌کنند کاش این انسجام و جمع‌بندی را داشتند و تکلیف را با خود و طرفدارنشان مشخص می‌کردند و به صراحت با مردم صحبت می‌کردند که می‌خواهند لیست بدهند یا ندهند، اینکه بگویند شورای عالی اصلاح‌طلبان لیست نمی‌دهد اما هرکدام از اعضا می‌توانند لیست بدهند بی‌معنی است.

نوروزیان ادامه داد: اینگونه موضع‌گیری‌ها در کشور ما که کار حزبی برای مردم جا نیافتاده است معنی ندارد و جز ایجاد سردرگمی در بین مردم و تضعیف جریان اصلاح‌طلب نتیجه‌ای ندارد و این صحبت‌ها نشان دهنده این است که هنوز خود آقایان به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

فرماندارا سابق مشهد معتقد است: این عدم انسجام در جبهه اصولگرایان هم با وجود اینکه برخی تصور می‌کنند که رد صلاحیت‌ها مطابق با سلیقه آن‌ها بوده است دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که ما از لحاظ کارکرد حزبی و سیاسی در کشور دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که شورای نگهبان در فرصت یک روزه باقی مانده تدبیر کند و با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان گفته‌اند که اگر امکان حضور در انتخابات فراهم باشد لیست می‌دهند این امکان و فضا را برای مشارکت ایجاد کنند به این خاطر که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو جریان عمده سیاسی در کشور هستند و طرفداران خود را دارند و اگر هرکدام از این دو جریان در فرآیندهای سیاسی کشور حضور نداشته باشند آن فرآیند دچار مشکل می‌شود.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها