دختران محمدرضا شاه چه سرنوشتی داشتند؟ + عکس

آخرین پادشاه ایران و سلسله پهلوی در خلال ازدواج‌های خود دارای ۳ دختر به نامهای شهناز، فرحناز و لیلا بود. شهناز از ازدواج اول او(با فوزیه) و فرحناز و لیلا از ازدواج سوم(با فرح) او بودند.

دختران محمدرضا شاه چه سرنوشتی داشتند؟ + عکس

به گزارش خبر فوری ، معمولا بعد از سقوط یک سلسله و خلع یک دیکتاتور، خانواده و اطرافیان او در تاریخ گم می‌شوند. اما بررسی زندگی و سرنوشت آنها بد نیست و می‌تواند نکات جالبی را در خود داشته باشد.

در این گزارش می‌خواهیم مروری بر سرنوشت و زندگی دختران محمد رضا شاه پهلوی داشته باشیم. آخرین پادشاه ایران و سلسله پهلوی در خلال ازدواجهای خود دارای ۳ دختر به نامهای شهناز، فرحناز و لیلا بود. شهناز از ازدواج اول او(با فوزیه) و فرحناز و لیلا از ازدواج سوم(با فرح) او بودند. سرنوشت این سه دختر تا حدی با یکدیگر تفاوت دارد اما مرور آن کم فایده نخواهد بود.

شهناز؛ از ازدواج با زاهدی تا زندگی کولی وار

شاهزاده شهناز پهلوی (زاده ۵ آبان ۱۳۱۹ در تهران ) نخستین فرزند محمدرضا پهلوی و همسر اول او فوزیه، شاهزاده مصر است. پدربزرگ پدری او رضاشاه، بنیان‌گذار دودمان پهلوی و پدربزرگ مادری او ملک فؤاد اول، شاه مصر است. همچنین دایی وی، ملک فاروق آخرین پادشاه مصر بود.

تولد شهناز پهلوی با خشم و ناراحتی خاندان پهلوی توأم شد. چرا که این خانواده برای به دنیا آمدن فرزند پسری که جانشین و ولیعهد محمدرضا پهلوی باشد نقشه‌ها کشیده بودند. مشهور است که رضاشاه پس از شنیدن خبر تولد شهناز خشمگین شده و از فرط عصبانیت تمام وسایل روی میز دفترش را با عصا به پایین پرت کرد! او از آن زمان کمتر به فوزیه(مادر شهناز) توجه کرد.

این اتفاق،آزارهای دختران رضا شاه و به خصوص کم محلی محمد رضا به شاهزاده مصری سرانجام باعث شد که فوزیه ایران را ترک نموده و سال بعد طلاق بگیرد. از این پس شهناز که از یک سو از محبت مادر جدا شده بود و از سوی دیگر پدر را به دلیل مشغله و خوشگذرانی در کنار خود نداشت تنها شد. روابط او با عمه‌ها و مادربزرگش چندان گرم نبود. چرا که از یک طرف آنها را برای رفتن مادرش مقصر می‌دانست و از طرف دیگر از همان ابتدای تولد از آنها محبتی ندیده بود.

در نهایت به دلیل دلتنگی‌های شهناز قرار شد که جهت تحصیل به یک مدرسه و سپس کالجی در اروپا فرستاده شود و تنها پس از کودتای 28 مرداد حاضر به بازگشت به ایران شد. اندکی بعد به خواست شاه در سال 35 به عقد اردشیر زاهدی پسر فضل‌الله زاهدی عامل کودتای 1332 درآمد. پس از به دنیا آمدن تنها فرزندشان مهناز در سال 1337، به سبب عیاشی اردشیر زاهدی، شهناز شاهزاده تنهای دربار به تنگ آمده و تنها با دخترش در حصارک ساکن گشت و به تدریج به مواد مخدر (ال. اس. دی) روی ‌آورد. وی در سال 43 و پس از فوت سرلشکر فضل‌الله زاهدی از اردشیر زاهدی جدا شد و به زندگی هیپی‌گری و کولی‌وار رو آورد. پس از مدتی به سوییس رفت.

در آنجا با خسرو جهانبانی فرزند سپهبد جهانبانی که مشغول تحصیل در رشته نقاشی و یک هیپی تمام عیار بود آشنا گشت و اندکی بعد بدون اجازه دربار با او ازدواج کرد. وی سالها پس از به دنیا آمدن دختر دوم فوزیه و پسرش کیخسرو در آنجا ‌ماند تا اینکه به وساطت فرح دیبا بخشیده شده و به ایران آمد. شهناز پیش از انقلاب به مذهب رو آورد و نام خود را به هاجر تغییر داد. وی از آن به بعد با روسری در مجالس خصوصی شرکت می‌کرد.

شاه در روزهای آخر حیات مایملک خود را بین فرزندانش تقسیم کرد به میزان هشت درصد از ارث خود را به شهناز بخشید و دو درصد را به فرزندش (مهناز) داد و جمعاً ده درصد از ارث شاه به آنها رسید. ولی شهناز که پس از فوت پدرش به تقسیم‌بندی ارث واقف شد و دانست که به او حدود هفت درصد کمتر از فرحناز و لیلا داده‌اند به دادگاه فرانسه شکایت برد. مع ذلک با همان میزان هشت درصد صاحب پول و ملک زیادی شد که خود شوهر و فرزندانش بتوانند به راحتی در پاریس زندگی کنند. او از سیاست به کلی دور بود و راحتی خود را در آزادی از قیودات دربار و سیاست و توطئه‌بازی به شمار می‌آورد.

فرحناز؛ خروج از کشور و تحصیل در رشته روانشناسی

دختر دوم محمدرضا در سال 1341 به دنیا آمد. فرحناز خواهر تنی رضا پهلوی، علی‌رضا و لیلا پهلوی است. او در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

در ابتدا به آموختن زبان فرانسه مشغول شد. سپس در دبستان مخصوص در جنب قصر نیاوران به تحصیل پرداخت ولی با وقوع انقلاب اسلامی ایران در نوجوانی به همراه خانواده خود از کشور خارج شد و سپس در اوایل دههٔ 80 به کالج آمریکایی قاهره در کشور مصر رفت و بعدها به ایالات متحده رفت و یک سال در کالج بنینگتون، ورمونت تحصیل کرد. او سپس به دانشگاه کلمبیا رفت و تحصیلات خود را ادامه داد و به درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اطفال دست یافت.

فرحناز سهامدار چند موسسه و کارخانه بزرگ در آمریکاست و اکنون به صورت مجرد در آمریکا زندگی می کند.

لیلا؛ ورود به هنر، افسردگی و خودکشی

لیلا پهلوی سومین دختر محمدرضا و آخرین فرزند او و فرح است که در سال 1349 در کاخ نیاوران به دنیا آمد. 8 ساله بود که همراه خانواده از ایران خارج شد و در طول دوران در به دری همراه با پدر و مادر بود. 10 ساله بود که در یک مدرسه آمریکایی در قاهره نام نویسی کرد.

بعد از مرگ پدرش به آمریکا رفت. وی با وجود داشتن تحصیلات عالیه در رشته ادبیات تطبیقی به شدت افسرده بود و از سردردهای میگرنی و دردهای عضلانی رنج می برد. همچنین شکست عشقی او نیز باعث شد که سال 1380 در سن 31 سالگی دست به خودکشی بزند.

لیلا در 20 خرداد 1380 شمسی در اتاقش در هتل لئونارد لندن، با خوردن داروی خواب‌آور خودکشی کرد. چرایی مرگ وی خودکشی با نزدیک 270 قرص خواب‌آور شناخته شد.

دختر کوچک محمد رضا شاه در تاریخ 17 ژوئن 2001 میلادی در کنار آرامگاه مادربزرگش فریده قطبی در گورستان پاسی در شهر پاریس به خاک سپرده شد. در مراسم خاک‌سپاری وی بسیاری از اعضای خاندان پهلوی و شماری از ایرانیان شرکت داشتند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 172
  • حمید
    3

    دنیا دار مکافات هست مانند کوهی هست که هر چه فریاد بزنی ان را به خودت بازمیگرداند ظلم و ستم رضا پالان و فرزندش محمدرضا خائن به ایران و ایرانی و محروم کردن مردم از امکانات آموزشی و پزشکی و بهداشتی و در رنج قرار گرفتن شدید که هشتاد درصد مردم در فقر مطلق بودند و خیانت شاه و خاندانش و درباریان در حق مردم بمباران اقوام لر و اعدام و شکنجه کوردها و خان و خان بازی عده ای احمق بر روی مردم فقیر از نمونه عواملی است که باید خداوند در همین جهان طعم عذاب را بر شاه و خاندانش و درباریانش می چشاند این است نتیجه آه مردمی که رعیت خوانده میشدن و حق هیچ انتخابی نداشتند

    نظرات شما -
    • ازادی
      8

      حمید جان اگر خداوند سیستمی درانسان طراحی میکرد که به نسبت هر دروغ چند سانتیمتر دماغ انسان بلندتر میشد الان بااین دروغ شمادرمورد خاندان ایرانساز پهلوی حداقل نیم متر دماغت باید دراز تر میشد که حتی تصورش هم برای شما ودروغگویان سخت خواهد بود ولی ازصفات خدواند رحیم ورحمانیت وستار بودنش هست ونمیخواهد دروغ های امثال شما برملا شود پس رحمان ورحیم وستار وحقگو باشید،...

    • احمد
      2

      درود خدا بر آدم چیز فهم . آفرین

    • حسین
      5

      آقا حمید بهتر جو زده حرف نزنی..ببخشید میشه بگین مسئولین محترم تو این چهل سال با این همه ثروت چیکار کردن....اگ مدرسه هست ک ۹۰درصدش ساخت شاه اگ بیمارستان هست ۹۰ درصدش واس شاه اگ ریل قطار واس شاه اگ هواپیما واس شاه اگ انرژی هستی و نیروگاه واس شاه هر دمو دستگاهی تولیدی ک تو این مملکت پیدا بشه واس اونه ن واس کسی آقا دروغ نباید گفت باید واقعیتو بیان کنید منم یه جوونم ک مملکتمو دین و اسلامو انقلابو دوست دارم ولی میبینیم ک هرروز دارن پول ملتو میدزدن میبرن

    • رضا
      4

      آقا حمید نمیدونم چند سالته.!. فقط یک مثال از هزاران مثال بزنم برات، که اون موقع یک نفر کار میکرد بیست نفر میخوردن باز پسنداز داشتنو آرامش. الان بیست نفری هم کار کنن باز هشتشون گرو نهشونه اونم با استرسو ناراحتی. چرا باید خودمون به دل خوومون دروغ بگیم اون موقع روستایی جایگاهشو میدونست شهری هم همینطور، الان روستاییه گاوو گوسفندشو زمینشو میفروشه پورشه بخره بگه من شهریم، اینه الان داستان خیلی کوچیک کشورمون

    • احمد
      2

      پسرم چند سالته این همه چیز میز میدونی راستشو بگو اینارو از کجات در اوردی

    • تابان
      3

      حمید خان . نمیخواهم خاندان پهلوی را توجیه کنم ولی حیقت چیست . حقیقت ایران درکیر طوفان جنگ جهانی فقر بیسوادی . جهالت .ووووو شروع شد ایران حرکت کرد ناسیونالیسم جهت داد . کدام شخص مملکت فرزندش خارج بدنیا امد الان یه بچه سلبریتی بچش کاناداس و حال قضاوت کن جنگ سرد.ایران ناتوان . دانشجو پر ماجرا و مردم دنبال عدالت . خودت قضاوت کن . مهلت داده نشد

    • ج ط
      2

      خخخخخخخخخخخخ و اقعا که زبان سرخ سر سبز را به باد میدهد،،، زبان دردهان پاسبان سراست خخخخخخخخخ

    • بیطرف
      6

      بابا این آقا حمید بنده خدا چیزی گفت شما بدل نگیرید آخونده یک جایی تعریفی کرده یک غلطی کرده این هم شنیده اومد اینجا با تعریف گفته های او بگه من هم هستم دیگر قول میده ازاین نقل قولها نکنه بچگی کرد شما به بزرگی خودتون ببخشیدش

    • سجاد
      2

      جان کلام را نوشتی درود برشما نمیدونم لر هستی یا عرب یا هر قوم دیگه معلومه که به تاریخ اشراف داری وکاملا صحیح نوشته ای یا توی اون دوران بوده ای فقط بمباران خوزستان وقوم عرب را تو زمان شاه ننوشتی یا تصویب کاپیتولاسیون(حق توحش) که در اون ناموس ایرانی به فروش میرفت بنده بختیاری هستم ثریا بختیاری بود وهمشهری ما با هماهنگی اشرف در پی یک دل درد ساختگی اون را به بیمارستان بردند و دستگاه تناسلی ثریا را معیوب یا از بدن خارج کردن ثریا وشاه وقتی برای فرزند نزد یکی از عرفا رفت (آیت الله کوهستانی به یک نظر به شاه گفت تو دارای فرزند نمیشی بعد که کاچی عمل اومد خیانت اشرف وملکه بر ملا شد) تا فرزندی از شاه به دنیا نیاره بعد هم ثریا طلاق گرفت ورفت خارج وهالیوود و در خارج موند ثروتی هم که داشت به نام یکی از حیوونهاش زد و به ایران بر نگرداند حتما تاریخ بخونید ببینید غیر از این هست یانه اگه تاریخ را مطالعه کنی میبینی که در دوره نظام سلطنتی ایران بدترین وفاسد ترین وعیاش ترین ودزد ترین سلسله شاهی همین پهلوی بوده فقط به جای این نظرهای احساسی که دوستان مینویسن باید رفت وتاریخ را مطالعه کرد کتاب حسین فردوست یار غار شاه حتما مطالعه کنید بعد نظر بدین

    • Mk
      3

      اگر همون بقول توی نامرد رضاپالان محمدرضا خائن نبودن توهم الان مثل اجدادت شپش ازسروکولت بالا می رفت وتوی یه پستوی تاریک درحال سقط شدن بودی بازهم بگم تاخته شی

    • شاه دوست و ایران پرست
      4

      حمیدجان بخودت فشار نیار شاخ و دم در میاری نفرین شاه و این مردم ایران پرست مردم ایران دوست نه غرب پرست بخوره به خاندان تو و امثال تو نکنه شما هم از بخور بخورهای حق مردم و بیت المالی

    • ناشناس
      1

      درود و سلام به حمید و سجاد آفرین به شما فرزندان با غیرت ایران زمین

    • مینا
      5

      معلومه از بچه شمال تهرانیه ک فقر ندیدی جوجه انقلابی

  • هرمان
    0

    الان بگید بچه های مسئولین نظام اسلامی در آغوش بلاد کفر چه غلطی میکنن برگردن مملکتی که باباهاشون چهل ساله ساختند با این همه مجاهدت و پیشرفت زندگی کنن . چرا مثل زالو اموال ملت رو غارت کردن رفتن عیاشی و فساد ؟

    نظرات شما -
    • نکته عجیب
      0

      چرا نمیشه بهش نظر+++داد؟!!!

  • ایرانی
    1

    خخخ چه سرنوشت شومی، اینا که همش عشق و حال بود

  • حبیب
    3

    درود بر شاه

    نظرات شما -
    • خوب بخت
      2

      روزی شش ملیون بشکه نفت میفروخت با۳۵ملیون جمعیت.تهران بدون مترو تهران بدون گاز روستاهای بدون اب وبرق وجاده.لطفادرگوگل سرچ کنیدفساداخلاقی شاه یاقماربازی شاه ببیندچه فردنالایقی مثلا برماحکومت میکرده نسل جدیدندیده وخبرنداره پهلوی چه میکرد.فقط درساختن کاخ وزندان کم نمیگذاشت.انواع کاخ برای خودواطرافیانش وزندات برای کسی که نفس میکشید.زندان قصر.اوین.قزل قلعه.قزل حصار.شکنجه گاه کمیته مشترک.و..... نمیدانمچقدربرده که چهل ساله دارن میخورن وتموم نشده.

    • دمکراسی
      2

      جناب خوب بخت،... بر کسی پوشیده نیست که تمام زیرساختها وطرحهای کنونی هم که انجام میشود ازجمله اب وبرق وگاز ومترو شهری وجاده روستایی اززمان شاه اغاز شده بود وبه مرور درحال ساخت بود،زندان هم که درهمه کشورها وجود دارد منتها انقلاب که شده تمام زندانیان مجرم ازاد شدند ونتیجه اش این شد که امروز می بینید همش اختلاس ودزدی که شترو با بارش میدزدند.زندانی های زمان شاه رو اکثرا مجرمان ورانت خواران واختلاسگران تشکیل میدادند بخاطر همین هم رانت خور واختلاسگر درزمان پهلوی وجود نداشت،اگر هم بود اولا ما نشنیدیم دوما درحد انگشتان دست هم نبود انهم تخم مرغ دزد بودند نه شتر دزد،که اونهم ازدید ماموران امنیتی پنهان میماندند وگرنه مجازات میشدند حکومت پهلوی حکومت قانون بود ودشمنانش فقط مفت خوران ودزدان بیت المال بودند درضمن منبع اطلاعاتت روعوض کن وکمتر به صدا وسیمای میلی گوش بده،..

  • دلباز یاسوج
    2

    لطفا گزارشی هم از دختران و پسران امام خمینی و آیت اله خامنه ای تهیه کنید بدون اغراق. دیگه کاری به بچه های شاه نداشته باشید اونها دیگه دستشون از این مملکت کوتاه شد به واسطه مردم

    نظرات شما -
    • زحمتکش
      1

      دلیل رای منفی عده ای چیست چرا میترسید .تا رو سیه شود هر که درو غش باشد

    • سجاد
      1

      پسرهای امام خمینی سید مصطفی تو عراق شهید شد سید احمد هم که تو ایران از دنیا رفت دخترهاش هم همگی ایران هستند آیت الله خامنه ای بدون اغراق برات مینویسم چهار پسر داره که هیچکدوم نه توسیاستن ونه تو کشورداری ونه هیچکاره مشغول تحصیل ودرس در حوزه حتی شورای شهر هم نیستند این هم بدون اغراق برو تحقیق کن ببین غیر از اینه

  • محمد رضا
    0

    تازه شدن مثل دختر نعمت زاده

  • سعید
    0

    این کجاش شوم بود؟

  • مجید
    2

    حمید جان خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حامد
    1

    با این حساب هیچ فرزند ذکوری از نسل پهلوی باقی نمانده، «رضا ربع پهلوی» هم که ۳تا دختر داره قابل توجه شاه دوستان ۴ شاه آخر ایران یعنی:"محمد علی شاه/احمد شاه/رضا شاه/محمد رضا شاه" همه در خارج از خاک ایران و در تبعید جان سپردن و این خود خبر از به پایان رسیدن «نظام سلطنتی» در ايران می دهد

    نظرات شما -
    • احمد ذوقی
      0

      ما بالاخره نفهمیدیم این quot&quot& احمده رضاست علیه حسنه حسینه تقیه نقیه، اول تکلیف خودت رو با خودت معلوم کن بعدش هم خواهشٱ از این تزها نده ،!! خدا وکیلی ۱۰۰ تومن میدم ،خدا وکیلی!

  • گمنام
    0

    به اون اقای حبیب بگین انشالله با شاه محشور باشی در اسفل السافلین

  • حسن
    2

    خدا رحمت کند.

  • سروش
    1

    واقعا این پهلوی ایرانسازبودن؟!!!!!!!! بابا احتمالا یا سن وسالت قد نمیده یا از جایی خوراک میگیری که بجای اطلاعات نشخوار تحویلت دادن

    نظرات شما -
    • بیطرف
      2

      شاید اون بنده خداست سالش قد نده من ۷۲ سالمه فکر میکنی سن سال من هم قد نمیده بزا بهت بگم سال ۱۳۵۰ معلم شدم با ماهی ۳۴۰ تومان تاسال ۱۳۵۷ هم ماشین خریدم هم خونه ویلایی ۱۹۵ متری هم شکم پنج نفروسیرمیگردم ولی ازآن به بعد دولتی سر جمهوری اسلامی هرسال کم آوردم مقداری ازش فروختم تا باحقوقم بتونم زندگی رابچرخانم بعد از سی سال بازنشسته شدم باچندرقاز حقوق بقیه پس انداز اون هفت سال شاه خدابیامرز هم اسلامیان مقدس نما خوردند تبدیل به مستاجرند تازه رسیدم به سال قبل ۱۳۵۰ بنظرشما این اگر پیش رفت نیست پس چی هست بازهم برات بگم یاکافیه همین بس که بعداز چهل و یک سال به ورزشگاه یکصدهزارنفری پهلوی افتخار میکنند وخجالت هم نمی کشند

    • جنوبی
      1

      خدا خیرت بدهد آقای بیطرف .کاملا راست گفتی من هم کمی سنم از شما کمتره.و تایید میکنم دین مردم سر جاش بود و دنیاشون هم همینطور

  • محمد
    3

    شاه خیلی مرد بود نسبت به این مسئولین دزد

  • علی
    0

    عجب حکایتی البته که هرداستان وسرگذشت واقعی جای بسی تامل داره امابیاییدوواقع بین باشیم خداوکیلی هرکدام ازماایرانیهااگر فرصت به ماداده بشه ایا به مراتب بدتراز بعضی ها نمیشیم همیشه میگم مثلااگرخود من ریس یه اداره بشم فامیل خودمو نمیبرم سرکار واگر به من پیشنهاد رشوه یا همون هدیه داده شودردمیکنم به خدا ردنمیکنم پس بابی انصافی دیگران راقضاوت نکنیم

  • ایران پارسی
    1

    آب رفته به جوی بر نمی گردد، پشست سر مرده حرف زدن صحیح نیست. بهتر است از خوشگذرانی آقازاده های بی وطن بنویسید.

  • زینب
    2

    من سن زیادی ندارم و میدونم تو اون شرایط نبودم که نظر بدهم اما واقع بین باشیم زمان شاه ایران به شدت وابسطه به کشور های دیگر بود الان هم است اما چندین برابر کم تر. واقعا نمیدونم چرا بعضی ها نظام شاهنشاهی را میپذیرند کاملا مثل تخم مرغ شانسی است ! نظام ما با لطف بعضی مسئولین خدشه دار شده است اما حتما با کمک مردم و بعضی از مسئولین دلسوز میتوانیم قدرتمند تر بشویم و فشار را از مردم برداریم. تنها خواسته ام تفکر بیشتر در مورد پیشرفت های مملکت است بدون تعصب و ناراحتی. به هر حال من به همه عقاید احترام میگذارم:)

    نظرات شما -
    • علی
      3

      شما کجا بودی اگر ایرانی هست از رضا شاه و محمد رضا فقید هست اگه اطلاعاتی نداری لطفا نذر نده

    • محمد بصیری
      0

      کاملا موافقم ؛ و معتقدم هر حکومت رو در زمان خودش باید سنجید و ورانداز کرد؛ قدر داشته هامون رو بدونیم و سپاسگذار باشیم و نداشته هامون رو هم با حضور و تلاش و اتحاد بدست بیاریم ؛ تاریخ بهترین معلمه.... 1azerakhsh@

  • محمد
    3

    شاه خیلی مردتر از بعضیا بود

  • میترا
    0

    خونبهای‌جوانان‌وطن‌حداقلش‌همیناست

  • هم وطن
    2

    آزادی الان دماغ خودت اندازه برج میلاد شده خاندان ایرانساز پهلوی رو برای کسایی باید بگی که تو اون دوران زندگی نکرده باشن دروغتو باور کنن نمیدونم منظورت از ایرانساز چیه!!!؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ج ط
      4

      گمون کنم تویا خوداقا هسی یااقازاده هستی که نفست جای گرمی بلندمیشه امثال شما مارادراین باطلاق انداخته

    • هم وطن
      0

      عزیز دلم من نه آقا هستم و نه آقازاده من از رنج کشیده های زمان جور و فساد پهلوی ام باتلاقی که شما توش هستید چیزی نیست ما تو جهنم بودیم.

  • ازاد
    2

    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد دشمنان خاندان پهلوی هرچه سعی کردند اورا تخریب کنند نتیجه عکس شد وهر روز این خاندان خدماتش بیشتر برای ملت اشکار گشته ونزد ملت محبوب تر میگردند بخشی ازخدماتی که پهلوی انجام داد مردم رعیت مظلوم را از دست ارباب وخانهای ستمکار نجات داد وبا اصلاحات ارضی انها را صاحب زمین کرد رعیت را ازدست دزدان سرگردنه وغارتگران اموال ملت نجات داد وهمه انها را برچیده کرد برای رعیت امکانات تحصیل ودرمان رایگان را که تا قبل ازان فقط درانحصار شاهزادگان قاجار بود فراهم کرد ورفاه واسایش وارزانی را برای همه به ارمغان اورد اخرین امکانات روز دنیا را دراختیار ملت قراردادایرانی را دربین جهانیان سربلندکرداعتبار پول ملی کشوررا بالابردوجز ارزهای معتبر بین المللی قرارداد بااحداث هزاران کارخانه کشور تا سال 57ازخیلی ازکشورهای منطقه وحتی اروپایی مدرنتر وپیشرفته تر شدایمان مردم که براثر حوادث جنگ جهانی وقحطی وگرسنگی وبیماری دچار تزلزل شده بود به انها برگرداند وهزاران خدمات دیگر،...منتها مردم یا فریب خوردند یا ناسپاسی وناشکری کردند که امروزگرفتار مفت خوران و دزدان بیت المال ورانت خواران و اختلاسگران شده اند

    نظرات شما -
    • سلام
      0

      خدا بیامرزه این شاه عزیز را که مرد شریفی بود اگه خوب بود یه بار از مملکت تو ۲۸ مرداد پرتش نمیکردن بیرون وبعد با زور ساواک آموزش دیده در موساد حکومتش را حفظ کنن در خفت وخاریش همین بس که وقتی کاپیتولاسیون(حق توحش یعنی آمریکاییها هرکار دلشون خواست انجام بدن مثلا اگه از دیوار یه ایرانی بالا رفتن وبه ناموسش تعرض کردن دادگاه ایران حق محاکمه اونها را نداره باید برن آمریکا محاکمه بشن یعنی فراری دادن دزد معنی این قانون را برات نوشتم چون اشخاصی مثل شما که این طور مینویسی حال تحقیق وخوندن تاریخ راندارید) را آمریکاوارد کشورها کرد ترکیه این قانون را نپذیرفت اونوقت آریا مهر با یه وام ۲۰۰ میلیون دلاری از طرف آمریکا ایران ونامس ایرانی را فروخت و جلوتر از مجلس امضاش کرد بحرین که مرکز نفت ایران بود را هم که لا داد برو تحقیق کن ببین بحرین چند میدان نفتی عظیم داره مردم همه تو ده کوره ها بودن اونوقت اریامهر فکر عیاشی اونطرف آب و ییلاق قشلاق میکرد وبا زن و بچش سکس کنار دریابودن یه سرچ کوچیک تو اینترنت عکسهاشون را میاره جشن ۲۵۰۰ ساله بر گزار کرد که رئیس جمهور سوئد گفته بود خرج این مراسم بودجه یک سال کشور سوئد است از این طرف تو پاسارگاد میگفت کورِش تو بخواب که ما بیداریم اونطرف زنش دست تو دست رئیس جمهور اتیوپی قدم میزد خواهرش اشرف هر چند ماه یکبار ازدواج عیاشی میکرد بعد دوماد نگونبخت را نابود میکرد برو تاریخ بخون ببین چه خبر بوده کتاب حسین فردوست یار غار شاه بعد بیا قضاوت کن وبنویس ایرانساز این قدر بی اختیار وخفیف بود که سفیر آمریکا بهش دستور میداد صبح آمریکا میگفت نرو توالت شب اون یکی میگفت برو توالت چرا آب خوردی این قدر مردم را به تنگ آورد که آگاهانه پرتش کردن بیرون تاریخ را بخون با مستندات ببین چه خبره

  • نسرین
    1

    از شجاعت پیام شخصی بنام ازادی حمایت میکنم و ممنونم که دقیقا حرف دل خیلیهاروزدید از اقا حمید میپرسم مردم الان فقیر ترشدن یا زمان شاه خدابیامرز

    نظرات شما -
    • ازادی
      1

      ضمن عرض تشکر ازشما دوست گرامی بنده نزد شما استاتید دارم درس پس میدهم ولی خیلی ازدوستان شاید هم تقصیر ندارند وحق را درنظرنمیگیرندو قضاوتشان برمبنای تاریخ است بعضی منابع تاریخی امکان دارد مورد سو استفاده افراد وحکومتها قرار گرفته وتحریف شده باشد درکشف حقیقت فقط سواد ومدرک کافی نیست بلکه باید تحقیق مفصلی کرد و منابع معتبر مختلفی را دراختیار گرفت وقدرت تجزیه وتحلیل وعلم ودانش وزیرکی وجهان بینی بالایی داشت تا پازل حقیقت به درستی چیده شود،بنده غمگین میشوم درجامعه ای زندگی میکنم که افرادای ادعای سواد دارند وازمدرک لیسانس ودکترا بهره میبرند اما بخاطر مشکلاتشان گاها به رمال وفالگیر وجنگیر متوسل میشوند وفریب این افراد رامیخورند بارها درقسمت حوادث خوانده ام که افراد باسواد دانشگاهی فریب رمال بیسواد راخورده اند وحتی غیر ازضرر مالی به انها تجاوز هم شده، واین ناراحت کنند وشاید بایدگفت فاجعه است ،وهمانی است که سو استفاده کنندگان و استثمارگران میخواهند،...

  • لیلا
    2

    حکومت ها به کفر می ماند اما به ظلم نمی ماند قابل توجه همه !خاندان پهلوی بد کردند مجازات هم شدند!اونا زندگی شادی ندارند با ذلت دارن زندگی میکنن با صدها خاطره تلخ

    نظرات شما -
    • ایرانی شاه دوست شاه وطن پرست انسان کامل
      0

      خودت چی انگار تو رفاهی لیلا خانم پول مفت حق مردم نخوری حقوق نجومی بگیری انگار

  • ج ط
    0

    حالا ديگه اودستش از دنیاکوتاه شده پشت سرمرده نباید حرف زد ولی درعجب هستم اين رژيم منظورم همینها که هم خودشون هم فرزندانشون چرااين مملکت رادارن میچاپند اینها ديگه که خداشناس ومالاین نظام هستند چرابخور بخور راه انداختند ومارابه این وضع انداختند

  • محمد
    1

    فقط من یه مثل کوچک میزنم.اگرامروزه توانستن یه مجموعه ورزشی مثل استادیوم آزادی که شاه درمدت ۱۷ماه ساخت رابسازن واقعاهنرکردن ومن دیگه حرفی ندارم.

  • الف . ی
    0

    متاسفم از کسانی که هیچگونه اطلاعی از عیاشی ها و عملکرد های شاه جلاد و دژخیم و اون ساواک و خانواده اش و بلاهایی که بر سر ملت در طول دوران حکومت منحوس در آوردند ، ندارند و نا مردانه با ترسیم یک سری از کارشکنی‌های عده ای از عوامل و عناصر نامطلوب که در لباس خودی در سیستم اداری و حتی در جایگاه های بالای مملکت با اعمال و رفتار و دزدی های کلان خود باعث ضربه زدن به افکار عمومی جامعه می شوند، دست به پاکسازی چهره زشت و پلید شاه ملعون و خاندانش می زنند. با شروع انقلاب اسلامی ایران دشمنان مملکت با راه اندازی جنگ هشت ساله و انجام عملیات ترور و تخریب در داخل کشور و هزاران جرم و جنایت فرصت های زیادی را از انقلابیون گرفتند ولی در عین حال امروز کشور هشتاد میلیونی را مقایسه کنید با زمان باصطلاح آرام و زیر سلطه آمریکا و پیشرفت های چشمگیر کشور را در زمینه های گوناگون بررسی کنید ، شبکه های آبرسانی، گاز ، برق ، تلفن ، راه دانشگاه، بیمارستان ، خدمات عمومی و اجتماعی ... من لم یشکر المخلوب لم یشکر الخالق

  • F.B
    0

    اول ازروی ادب دارم من ی عرض سلام‌

  • پرتغال فروش محل
    0

    با سلام البته تاريخ را فهميدن وعبرت گرفتن ايرادى ندارد ولى به اون عزيزانى كه به هر دليل حكومت پهلوى را دوست داشتند بايد بگويم بلاخره هر حكومتى خواه نا خواه كارهايى خوب وبد انجام ميدهد ولى بايد بگوييم كه حكومت شاهنشاهى ديگر در همه جهان تقريباً منسوخ شده وجوابگوى گشورى چون ايران عزيز باپتانسيل عظيم مردمى كه دراين برهه زمانى إنصافاً تك تك انها ويا غريب 90ذرصد انها ازپسر شاه بيشتر ميفهمند نيست واما بعضى ها كه خودشان هم ميدانند ديگه نه ميشه در ايران شاهى اورد ونه كودتايى كرد اين حرفها فقط براى تفرقه است

  • امیر بهمرد
    0

    سلام دوستان من منکر مشکلات کشور نیستم ولی اگه از دزدی بگیم شاه و اطرافیانش طبق گزارشات خود غربیها میلیاردها از این کشور بردن اگه بحث ساختن تو ۵۸ سال سلطنت خاندان پهلوی ما چقدر پیشرفت داشتیم استقلال کشور را که نگو از فساد دربار هم که شرمنده کافیه کتاب خاطرات اعلم را بخونید و...

  • ل ع
    0

    وای از شکست عشقی خداوند به انسان شاه باشی یا گدا احساس داده

  • ناشناس
    0

    این پهلوی ها حتی عرضه اینکه تو کشور خودشون بمونند رو نداشتند هم رضا شاه که وقتی یک کشور اجنبی بهش گفت برو تبعید قبول کرد و رفت و هم محمدرضا شاه که بهش گفتند کشور رو ترک کن و بده دست ما وضعیت رو برات درست کنیم تا برگردی یعنی اینقدر عرضه نداشتند که بمونند و بگند مملکت خودمه به شما چه که برم یا بمونم حتی عرضه جواب دادن رو به آمریکا و انگلیس نداشتند

  • مهرداد صائمی
    0

    غیبت و تهمت گناه هست.

  • نیلوفر
    1

    کسانی که طرفدار این نظام هستند یا جاهل و بیسوادن یا جیره خور سر به آخور بزودی اینه تاریخ شرمساری از جهالتسان را به رخشان خواهد کشید

  • حاعری
    1

    با سلام گسی که مال وجودش حرام در حزام باشد نتیجه جز ع تباهی ونابودز بیش نیست

  • محمود
    0

    خیلی معلومه چه کسایی اینجا نظر گذاشتن بیمارستان شاه مدرسه شاه شاه بگور پدرش میخندید هشتاد درصد مردم اون موقع بی سواد بودن احتمالا پدر مادرتونو مخصوصا مادرتونو یادتونه توبچگی تون نهضت سواد آموزی میرفتن شهر حلبی یای تهرانو چی یادتونه آسفالت خیابونا هم یادتون باشه چوناصلا خیابونی نبود که آسفالت باشه بزرگراها روچی میگی اصلا میدونستین بزرگراه چیه کشوری که رونفت بود مردمخونشونو باچی گرم میکردن برین از مامانا تون بپرسین چجوری پیت به دست توصف نفت وامیستادن برا روشن کردن کرسی. تازه اگه مردم آهی دربساط براخریدن نفت میداشتن بپرسین از چه زمانی معنی گازرو فهمیدن از حموم شخصی خونتون ازباباهاتون بپرسین که اصلا داشتن بپرسین ازپدر مادر تون که اصلا خونه دوطبقه تومحلشون داشتن یا نه. دکترامون گفتن داشتن البته دکترای ناداشتمون ازکچلی بچه محلای باباتونبپرسین بپرسین اصلا یه وعده شکم سیر میتونستن نون سیر بخورند هزارتا مورد دیگه میتونم بگم ولی جاش نیست فقط بدونین سه هزارتا پیر پاتال ازتیرانا روزی ده ساعت باهزارتا روبات. سه هزارنفر تو مرکز تلاویو باهزاران روبات پنج هزار عرب فارس ازمرکز ریاض باهزاران روبات وهزاران سلطنتی پیری و... دارن علیه کشورتون تو نت سمپاشی میکنن. میتونین خیلی راحت بهنوشتارشون دقت کنین ومتوجه شین اینا متعلق به کدومدسته ان واینقدردروغای شاخدار اززمان شاه رو چشم و گوش بسته باور نکنین

    نظرات شما -
    • ناصر
      1

      خوب بود از بابا ننه ات میپرسیدی که تو همون زمون فیلیپینی جماعت زحمت رد شدن از اقیانوس هند رو بجون میخرید که بیاد ایران دستفروشی کنه تا ریال ایران رو ببره اونور آب !!!!تا با ریال ایران شکم زن و بچه اش رو سیر کنه وبقول تو خونهء دوطبقه!!!!!!! بخره الان میری کربلا یارو تا ریال ایران رو میبینه ( لاشیء لاشیء) میکنه و جواب سلامت رو زورکی میده،اتوبانو تهران شمال رو هم دیدیم ،طرف با امکانات بیل و کلنگ و قاطر و خر روتون با تمامی امکانات مدرن امروزی کم کردهمینو بگیر برای راه آهن ،بهداشت مجانی امکان تحصیل رایگان برای همه ،صف نفت و کپسول گاز و مرغ و روغنو سیب زمینی با دفترچه بسیج و..... هنوز یادمونه انقدر روبات روبات نکن، اگر روباتی هم باشه خودتی و اون مامان بابات

  • ایران پرست و شاه دوست
    1

    شاه میخواست ایرانی مثل آدم زندگی کنه نه مثل الان که همه دنبال لقمه نانی از صب تا شب همه جور حقه و دروغ و بی وجدانی کنن حرام و حلال نفهمند باید حقیقت رو گفت ایرانی لیاقتش این نبود که به این روز افتاد ملت دارن به اسم دین مملکت رو غارت میکنن . شاه نعمتی بود که مردم نا سپاس قدرش رو ندونست

    نظرات شما -
    • مفرد
      1

      با گفته های شما موافقم بجزیکمورد که ملت ایران اتفاقا لیاقتش همین بود چون قومی ناسپاس بودیم

  • فدافن
    0

    لازمه ی ساخته شدن و رشد کشور ، رشد و بالندگی همه افراد ان کشور است.اینکه نزدیک به چهار میلیارد دلار از سرمایه این مردم را به چهل و پنج هزار مستشار امریکایی بدهیم در صورتی که کمتر از دو میلیارد دلار صرف امورش و پرورش میکردیم نمیشد به ان رشد برسیم

  • اسی
    0

    200سال تکنولوژی بردنیاحاکمه پهلوی که نوبودن چراهیچ سهمی برای ایران نگرفت فقط یک قلم خدمت انقلاب متریازده میلیون مساغرجابجامیکنه که اگه نبودچیمیشد

    نظرات شما -
    • مفرد
      1

      آیا میدانید زیرساختهای همون مترو هم مال اون خدابیامرز بود میدونی طراحی بزرگراه تهران شمال مال اون خدابیامرز که جمهوری اسلامی بعد از چهل و یک سال هنوز مثل خرت وش مانده البته عدالت امثال شماها نشات گرفته از جمهوری اسلامیه که بویی ازصداقت نبرده

  • لیلا
    0

    چی میگید شما که از شاه دفاع میکنید مگه زمان اون بودین، پدر و مادر من و همه فک و فامیلا و آشناهامون هیچکدوم از شاه و دوران اون راضی نبودن، پول و خوشگذرونی واسه عده کمی بوده فقط، اکثریت تو فقر و بدبختی زندگی میکردن خیلایاشون از فرط گرسنگی و فقر مجبور به گدایی میشدن. اینا عیو واقعیته، واقعیتهایی که پدرومادرم باز گو میکنن راجع به مردم اون زمان خودشون... نمیگم وضع الان عالیه ولی میدونم اون زمانم خوب نبوده و گاها افتضاح هم بوده.

    نظرات شما -
    • بیطرف
      0

      شک ندارم پدرومادر شما سودی ازاین حکومت میبرن والا کسی که دراون دوران بوده باشد نمیتونه حقایق و نادیده بگیره من هفتاد ودو سالمه زمان اون خدابیامرز معلم بودم زمان اینها هم معلم بودم به خدا بی انصافی است قضاوت درمورد مردی که عمر شو وقف اینملت قدرنشناس کردوینگونه ناسپاسی کرد ما دستی که نان دهنمون می گذاشت راگازگرفتیم امروز سزاواریم پایی که لگدمان میزند راببوسیم

    • هانیه
      0

      انگار الان خوش گذرونی واسه همس

  • خسته
    1

    هرچی باشه هنوز غم خوار ایران هستن،ای کاش من تو اون دوران به دنیا میومدم واقعان از این شرایط زندگی در ایران خسته شدم،، دیگه حرفی واسه گفتن نزاشتن که شماها هنوز دارین بحث مبکنید شاه مرد خدا بیامرزه،، فعلان اینایی که هستن چیکار کردن هرروزمون ازدیرزمون بتره،، ولمون کنید تورو خدا،، سال 65 به دنیا اومدم هنوز این انقلاب هیج جا دستمو نگرفت

    نظرات شما -
    • مینا
      0

      خودت بی اراده هستی مقصر دولت و مسئولین نیستند همیشه ما مردم ایران لقمه ی آماده میخواهیم دوست نداریم خودمون زحمت بکشیم مگر کسی دست من و گرفته من هم ۶۳ ایی هستم ولی الان از خودم خونه و ماشین و زندگی الحمدالله خوب دارم

  • محدثه
    0

    زنان و مردان زیادی در زمان شاه بی سواد بودند اما حالاچی؟بله دزدی الان هم زیاده اما باز از اون موقع بهتره.زمان شاه شاید زیر ساخت بود اما متخصص نبود،الان متخصص خوب زیاد داریم که البته مزدورانی هم هستند که نمیخوان هر چیزی تو این مملکت سر جاش باشه.

  • راضیه
    0

    به نظر من درسته من میگن ظلم پایدار نیست ولی باید اینم در نظر داشت این حرف برای همه صدق میکنه چه خاندان پهلوی چه قاجار وچه اینایی که با اسم اسلام وقرآن پیش اومدند واموال عمومی رو ارث پدرشون دونستندوبردند وخوردند وغارت کردند البته فقط بسنده به مال مردم نکردند اینا بزرگترین سرمایه ایران یعنی فرهنگمان رو هم ازمون گرفتند محیط زیستمان که دیگه هیچی پس بدونین اینا هم اگه به همین رویه ادامه بدند پایدار نمیمونن اینو میشه با یکم جستجو در تاریخ بفهمیم

  • مجید
    0

    لعنت بر کسانی که به جای خدمت به مردم، خیانت کردند. إن شاءالله هرکی داره به این مملکت و مردم خیانت میکنه نابود بشه. ما مردم هیچ موقع زیر بار ظلم و استبداد نمی ریم همونجوری که نسل‌های قبلی ما شاه خائن رو در به در کردند ما جوانان با وحدت، همدلی و تلاش بعضی از مسئولین خائن رو هم بیچاره می کنیم و ایران عزیز رو قوی خواهیم کرد

  • نوید
    1

    درود بر خاندان ایرانساز پهلوی.

  • سید محمود امامی میبدی
    0

    هیچ حکومتی بد مطلق یا خوب مطلق نیست ، این خاصیت همه حاکمان است که نقصهای حکومت قبل از خود را فریاد بزنند . باید دید پهلوی چه کشوری تحویل گرفت ؟و چه کشوری تحویل داد! حکومت کنونی در مدت مشابه کشور را به چه نقطه ای خواهند رساند ، آن زمان باید قضاوت کرد.

  • علیرضا
    1

    بدانید هر بلایی سره ایران می آید دست انگلیس و آمریکا در کار است انگلیس وامریکا سال ۵۷ شاه را از ایران بردند و آخوند را بر ایران حاکم کردند تا با براه انداختن جنگ شیعه و سنی آرامش را از ایران و خاورمیانه ببرند. شاه اگر مانده بود ثبات در خاورمیانه حاکم میشد که غربی ها خواهان آن نبودند ثباتی که به وسیله نظام جمهوری اسلامی نابود شد و حکومت آخوندی چهل سال است که آب به آسیاب دشمن میریزد ودر زمین دشمن بازی میکند

    نظرات شما -
    • بیطرف۴۷
      0

      واقعا استدلالت عالی بود.بقول دایی جان ناپلئون کار کار انگلیساست

  • علیرضا
    0

    در کل تا در شرایط کسی که در رآس قدرت قرار دارد نداشته باشیم نمی توانیم راحت نظر بدهیم ولی برای ملت از نظر ارامش و اسایش و خدمات اجتماعی و رفاه قطعآ خیلی بهتر بوده حتی دین مردم هم بهتر بوده

  • افسانه
    0

    بابا ایقد بحث نکنید هردوتا دوران یکی هستن منتها یکی بیشتر یکی کمتر مهم مردم هستن ک در هر دو دوران بدبخت شدن و هستن.

    نظرات شما -
    • مینا
      0

      اتفاقا بحث خیلی خوبه

  • مهدی مددی
    0

    چه داستان غم انگیزی .

  • محمد
    0

    واقعا زمان شاه خدا بیامرز من یادمه همه چی ارزون بود.بلیط سینما ۵ ریال بود میتونستی با پنج زار ی فیلمو ۸ بار ببینی تازه وقتی سانس اخر از سینما می یومدی بیرون ی بیکمانوردی یا بهمن مفید تمام عیار بودی.عرق سگی شیشه ای ۶زار بود .اما حالا چی؟

    نظرات شما -
    • جلیل
      0

      حقوق بازنشستگی چقدر بود؟

  • هم وطن
    0

    آزاد اون خاندان خودشون با اعمال و رفتار پلیدشون چهره خودشونو تخریب کردند مردم گوش به حرف اینا ندید ما تو اون دوران زندگی میکردیم آزاد اگر به روستایی ها کمک کرد و زمین داد پس چرا کشاورزی ما نابود شد ما تبدیل به وارد کننده محصولات کشاورزی شدیم همه روستایی ها آواره تهران شدند از بی پولی مجبور شدن تو حلبی آبادها و گودهای اطراف تهران زندگی کنند مردم را از دست غارتگرها نجات داد و خودش و خاندانش مردم را غارت کردند تمام بودجه نفت رو صرف هزینه های سرم سام آور جشن های ۲۵۰۰ ساله کرد فکر کنم شما شمال شهر تهران تشریف داشتین که این امکانات رو داشتید اصلا شاه مردم جنوب تهران و شهرهای دیگر رو آدم حساب نمی کرد سواد هم که چه عرض کنم اگر سواد بوده چرا پزشک از هند و پاکستان وارد می کردند ما که امکانات پزشکی ندیدیم خوش به حال شما که شاهتون بهتون خدمات میداده آخرین امکانات روز را در اختیار خودش و خاندانش قرار داده شاید شما هم از خاندانش بودین وگرنه ما که چیزی ندیدیم همون دزدها و اختلاس گرها هم که میگی از وابستگان شاه در ایران هستند که دارند راهش رو ادامه میدن.

    نظرات شما -
    • جنوبی
      0

      واقعا مثل س......گ دروغ میگی راستش رو بگو اگر مردی چند سالته .من قبل انقلاب بودم وابسته به رژیم شاه یا اصلا تهرانی نیستم .من جنوبیم.آنطور که میگی نیست .گل وبلبل هم نبود.ولی اینطور که حالا مردم محتاج نان شب باشند هم نبودند.هر کس سرش به کار خودش بود .نماز خوان کاری به عرق خور نداشت .بی حجاب کاری به باحجاب نداشت .حالا بروید بپرسید آمار مشروب خور های نسل انقلاب رو مقایسه کنید (آمار کشفیات و قاچاق )الان همه تظاهر میکنند.

    • محمد
      1

      اول اینکه سلام دوم اینکه اگه این رژیمم از وابستگان شاه خدابیامرزن چرا جلوشون وای نمیسی؟چرا بهشون رای میدی؟الان دارن بهت خدمات میدن حتما؟حتما واسه ارتحال هزینه هاشو تو میدی؟چی بگم آخه ،البته امثال شماهان که هنوز بعضی ها بیشتراز کوپنشون دارن ....

    • هم وطن
      0

      هو جنوبی تو سگی که پاچه میگیری به تو مربوط نیست که من مردم یا زنم فقط بدون که تهرانی ام ما که به نون شبمان محتاج بودیم چند ماه چند ماه حقوقمان را نمی دادن تو حتما از ما بهترون بودی که نون شب داشتی اگر وضع درست بود که مردم جونشون نمی ذاشتن کف دستشون بریزه تو خیابون اتفاقا ما اون زمان از ترس مشروب خورهای مست می ترسیدیم بیایم بیرون آنجایی که تو هستی آدمی نبوده که با هم کاری داشته باشن خیلی چیزهای دیگر هست که نميشه اینجا گفت.............

    • هم وطن
      1

      آقا محمد سلام اولا شما از کجا می دونی که من رای می دم ؟؟؟!!!ثانیا اگر هم رای بدم شما از کجا می دونی به کی رای میدم مطمئن باش به وابستگان شاه و اجنبی رای ندادم ثالثا آقا محمد خدمات رو که قطعا شما دارید معلوم جيبتون پر پوله که خدابيامرز خدا بيامرز می کنید اونقد بهتون رسیده که یادش می کنید حتما از اون چمدون های که دزدیدن بردن به تو هم سهمی دادن نه مطمئن باش کوپن نگرفتم شاید خودت گرفتی که بلدی چیه

    • ازاد
      1

      جناب هموطن،این فرمایشات شما رو بارها درهمین چندمدت از صدا وسیمای میلی شینده ایم،اگر واقعا تشنه حقیقت هستی ومیخوای واقعیت روبدونی منبع اطلاعاتت رو عوض کن،اگر هم نمیخوای بدونی که خود دانی،...

  • الف. سین
    0

    الحمدلله ک انقلاب شد خدا مارو از دست این شاه نجات داد.

    نظرات شما -
    • مینا
      1

      خوابت خیلی سنگینه بلند شو بدتر از اونا اومدن

  • سام
    0

    زندگی در هر زمانی برای مردم کم درآمد مشکل بوده و هست،هیچوقت حکومت چهل سال پیش رو با الان مقایسه نکنین،شاید تا الان پیشرفت میکرد شایدم نمیکرد اونجاش دیگه نامعلومه،ولی در کل نوع حکومت و قولهایی که نظام اسلامی به مردم داد خیلییاش عملی نشد،شاید اگر امام خمینی الان زنده بود یکم اوضاع فرق میکرد،به این فکر کنین که چرا عربستان گدا گشنه الان برا خودش کسی شده ولی ما با اینهمه ادعا بخاطر 45تومن یارانه خودمونو به گدایی زدیم،تنها چیزی که من درک میکنم اینه تو مملکتی که برای یه جرم دو قانون وجود داشته باشه هیچ پیشرفت و آسایشی وجود نداره،وقتی یکی دزدی میکنه مثلا 1سال باید زندان باشه یا باید فلان تومن پول بده،و این اصلا درست نیست. وقتی کاری درست نیست و گناهه فکر نکنم پرداختن پولی اون گناه رو از بین ببره،و این اسلام واقعی نیست،کیسه ی گدایی هست برای اونایی که من و شما رو .... فرض کردن. امیدوارم یکم به خودمون بیاییم

  • ابولفضل رضایی دوست
    0

    سلام باید بهتون عرض کنم همتون سرکارید وفقط بلدید به همدیگه بپرید وبد بیراه نثار همدیگه کنید به قول شهاب حسینی ما ایرانیا نمیتونیم بدون فحش وتحقیر شخص مقابل خودمون مثل ادم حرف بزنیم واسیه همینه که هیچوقت هیچ حرفی نتونسته تاثیر خودشو بذاره چون طرف تو اصلا به حرف تو گوش نمیده ودر حد یه جواب دادن به حرفت گوش میده نه درحد فکر کردن وفقط میخواد تورو از پا در بیاره نه بیشتر متشکرم.

  • علی
    0

    خدا همشون رو بیامرزه

  • جلیل
    0

    ننه برات بَمیره

  • 747
    1

    در وطن پرستی پهلویها مخصوصٱ اعلیحضرت رضا شاه کبیر جای شک و شبهه ای نیست اما باید پذیرفت که متأسفانه محمد رضاشاه عرضه و جربزهء پدر را نداشت و حتی در یکمورد پدر را «« دیکتاتور»» نامیده در صورتیکه اعلیحضرت رضا شاه کبیر مشاوران محشری داشت اما پسرش میخواست در اداره مملکت فعال مایشاءباشد وبنوعی او دیکتاتوری میکرد ونه بزعم خود،پدرش!!!!!!!اینرا بگویم که در صورتیکه در سال ۱۳۵۷ زمام امور در دست اعلیحضرت رضا شاه کبیر میبود،احدی جرأت انقلاب کردن نمیکردحتی خمینی.

  • رییس علی
    0

    نتیجه ازن تراژدی غم انگیزخاندان پهلوی؛اینه شما که سکاندار این کشورهستید خوب باشید وقدری به معیشت ملت اهمیت بدهید که نوبت به همه ما میرسه چه بهتر‌نام نیکی ازخودره جابگذارزم.

  • رضا
    0

    چندنکته که پاسخ مشترک تخریب کنندگان حکومت پهلوی هست,....یکی موضوع بحرین هست که تاریخدان اقای خسرو معتضد درصدا وسیما اعلام کرد قرارداد جدایی بحرین دوره قاجار به امضا رسیده بود و وزمان تحویل ان دوره پهلوی بوده،،...دوم اینکه بحث حلبی اباد وحاشیه نشینی رومطرح میکنند که زمانی که رضاشاه به قدرت رسید ایران بخاطر بی عرضگی شاهان قاجار و ویرانی های مربوط به جنگ های جهانی کلان حلبی اباد شده بود که به مرور در حال بازسازی بود درضمن اون زمان کشورهای حاشیه خلیج فارس اکثرا بیابانگرد وکپر یا چادر نشین بودن ولی حالا ساختمانهای مدرنی دارند که ساختمانهای جنوب وحاشیه تهران وشهرستانهاومسکن مهر درمقابلشون حلبی اباده،... سوم بحث بیسوادی درصدی ازمردم رو مطرح میکنند که دردوره پهلوی تحصیل رایگان بود وسپاه دانش هم مسئول سواداموزی درروستاها بودمنتها مردم خودشون راغب نبودن به تحصیل وبیشتر دنبال کار کردن بودن و فرصت نداشتن برای تحصیل،... یکی هم بحث کاپیتولاسیون مطرح هست که از زمان خلفای عباسی وعثمانی وقاجار بوده وحالا هم هست وقراردادی بود که به تجار و زائرین مسیحی داده شد تا با جرایم آن‌ها بر اساس قوانین دینشان برخورد شود و فقط مختص زمان شاه نبوده،...درهرصورت اواخر دوره پهلوی ازخیلی ارکشورهای منطقه وحتی اروپایی پیشرفته تر بودیم وهمپای ژاپن با اندکی اختلاف ترقی کرده بودیم وازکره جنوبی جلوتر بودیم ولی حالا درمقابل خیلی ازکشورهای کوچک منطقه هم حرفی برای گفتن نداریم منتقدین اگر میخواهند پهلوی را نقدکنند باید شرایط اون زمان ایران وجهان ومنطقه وتناسبها را درنظر بگیرند ومنصفانه نقدکنند

  • بیطرف
    0

    ببینید دوستان وهم وطن این حکومت اولش خوب امد ولی بعد بافریب مردم از مسیر خارج شد با وعده ازادی و ارزونی اومد ولی الان جرت حرف زدن هیچ کس نداره اگه اون موقع ساواک بود الان اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه بود اون موقع یه شهربانی و ساواک بود الان ناجا هست یپاه هست بسیج هست دقیقا کشور مثل پادگانه جرت و حرف زدن نیست . اون موقع هم کشور های زیاد پیشرفتی نداشن ولی بین کشور های همسابه ما خوب بودیم یه کارمند دقدقه خونه و ماشین نداشت .الان نه پولمون ازرش داره نه خودمون .اون موقع هم فقط شاه تصمیم گیرنده بود و اشتباه بود .و اینم بگم مردم الان خیلی روشنفکرتر شدن .ادم مگه چقدر زنده هست که در عذاب و سختی باشه .وسلام

  • ایرانی
    0

    دوستان حکومت پهلوی چه خوب چه بد منقرض شد باید الان رو دریابید و از دو دستگی و دامن زدن به اختلافات جلوگیری کنید و به فکر سازندگی کشور باشید .

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      این کشور مگر مال ماست که بیایم بسازیمش نه جانم درامدهای سرسام آورش جیب هرکس میره میاد باشما بسازیدش بله شما بابرادران یمنی لبنانی فلسطینی وعراقیانتان آستین بالا بزنید بسازیدش ماهم همان طور که نگاه کردیم غارتش کردید همان طور هم نگاه میکنیم تابسازیدش کف هم براتون میزنیم

    • ایرانی
      0

      شما که جزو ملت ایران نیستید که بخواهید کشور ما رو بسازید ما نیاز به کمک هیچ کشوری نداریم مفرد جان کشور ما سال ها پیش توسط پهلوی و با کمک آمریکا و انگلیس غارت شده بود و توسط عواملشان همچنان ادامه دارد ولی با وجود این ما کشورمون رو می سازیم حتی با دست خالی و تحریم و نیاز به کمک و تشویق و سوت و هورای شما هم نداریم

    • ناشناس
      0

      جناب مفرد به نظرم با "ایرانی" با لحن تند و اتهام‌ آمیزی حرف زدید و سخنان عاقلانه و غیر متعصبانه ایشان را با تفکر تعصب آمیز خود پاسخ دادید در حالی که از ایشان هیچ شناخت خاصی ندارید لطفا لحنتان را در برخورد با دیگران مودبانه کنید،متشکرم

    • مینا
      0

      تو حرف نزن افراطی

  • فرحناز
    0

    دوستان، نظرات رو با رعایت انصاف و عدالت و واقعی باید بیان کرد، همانطوری که میخواهید مردم در مورد خودتان نظر بدهند و قضاوت کنند، در مورد ديگران قضاوت کنید. آنچه که مسلم است اینست که من قبل از انقلاب بچه بودم مقطع پیش دبستانی که اون موقع کودکستان یا آمادگی ميگفتند، هنوز خیلی خوب يادم هست، رعایت انظباط، ادب بهداشت شخصی و عمومی و تغذیه رایگان در کودکستان ما حاکم بود. در مقطع اول ابتدایی هم به همین شکل بود. تازه ما در خوزستان بودیم نه در تهران. پدر و مادرم سواد نداشتند اما کلاسهای نهضت سواد آموزی که اون موقع ميگفتند پیکار با بی سوادی برایشان رایگان برقرار بود. اون موقع مراسم دهه محرم را در مساجد محل و زنجیر زنی تو خیابان یادم هست، با اخلاص و معرفت و دلنشین برگزار ميشد خلاصه اینکه دین و مذهب رنگ و بوی خوبی داشت، بزرگترها در برخورد با روحانیون خیلی احترام ميگذاشتند اون موقع مجلس روحانیون خريدار داشت. برای عید نوروز میدیدم پدرم با یک مبلغ کمی انواع آجیل مرغوب از جمله پسته خندان، انواع شکلات و کاکائو می خريدند که این مواد رو در یک کارتنی به اندازه کارتن تلویزیون 21اینچ جای داده بودند و یک سفره داشتیم به اندازه 20 نفر که این مواد رو روی آن سفره نوروزی میچیدیم ایام نوروز و سيزده بدر با صفا و خوشحالی داشتیم تابستانها هم وقتی به روستایمان ميرفتيم آب رودخانه خیلی بالا و زیاد بود، باغات میوه فراوان بود، زمینهای کشاورزی همه چیز کشت میکردند که من هنوز مزه محصول باغ و کشاورزی شون رو تو دهانم حس میکنم خلاصه که همه چیز برکت داشت، صفا و صمیمیت غالب بود، معرفت و خلوص نیت در اغلب افراد بود، من بچه بودم ولی با چیزهایی که دیدم و حس کردم بهترین خاطرات و خوشی هام رو از آن دوران دارم یادش بخیر، آرزو دارم یکبار دیگر در آن دوران بدنيا بیام و با صفا و یکرنگی و معرفت بزرگ بشم، مردم با یک مدل غذای ساده بدون ریا و تجملات اما با عشق و صمیمیت از هم پذیرایی میکردند و در کنار هم خوش بودند. حالا ديگه خودتون منصفانه قضاوت کنید.

    نظرات شما -
    • ایرانی سر بلند
      0

      عزیزم دنیا تغییر کرده از اون دروان بیا بیرون الان گوشی که باهاش پیام دادی مدلش چیه

  • REZA
    0

    جاده 160 کیلومتری کرج ،چالوس را رضاشاه بادست خالی وبا بیل وکلنگ با اون زیبایی ظرف مدت سه سال ساخت،ازاد راه تهران شمال 120کیلومتری را این حکومت با وجوداینکه طرحش برای سال53بوده نزدیک به سی سال است با اخرین ابزارهای روز دنیا وبا هزینه های هنگفت نتوستن به بهره برداری برسونند،.. دوره احمدی نژاد به اندازه پنجاه سال حکومت پهلوی فقط درامد نفتی داشتیم اما هیچ تاثیری تو زندگی مردم جز چندر غاز یارانه نداشت که اونهم باچندبرابر کردن تورم ازجیب ملت دراوردن،طرفداری حکومت ازچی دارین دفاع میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ممنونم خیلی زیبا نوشتید زنده باشید

    • حامد
      0

      ببینید راه اهن تهران جنوب تو دل کوههای زاگرس چطور ساخته شده چقد تونل داره اونم با امکانات ان زمان بخدا الان نمیتونیم با این همه امکانات این تونل ها رو بسازیم کسایی که دوسدارن ببینن منطقه سپیددشت لرستان رو ببینید پس حق رو بگین..من رضاشاه رو میپرستم چون شعار نداد و عمل کرد.

  • ایرانی♡
    0

    من قبول دارم وضع مردم مملکت خوب نیست این پیشرفت هایی که در ایران میبینیم قسمت هاییش به خاطر پیشرفت جهانی و علم است پس طبیعی است پیشرفت کرده باشیم اما در حق جمهوری اسلامی فقط با کمی تامل بیندیشیم ۱. انقلاب اتفاقی است که در هر کشور باعث عقب افتادن آن برای مدت کمی میشود ۲. بلافاصله بعد جنگ سخت با عراق را داریم و با کمی تفکر به این نتیجه می رسیم هر جنگی مخصوصا با آن امکانات ما نتیجه های بدی برای پیشرفت میگذارد. ۳. ما واقعا خیلی لز دانشمندان موشکی و هسته ای شهید که ترور شدند داریم،به لطف آمریکا و اسرائیل، فقدان این بزرگ مردان در پیشرفت کشور ما بسیار تاثیر دارد. ۴. و تحریم ها را فراموش نکنیم که تاثیر مستقیم روی خود ما دارد قبل از آنکه ایران اسلام را با دیگر کشور ها مقایسه کنیم از کمبود هایی که نسبت به دیگر کشور ها داشتیم صرف نظر نکنیم با تشکر از احترام شما به تمام عقاید

  • علی
    0

    اگه شاه خوب بود تیپا نمیشد،نگاهت از سلبریتی هم بردار که اون موقع هم بودن الان کجان؟پس چه اون زمان و چه حالا فقط بفکر خودشونن

  • فاطمهرانصاری
    0

    خاندان پهلوی یک هزارم این اقازاده ها پول وسرمایه ازایران خارج نکردند

    نظرات شما -
    • سامان
      0

      آی گل گفتی دمت گرم برون دارمت

    • جوابگوی اعظم
      0

      هه و چه بسا ههه اون آقازاده های پدرسوخته عوضی هم ورژن به روز امثال اونن که نوکری شیطون رو کردن

  • قاسم سلیمانی
    0

    خدا لعنت کنه هر چی ظالمه

    نظرات شما -
    • حق
      0

      دوستانی که پست ایشان را نپسندیدید از ظلم و ظالم‌ها خوشتان می آید ؟!!!!

  • زهرا
    0

    شاه اگه خوب بود،انقدر پول هنگفت مردم ومملکت رو از کشور خارج نمی کرد،الان چهل ساله با این پولای دزدی خوش می گذرونن،اون وقت بعضی ها ازش به نیکی یاد می کنند،واقعا بعضی از ماها با این نگاه ساده لوحانه وانتخاب های غلط،به بعضی از مشکلات کشور دامن می زنیم

    نظرات شما -
    • عزرائیل
      0

      میرزا رضا کرمانی رو بعد از ترور ناصرالدین شاه گرفتند،ازش پرسیدند چرا شاه رو کشتی،جواب داد: اگه شاه مملکت میدونست توی مملکت چه خبره و کاری نمیکرد حقش مرگ بود،اگرم شاه مملکت میدونست توی مملکتش چه خبره بازم حقش مرگ بود.به امید خدا و امام زمان همه مون یه روزی بدون ترس فکر کنیم

  • کوروش بزرگ
    0

    شاه خدمات زیادی به این کشور کرد درسته که حکومتش بخاطر قدر نشناسی ملت آن زمان منقرض شد ولی یادش با دیدن ابادانیهاش همیشه زنده است

    نظرات شما -
    • م
      0

      فقط در جوابتون ميتونم بگم برويد سخنان جديد اردشير زاهدي را از كارهاي ابلهانه شاه و حكومتش بشنويد.

  • هیس
    0

    واقعا امیدوارم یه روزی چشماتونو باز کنید ببینید واقعا چه کسایی بهتون ظلم کردن واقعا.ولی حیف خودتونو زدین به خواب.اونی که بهتون ظلم کرد شاه نبوده.مسئولان بی لیاقت الانن.وگرنه شما برید خدمات شاه و بخونید.کشور نیاز به مردم اگاه داره که خداروشکر نداره.از اونور مسئول با وجدان میخواد اونم نداره.

    نظرات شما -
    • ایرانی سر بلند
      0

      یکی از اون مردم نا آگاه خودتی تو یک مسئول چکار کردی برای مردم

    • احترام به عقاید
      0

      اگر مردم آگاه نیستند شما که به نظر خودتان آگاه هستید چرا درست و با تحقیق نظرتان را بیان نمیکنید؟ تمامی ایرانی ها قبول دارند مسئولین کوتاهی کردند،خیلی هم کوتاهی کردند ،اما این حق جمهوری اسلامی و یک ایرانی نیست. لطفا خسارت هایی که پهلوی به ایران زدند را هیچ و پوچ نشمارید، خسارت هایی که مسئولین حال به خودمان زدند هم هیچ و پوچ نشمارید و تلاش کنید با تاثیر گذاری بر خود و دیگران باعث به وجود آمدن مسئولین با وجدان شوید. و ممنون که با صداقت نظرتان را گفتید.

    • جوابگوی اعظم
      0

      تاریخدان! خاطرات اسدالله علم رو هم بخون

  • هیس
    0

    جنابی که اسمت ایرانی سربلنده.اولا من مسئول نیستم اگه بودم الان وضعیت مملکت این نبود.دوما اونقدی آگاهی دارم که مثه تو نباشم.میگم خودتو زدی خواب نگو نه

    نظرات شما -
    • ایرانی سر بلند
      0

      به کل مردم ایران توهین کردید هنوز یک چیزی هم طلب کارید ؛ شما نگران نباشید مسئولیتتون رو در هر جایگاهی هستید درست انجام بدید مملکت درست میشه .

    • هیس
      0

      من نگران نیستم.چون با اینکه دخترم و سنم کمه با سعی و تلاش خودم به جایگاهی که لایقش بودم رسیدم و از هیچ لحاظ مشکلی ندارم.مسئولیتمم درست انجام دادم.اونی که توهین میکنه بهتون خودتونید نه من .خخخخ.جنبه شنیدن نظرات به حق دیگران و نداری مطلب نخون.

    • هیس
      0

      حرف حق بهتون فشار میاره.خخخ.در ضمن نحوه انجام دادن مسئولیتمو خودم بلدم.

    • عزرائیل
      0

      احسنت...آخر یکی پیدا شد دل و جرات داشته باشه حرف بزنه

    • ایرانی سر بلند
      0

      خسته نباشید پس با این سن کمتون چقدر اطلاعات از پنجاه سال قبل دارید .....فقط واضع تر بگید شما از کدوم حق دفاع کردید

    • ایرانی سر بلند
      0

      عزرائیل مگه شما جرات نداری حرف بزنی ؛ پس یک کم دیگه به هیس فرصت بده بقیه حرفاش رو هم بزنه و از حقی که گفته دفاع کنه مچکرم

    • جوابگوی اعظم
      0

      اونایی که به مملکت خیانت کردن با شاه هیییچ فرقی ندارن ابلیس واسه یه عده کدخداست واسه یه عده خدا

  • ایرانی
    0

    جناب هیس اولا شما کی هستید که به خودتون جرات می دهید مردم ایران رو نا آگاه خطاب کنید مطمئنم شما اگر مسئول می شدید ما از هر زمانی بدبخت تر می شدیم چون خودتون رو تافته جدا بافته می دونید ثانیا یه سئوالی داشتم از خدمتتون شما که از خدمات شاه اطلاع دارید زمانی که داشت درمی رفت به بهانه کسالت کوروش رو از خواب بیدار کرد یا بدون اطلاع رفت و کوروش هنوز به امید حرف این خوابه؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • عزرائیل
      0

      میگم جناب ایشون هر کی که باشن یه شهروند ایرانی هستند و حق انتقاد دارن.دوما ایشون یه نکته ای رو یادشون رفته شماها خواب نیستید شما مرده اید،اگه بلائی که توی این مملکت سر ما اومده سر هر بشری میومد تا الان کل دنیا بهش پناهندگی میدادن.جوان ۲۵ ساله آرزوش خرید پرایده.

    • ایرانی
      0

      جناب عزرائیل ایشون اگر شهروند ایران تشریف دارن پس خودشون هم ناآگاه هستند و اگر خودشون رو آگاه می دونند که یه مثال هست می گن تعریف کردن از خود محض چیز خوردن است بعد جناب یه شخص ناآگاه چطور می تونه منتقد باشه چون ایشون گفتن ملت ناآگاه هستن ایشون هم که جز ملت ایران هستند ایشون اول آگاهی پیدا کنند بعد انتقاد کنند جناب عزرائیل مرده شما هستید که مشکلات رو فقط مختص ایران می دونید ما زنده ایم چون معتقدیم زندگی در سراسر جهان با سختی همراه حتی در کشورهای پیشرفته و مدعی ابر قدرتی ببخشید میخواستم بپرسم فرانسه هم پناهندگی میده چون یه مدتیه میزنه چشم مردمش رو کور می کنه درگیرندفعلا آرزوی رفاه برای جوان قبل از انقلاب هم بوده فقط مختص به جوان الان نیست اگر دشمنان داخلی و خارجی بذارن ایران از تمام کشورهای دنیا بهتر میشه.

  • جیز
    0

    هر چی بود یک مشت خائن مفت خور گورشون رو گم کردن و در نهایت ذلت به درک واصل شدن . این نتیجه مال مردم خوری و آه مظلومه . تا باشد که درس عبرتی بشه برای مفت خورهایی که الان در راس هستند .

    نظرات شما -
    • جاوید شاه
      0

      میدونی اگه همین پهلویها نبودن خوشبینانه ترین حالتش ما الان جای افغانستان بودیم.توجه کن...خوشبینانه ترین حالتش

    • جوابگوی اعظم
      0

      میدونی اگه این پهلویا نبودن خوشبختانه ترین حالت این بود که بحرین و آرارات دست ما بود! خوشبینانه ترین حالتش

  • سعیدعبدالوند
    0

    کسانی که نقل قول کردید،اصلا گیریم شاه همش بدبود،وبدکرد(چشم روی خدمات شاه وپدرش میبندیم)الان چرابعد۴۰سال اینقدرروبه بدبختی،سردرگمی میرویم،چراسن دختروپسر ازازدواج گذشته.چراجوانان دانشجو بعدتمام کردن درس وسربازی سردرگم وبیکارویاخودکشی ،چرااینهمه فحشادرجامعه اسلامی،اصلا چرااینهمه دزدی مسولان ارشدمملکت .اگرطبق جامعه اسلامی زندگی میکنیم وزندگی علی سرلوحه کارمان است چرافلان روحانیت مسول اینقدرمال بیت المال چپاول میکند، یابه خدا ومعاداعتقادندارید وفقط برای مردم بیچاره است یامیگوییدچون مسولیم خدا کاری باهامون نداره درصورتی که خدافقط تقوارامدنظردارد.شمامسول ارشدکه حق این مردمومیخوریدوجامعه مثل الان درفقروبدبختیه بایدپیش خداجواب بدیدهم خودوهم خانوادتون،بروتوجامعه ببین چقدرتنفروشی زنان ودختران زیادشده گناه اینا باکیست.فلان مسول برای بچه ۲ساله حساب ۳۰۰میلیاردی یکساله بازکرده،این پو خون دل مردمه.مردمی که۸سال زیربمباران بودند.اصلا فلان مسول مال اندوز حالا دلت میخا فرزندآیت...یامرجع تقلیدباشی اینهمه مال بیتالمال تصاحبکردی فقط یه کلام جواب خدا وخون شهدا چهداری بگی وقتی رفتی توی قبر.بلاخره خدایی هست پیمبری هست./اصلا فکرکن شاه بدبود.آبروی ایرانی ودین شیعه رابردید.هربلایی دراثرفقر ونداری سر مردبیاد گناهش گردن خودوخانوادتونه خدارونمیتونیدگول بزنیدبلاخره یه بیسوادمثل منو .خدامامورکرده یه روزنوشتهاموبخونید وبهانه ای نیارید هرچنداگاهید ولی سرزیربرفکرده

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خدا لعنت کند هرکس به این نظام ومملکت خیانت کند

    • جوابگوی اعظم
      0

      گناهکار کسیه که چشمش به اون ور مرزهاست و عین چی به دوربین نگاه میکنه میگه من بلد نیستم بلدم نیستم!=)))) و تمام اون خوبانی که بهش رای دادن =) وگرنه کسی بخواد حقیقت رو ببینه کافیه دوران پهلوی رو با الان مقایسه کنه و کافیه تاریخ رو بخونه=)

  • محمود
    0

    باسلام وعرض ادب اینجانب به نوع خود شرمنده تمام دردها ورنجهایی که درغربت کشیده اید هستم تاریخ ایران زحمات پدروپدربزرگ گرامیتان وشهبانوی محترم رافراموش نخواهد کرد

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      حقشان هست چه رنجها ودردها به ملت دادن واخر سر هم چمدانهای طلا وجواهرات ایران راباخود بردند شما دلتان به حال انها نسوزد خون امثال شماها ومارا مکیدندبردن تاقیامت انقدر دارند به این گونه حرفهای امثال شماها مخندند ومیخورند ان وطن فروشان

    • جوابگوی اعظم
      0

      دارم ایمان میارم که آلبانی نشینا چون کلا از بیخ پایگاه مردمی ندارن سعی میکنن از همون پایگاه ضعیف مردمی سلطنت طلبا استفاده کنن هرچند خل و چل کم نداریم پیشنهاد میکنم خاطرات اسدالله علم رو هم بخونی محمودخان شهبانو هم سلام رسوند تشکر کرد

  • مهشید محمدی
    0

    خداوند رحمت کنه مرد بزرگی چون شاه و پدر بزرگوارشونو.مردم خدمات سلسله شاهنشاهی پهلوی رو هرگز از یاد نمی برن.سرنوشت غم انگیز فرزندان شاه دلیل بربد بودن شاه نیست شاه خودش انسان وارسته و عاطفی بود .کاش بر این اخوندها دل نمی سوزاند

    نظرات شما -
    • م
      0

      امان از بي بصيرتي. همين

  • ایران
    0

    ول کنید عزیزان خارجی‌ها همینو می خواهن خواهش میکنم ما مردم باید ایران رو بسازیم مثل خارجی‌ها اونامی خوان بین ما تفرق بیندازند من دو سال رفتم آمریکا وای وای وفقط پولدار فکر بد نکنید من به خاطر اونا که می گفتن کشور ما بهترین رفتم ولی نمی گم.... زنده باد ایران هیچ جای دنیا برای یه ایرانی وطنش نیست تازه این برای بعضی ها من آقا زاده نیستم

  • رویا
    0

    اون موقع ها بهتر بود تا الان الان هرچیز گرون شد و اوضاع بد شد قتل جنایت تجاوز هم زیاد شد تا جایی که به یک بچهفته هفت هشت ساله هم رحم نمیکنند خیلی اوضاع خراب شده من ترجیح می دهم اونا موقع بدنیا میومدم

    نظرات شما -
    • مارال
      0

      بله بهتربوده الان کسی ب مردم اهمیت نمیده فقط حیب خودشون پرمیکنن و یه چیزیم بگی تهدیدمیکنن

    • جوابگوی اعظم
      0

      آره بابا سر در سینما ها پر بود از ... مومنین و مومنات مسلمین و مسلمات الاحیاء منهم و الاموات فقط نمیدونم چطور بود مومنات و مسلماتش غلیظ تر بود. شاه اینقدر احساس مسئولیت می کرد که کشاورزی ایران رو به فنا داد و ملت رو آورد تو حومه دلپذیر شهر ها با خونه هایی زیبا و محکم تر

  • حسن کولیوند
    0

    چیزی برای گفتن ندارم فقط میتونم بگم پسر شاه برگرد

    نظرات شما -
    • مارال
      0

      ان شاءالله ب زودی برگرده

    • دنیا
      0

      برگرده چی میگی من الان 82 سالمه باچشم خودم میدیدم که مردم رو چگونه میزنند انگار مردم نوکر شاه بودند فقیر های ااون موقه شب ها اشغال می خوردن و شاه تو قصرش هرشب غذای ایو نی خورد درست الان مفت خور زیاده اماوضع بهتره الان باچشم خودم دیدم وقتی ماشین شاه از میدان رد می شد یک پسر بچه گدا رفت سمت ماشین شاه بعد کوتک مالی کردن بدبختو

    • حسین
      0

      باید بگم همچین غلتهارا نمتواند بکند

    • جوابگوی اعظم
      0

      فقط منتظر بود تو امر کنی

  • کاربر ناشناس
    0

    شاه نوکر امریکا بود مثل این اصلاح طلبان

    نظرات شما -
    • صدرا
      0

      ببخشیداشتباه منفی دادم

  • عبدل
    0

    اخه مرتیکه اون موقع ال اس دی کجا بود دروغگوی کثیف

    نظرات شما -
    • جوابگوی اعظم
      0

      تو جیب من

  • بهاره
    0

    سلام زضاشاه پهلوی کی میادماازدست این ملت راحت شیم

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      چه خدماتی این نوکر حلق بگوش بهمملکت ما کرده غیرازاینک قانون کاپتلاسیون را برای ملت اوردن که اگر یک سرباز امریکای مردم ایران را مکشت دادگاه ایران حق محاکمه اورا نداشت ولیاگ یک ایرانی سگ امریکای را می کشت باید در امریکا محکمه میشد ملت ایرانرا ذلیل کرده بود انخائن به وطن تا چند صباهی حکومت کند که اختیارش هم دست خودش نبود نمونهاش ایرا روی دریای نفت بود بیچاره دهاتیها فرسنگها با اولاق م ی رفتند از شهرتا20لیتر نفت بیارند تا زمستان را بان بسر کنند ولی ببرکت نظام جمهوری اسلامی ازخوزستان دورترین جاهایمملکت گاز کشی صورت گرفت است انزمان چراغ نفتی هرکسی نمتوانیت داشته باشد ولی کاسه توالت نوکران شاه طلابود

    • جوابگوی اعظم
      0

      به زامبی اعتقاد داری؟

  • علی
    0

    من احساس میکنم که ایشون عشق به وطن و خدمت به مردم رو تو سرش داشت خدا رحمتش کنه و مطئمنا هم مردم واقعا به این شخص احترام میزارن. ایرانی بودن بدون درنظر گرفتن دین و مذهب و رنگ و ....

  • حسین
    0

    خدا دست جمعی لنتشان کند

  • خورشید
    0

    سلام چقدرالکی اعصابتون خوردمیکنیدهمه دوره هاخوب وبدداره

  • پارسا
    0

    در نوشتن نظرات عفت کلام را رعایت کنید و اصالت ایرانی واریایی خود را حفظ کنید تشکر

  • میکاییل
    0

    عموووووجون دارودسته رضاومحمدرضاایرانییییییی وآریاییییییی نبودن یه مشت شپش صفت بودن که تمام حکومت آریایی هاروفروختن والان بازمانده هاشون توآمریکا واروپاو.......دارن حال میکنن اسم اینهانجس وهمشون بی اصل ونسب هستند دفعه بعداول تاریخ مطالعه کن بعدشعرررررررربنواز آریایی اصیل اونایی هستندکه 8سال جنگیدن وپاپس نکشیدند..

  • پرنسس کوچولو
    0

    فوزیه که زن شاه بوده از دستش عاصی شده رفته.ازدواجش کاملا سیاسی بوده و نقشه ی انگلیسها طلاقشم همین طور برای دور کردن رژیم ایران و مصر.خدا میدونه وقتی بچه ی این بنده خدا بدنیا اومد سردختر بودنش چکارایی که نکردن باهاش.خود فوزیه گفته یجوری با من رفتار کردن که انگار گناهی مرتکب شدم.شاه توی زندگی شخصی خودشم نمیتونسته تصمیم بگیره.اشرف پهلوی ضمن حمل و نقل مواد مخدر اونقدر با مردهای مختلف رابطه داشته که خودشم یادش نمیاد چند تا بودن.از جمله پرویز راجی.ملک فاروق.احمد شفیق و هزارتا آدم دیگه.خود محمدرضا شاه با این دختره پروین ریخته روهم و بعد که سیر شده و دیده دختره بارداره به اجبار بچشو سقط کرده.اشرف و شمس برای شاه دختر جور میکردن که شبا باهاشون خوش بگذرونه.در دوران فرح پهلوی خدا تومان پول فقط و فقط برای خوش گذرونی و سرگرمی خانوم صرف میشده.قبل ازینکه جبهه بگیرید بگم اینا هیچکدومش حرفای من نیست حرفهای حسین فردوست دوست شبانه روزی شاهه.

  • ناشناس
    0

    درود بر شاه. زنده باد اعلی حضرت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها