انتقاد تندِ منیژه حکمت از شهاب حسینی به خاطر حمله‌اش به مسعود کیمیایی

منیژه حکمت، با انتشار پستی در اینستاگرام، از اظهارات اخیر شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر علیه انصراف‌دهندگان از این رویداد سینمایی از جمله مسعود کیمیایی انتقاد کرد.

انتقاد تندِ منیژه حکمت از شهاب حسینی به خاطر حمله‌اش به مسعود کیمیایی

شنبه ۱۹ بهمن، در هشتمین روز از سی و هشتمن جشنواره فیلم فجر، در نشست خبری فیلم سینمایی «شین»، شهاب حسینی، سخنانی را علیه انصرافی‌های جشنواره، مخصوصا مسعود کیمیایی بیان کرد که حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشت. در رابطه با همین موضوع، منیژه حکمت، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، متنی را خطاب به شهاب حسینی در اینستاگرام خود منتشر کرد.

او در این متن نوشته است:

« آقای شهاب حسینی نیاموختی
سؤالی که برایم پیش آمده این است که آیا حرف دل مردم که قرار است شهاب حسینی از تریبون جشنواره فجر فریاد بزند تا آنها در خیابان هزینه ندهند، چیست؟ حمله به یک فیلمساز پیشکسوت و تخریب کارنامه انکارناپذیر او؟

همه درد مردم در این ایام این بوده است که چرا او [کیمیایی] فیلم خوب نمی‌سازد که شما از آن سر دنیا دویده‌ای و خود را رسانده‌ای تا این موضوع را با خشم و فریاد به گوش همه برسانید؟ رسالت هنریتان همین بود؟ محض اطلاع‌تان بگویم حمله به آقای کیمیایی برای مردم هزینه‌ای ندارد که هیچ، پاداش هم دارد و شما این را بهتر می‌دانید.

ولی یک نکته در خطابه آتشین شما درست بود و آن اینکه اون طرف دنیا هیچ خبری نیست و هرچه هست همین جاست، نمونه‌اش اینکه شما به قول خودتان دو سال همه دنیا را گشته‌ای و تجربیات فراوان اندوخته‌ای ولی هنوز حرف زدن نیاموختی، کنترل بر خشم و عصبیت نیاموختی و از همه مهمتر ادب نیاموختی.

کافی است فیلم پرخاش‌های خود را با کلام غم‌آلود ولی آرام و متواضعانه استاد مقایسه کنی تا بفهمی که تکفیر نمی‌کند برای دیگران تکلیف معین نمی‌کند، ادعای هنر ندارد و احساس نمی‌کند قیم همه مردم است، فقط غمگین است و نمی‌خواهد در جشنواره شرکت کند. یک بار دیگر فیلم را ببین تا بدانی کدام مبلغ نفرت و نفاق است و کدام نشان نجابت است و آرامش و مردم ما به کدام بیشتر نیاز دارند.
هنوز عمر چندانی بر شما نگذشته که نتوانی بیاموزی، لازم نیست دور دنیا را بگردی همین جا دو زانوی ادب نزد استاد بزن و بیاموز.»

واکنش منیژه حکمت به خطابه آتشین شهاب حسینی در جشنواره

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها